> a dzieciak, tak czy owak, przepisałby zadanie na
>kolanie tuż przed rozpoczęciem zajęć, zapewne z błędami. Mam nadzieję,
>że przynajmniej zaoszczędziłem mu/jej niepotrzebnego stresu.
Wiesz, że metodą, że coś stałoby się "tak czy owak" można próbować wybronić sporo większych świństw? Np. że ktoś tak czy owak by się upił, tak czy owak jechałby po pijanemu, tak czy owak coś by wyłudził. Wierzę, że jest taki moment, w którym, byś się z tą logiką nie zgodził. A skoro tak, czemu zgadzasz się z nią choćby w tak "małej" sprawie?
Zrobienie "tak czy owak" pozytywnego uczynku (przynajmniej jest jakiś plus), za który należy się szacunek, jest nieco karkołomne.
I to, po co ludzie tu "przychodzą" nie ma nic do tego - to nie super sam, gdzie na półce ma być, co sobie klient życzy. A zdziwiłbyś się ilu (statystycznie) pytających PODJĘŁO jednak jakąś próbę przypuszczalnie samodzielnej pracy, po zwróceniu uwagi.
Przy okazji - frajer wg. SJP to (w tym kontekście): "człowiek naiwny" "człowiek początkujący w jakiejś dziedzinie". Uważam, że przynajmniej jedną z przesłanek spełniasz - wiara, że robienie za kogoś pracy jest jakąkolwiek metodą dydaktyczną jest moim zdaniem naiwna. Chociaż osobiście nie użyłabym tego słowa, to nie widzę powodu, żeby Twoją odpowiedź do mg uznać za proporcjonalną do uczynionej Ci krzywdy, czy do "szacunku" o którym przypominasz tutejszym "mentorom" (w sensie logicznym reakcja ta jest też kompletnie chybiona, ale tego już nie musisz wiedzieć, bo niekoniecznie znasz "background story" użytkowników).