Może ktoś mi sprawdzić zadanie?

Temat przeniesiony do archwium.
Numerki oznaczają tylko numer zdania więc prosze nie brać ich pod uwage ;] z góry dziękuje za pomoc ;*

1. Holden is a boy who makes problems At school. 2. He comes unprepared to all classes. 3. He cutting classes and he doesn’t take matter to anything. 4. He propably thinks that this isn’t his problems. 5. I think that his teacher don’t know what to do. 6. He circulates in his mind. 7. He don’t have any idea to help Holden. 8. But at the end he gave Holden a piece of paper with some words. 9. It was good move I think. 10. He has showed that he is only human and he has other authorities than himself. 11. I think Holden looks on his teacher from other side. 12. That better ofcourse. 13. I don’t know anyone like Holden and i think i’m not like him too. 14. But i heard about people like him. 15. At end I say that I know that there are good and bad people on Earth and everyone have a chance to change at each other sides.
Czy to były jakieś zdania do przetlumaczenia? DObrze by było podać sens zdania po polsku aby łatwiej mozna bylo skorygowac i przetlumaczyc poprawnie
tzn to nie tak.... polecenie brzmi What do you tink of Holden? What kind of person is he? Do you agree with his teacher? Have you known anyone like Holden? Are you like Holden? Write a short essay answering these questions. You should include at least 14 sentences.
I był 3 stronicowy tekst do przeczytania o chłopaku Holdenie który sprawia kłopoty w szkole a nauczyciel stara sie mu pomóc ... rozmawia z nim o tym jak jego rodzice sie przejmują tym itp... na końcu daje mu kartke z tekstem niejakiego psychoanalityka Wilhelma Steckela "The mark of the immature man is that he wants to die nobly for a cause, while the mark of mature man is that he wants to live humbly for one" to chyba tyle...
a sens zdań po polsku jest taki:

Holden jest chłopcem który sprawia kłopoty w szkole. Przychodzi nie przygotowany na zajęcia. Wagaruje i nie przejmuje sie niczym. prawdopodobnie myśli że to nie są jego problemy. Myśle że jego nauczyciel nie wie co robić. Krąży po swoim umyśle (w poszukiwaniu rozwiązania) Nie może znaleźć żadnego pomysłu żeby pomóc Holdenowi. Ale na końcu daje Holdenowi kartke papieru na której są pewne słowa. Wydaje mi sie że to był dobry ruch. Pokazał że jest tylko człowiekiem i ma inne autorytety niż on sam. Myśle że Holden spojrzał na swojego nauczyciela z innej strony. Oczywiście tej lepszej. nie znam nikogo takiego jak Holden i myśle że sam też taki nie jestem. Ale słyszałem o ludziach takich jak on. Na koniec powiem że wiem że są źli i dobrzy ludzie na Ziemi i każdy ma prawo zmienić sie na jedną z tych stron
1. Holden is a boy who makes (lepiej: causes) problems at school. 2. He comes unprepared to all +his+ classes. 3. He PLAYS TRUANT and he doesn't CARE ABOUT anything. 4. He +seems to think+ that +the problems are not+ his problems. 5. +I believe+ his teacher DOES NOT know what to do. 6. He +goes over the situation again and again+ in his mind. 7. He DOESN'T have any idea HOW to help Holden. 8. But IN the end he GIVES /zachowuj spójność czasu, w którym dzieje się historia/ Holden a piece of paper with some words +on it+. 9. +In my opinion,+ it was A good move. 10. He has showN that he is only human and +he himself recognizes other authorities+ /i że on sam dostrzega/uznaje inne autorytety/. 11. I think Holden looks on his teacher from +a different angle now+. 12. +A better one,+ of course. 13. I don't know anyone like Holden and i think i'm not like him, EITHER. /odpowiednik "too" w zdaniach przeczących - "też nie"/ 14. But I HAVE heard about people like him. 15. IN THE CONCLUSION, I +would like to+ say that I know there are good and bad people on Earth and +that I believe+ everyone HAS THE RIGHT to change +from being bad to being good, or the other way round+.
dziękuje :)
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa