>>>tak nie do końca rozumiem, skąd bierze się to Twoje oburzenie>>>
...moje oburzenie (ja to nazwe zwrocenie uwagi) polega na tym, ze mysle, ze uczacy sie jez. ang. moze nieswiadomie uznawac takie formy, jako te, ktore sa standard English. Najpierw, kazdy uczacy sie powinnien nauczyc sie 'standard English' a pozniej 'non standard English'.
Obawiam sie, ze ktos, kto sie nauczy 'kinda, wanna itp' i bedzie to pamietal, a gorzej, nauczy sie tak pisac, po prostu tez tak napisze na egzaminie.
>>>gdybym uczyła w szkole, to nie zatajałabym "kinda" przed uczniami.
...Tak, zgadzam sie 100%, warto jest znac wszystkie formy danego slowa, ale nie uznawac te jako standard English. Oczywiscie, jak masz zamiar uczyc tylko 'non-standard' to jest twoj wybor.
Dostalam odpowiedz z ESOL: (w prawdzie to bylo o 'because','cause, cos, coz. - ale warto przeczytac.
Thank you for contacting Cambridge ESOL.
Thank you for your enquiry. In the Writing papers, inappropriate use of contracted forms, for example in a formal letter, could have a negative impact on the target reader and therefore result in marks being deducted. However, in a letter to a friend, the contracted form might be quite appropriate. It is important to consider who the audience is and how to address them.