czy ktos moze powiedziec jak wyglada speaking na CAE?

Temat przeniesiony do archwium.
ZDAJE CAE W CZERWCU CZY KTOS MOZE MI POWIEDZIEC JAK WYGLADA SPEAKING CZY JEST TRUDNY , PODOBNO JEST JAKAS DYSKUSJA JAKIE TO MOGA BYS TEMATY?
ja zdaje w czerwcu tez:)to jest tak ze najpierw pare slow o sobie(oczywiscie zdaje sie w parach wiec moga cie poprosie o powiedzienie paru slow o sasiedzie:)jesli sie znacie.potem nastepuje opisywanie obrazkow (dwoch)podobnie ja na FCE(to znaczy jedna osoba na na opisanie obrazka, wskazanie roznic i podobienstw,oraz krotkiej opinii minute(to jest malo:)a potem druga poproszona zostaje o odpowiedz na nadenie przez egzaminatora pytanie(i ma na to 20 sekund-jeszcze mniej)pytanie oczywiscie dotyczy obrazkow.potem role sie odwracaje.nastepnie wlasnie jest element dyskusji(to znaczy ze podaja jakis temat poparty ilustracja no i kaza rozmawiac na jego temat.to juz trwa troszke dluzej no i sprawdzaja zdolnosc komunikacji(tu jest wazne zeby ani nie dominowac anie tez nie przesadzisc z uleglascia:)no a na koniec jeszcze jakies dodatkowe pytanko czy dwa i koniec:)
jesli wyjasnilam cos nie tak(albo nie da sie tego zrozumiec bo napisalam zbyt chaotycznie to moge jeszcze ospowiedziec na pytania dodatkowe:)
pozdrawiam i zycze powodzenia na egzaminie!!!
Ja wlasnie przygotowuje sie do FCE i widze, ze schemat egzaminu CAE jest dokladnie taki sam jak na FCE. Tylko pewnie poziom inny :)
zycze wszystkim powodzenia! Moze kiedys w przsyszlosci tez sie zdecyduje na CAE???
Forma egzaminu jest chyba taka sama jak podczas Fce. Oczywiście inna skala trudnosci -bardziej abstrakcyjne obrazki, z większa ilością szczególow, które trzeba umieć nazwać (sprawdzian znajmomości słownictwa). Na pewno uważniej trzeba słuchać wypowiedzi partnera na egzamninie - egzaminator często nawiazuje do tego, co on lub ona powiedziała i na przykład prosi o komentarz, polemike lub własną opinię.
Po skomentowaniu obrazka przez osobę A, osoba B też dostaje związane z tym pytanko no i odwrotnie - cały czas trzeba uważać !

No i podczas dyskusji już bez "materiałów stymulujących" tematy bywaja różniste. czasami nawet trudno wymyślic, co by tu rzec po po polsku, a co dopiero po angielsku.
Mnie na przykład pytano o moja defincje sukcesu zycowego, czy uważam, zę osiągnęłam sukces w życiu, od czego zależy to, czy odnisimy sukcesy, jak wychowanie wpływa na tę zdolość itp. Trochę się namęczyłam, zeby wybrnąć.
Moja rada jest taka - gdy przyjdzie Wasza kolej koniecznie cos powiedzcie. Najlepiej oczywiście na temat, ale jeśli nie macie pojęcia, co by tu powiedzieć, mówcie chociażby o tym, co jest choćby luzno związane z tematem. ja na przykład zeszłam w końcu na temat osobowości człowieka i wykorzystałam kilka ambitniejszych słówek służących nazywaniu cech charakteru. No i speaking zdałam całkiem przyzwoicie, mimi że do tej pory nie wiem do końca, od czego zalezy nasz życiowy sukces.
forma podobna tylko w CAE rzadko masz opisac 2 obrazki czesciej porownac a najczesciej rozwazyc jakis problem np masz obrazki tego samego miejsca z roznych lat i masz porownac i powiedziec dlaczeog wg ciebe naszla tkaa zmiana i co to spowoduje i jak jest lepiej. (tak mial moj kolega w zeslzym roku) i w ksiazkach tez jest ze masz nie tylko opisac i porownac ale cos jeszcze zrobic. To tak odnosnie czesci 2.
zgadzam sie ze poziom jest troche wyzszy i rusynki dziwne:)ja na p[robnym dostalam faceta opakowanego w tekture i mialam obiasnic co to0 symbolizuje:)a moj kolega mial obiasnic globalny system znaczkow pocztowych:))))
Temat przeniesiony do archwium.