CPE 2005: listening & speaking

Temat przeniesiony do archwium.
Pomyslalam sobie, ze w tym roku tez przydalby sie watek, w ktorym mozna opisywac swoje wrazenia, refleksje, doswiadczenia oraz przebieg, pytania, haczyki zwiazane z dwoma czesciami CPE - speakingiem i readingiem.

To sie naprawde przyda, bo kazdy ma swoje egzaminy w innym terminie a czesto pytania sie po prostu powtarzaja. Nie chodzi tu o zadne sciaganie czy wkuwanie na pamiec tego, co bylo, ale zwykla "orientacje" w temacie.

Ja mam swoje egzaminy 11 i 12 maja i na pewno napisze, jak bylo. Piszcie, czy mieliscie w tym roku native - speakerów, czy mieszali grupy szkolne, czy duzo bylo o ochronie srodowiska... ;), jak wygladaja te sale do egzaminow i czy dobrze slychac listening.

- vitaminka
i nikt z Was do tej pory nie mial speakingu? Albo listeningu? impossible ;]

sa native-speakerzy w tym roku?

dobrze slychac w millenium plaza?

a prompt-cards? trudne???
Parę osób miało;) I nawet parę z tych paru napisało o tym na tym forum, tyle tylko, że nie w Twoim temacie, a w podobnych:) https://www.ang.pl/speaking_CPE_15620.html
https://www.ang.pl/CPE_SPEAKING_16501.html

Pozdrawiam
jestem tuz po speakingu :)
Interlocutor nie byl after all native speakerem ale mowil (mowila:)) nawet ladnie.
Bylo calkiem ok.

Na poczatku - wiadomo - skad jestes itd. Potem obrazki:
1) niebo niebieskie, woda, malo fali, zatopiona lodka, ratownicy
2) abstrakcja z jakimis malymi zaglami (???) nie wiem co to mialo byc
3) sztorm i jacys ratownicy w zoltych kamizelkach
Trzeba powiedziec, co sie dzialo wczesniej a nastepnie jakis new image for the company opisac (???) OBSCURE!
Potem prompt cards - moze byc:)
1) What makes people take risks nowadays? (tu nie pamietam prompts)
2) What makes life exciting? (entertainment, science, travel)
Ogolnie wszystko bylo o taking risks i trying new things.

Powodzenia tym, ktorzy jeszcze nie zdawali i piszcie koniecznie o listeningu! :D

I UWAGA: SPRAWDZCIE CZY MACIE STEMPELEK NA ZDJECIU BO MOJE DWIE KOLEZANKI MIALY NIECO ZMYTY I LEDWO JE WPUSCILI. KAZALI DONOSIC PASZPORT LUB DOWOD - DZIS LUB JUTRO (I WYPELNIALY JAKIS FORMULARZ). WEZCIE NA WSZELKI WYPADEK DRUGI DOKUMENT! ;)
co do obrazkow to mialem to samo co vitamina.
moj prompt dotyczyl tego czy latwo samemu o siebie zadbac, podpowiedzi: money, planning future, health and .... (nie pamietam).
potem generalnie dominowaly pytania o taking care of.
Ja mam pytanie, czy ktoś was dostał na speakingu taki jeden duzy obrazek? Konkretnie coś jakby tuż przed rozpoczeciem festiwalu np. filmowego... Bo my z kupmlem dostalismy tylko to na Part 2, a przeciez generalnie w materialach sa zestawy, nie to zeby mi to przeszkadzalo, bo IMO jeden obrazek łatwiejszy(nie ma porownywania, ale za to wiecej gdybania), ale po prostu intryguje mnie ile osob dostalo taki (ten) sam zestaw, bo wiekszosc moich znajomych miala po kilka obrazkow...

jej, ale zamotalem...
Tak, ja z moimi dwoma partnerkami(trochę sie namieszało, bo jeden gostek zdecydował, ze sie nie pojawi) dostałyśmy jeden wielki obrazek przedstawiajacy ludzi pracujących na moście. najpierw miałyśmy powiedzieć, jak oni mogą się czuć w takiej sytuacji, a potem(task3), czy fotografia nadaję się na ekspozycję pod tytułem"Nothing is impossible" i powiedzieć jakie dwa inne images odzwierciedlałyby inne aspekty tej wystawy. :)
Ogólnie nie było źle, ale ta zmiana sytuacji(trudniej pracuje sie w trzy osoby) i to , ze nie byłam przygotowana na takie zadanie(do tej pory miałam zestawy 5-6 fotografii) na pewno trochę przełożyły sie na wymowę i jakoś używanego słownictwa.
Ja też dostałam jeden obrazek, gości budujących most nad kanionem. IMO to dużo łatwiejsze, niż zestaw, więc jestem zadowolona. Z formy, z odpowiedzi własnej już mniej^^'
ja moge jeszcze dodac do tego co napisalem jak to mniej wiecej brzmialo:
- "how easy it is to take care of yourself" podpowiedzi: money, planning future, health and .... (nie pamietam).
- "how do society take care of vulnerable people" podpowiedzi: family, government, charities
Temat przeniesiony do archwium.

« 

FCE - sesja letnia 2005

 »

Studia językowe