Przygotowanie do CPE

Temat przeniesiony do archwium.
Może ktoś mi polecić jakieś książki:
Na razie znalazłem coś takiego:
1. Proficiency Practice Tests Plus ( czy na tym pozioomie jest jż tylko jedna książka ?)
2. Longman Exam Skills: CPE Listening and Speaking
3. CPE Practice Tests 2 (express publishing)
4. CPE Use of English 1 by Virginia Evans
5. do słowek mam fajną książke; Advanced Grammar & Vocabulary (
Ja mam taką radę dla wszystkich przygotowujących się do CPE. Jak jesteś już na poziomie proficiency, tzn. gramatykę masz opanowaną + zaawansowane słownictwo, to jedyną drogą dalszego, w miarę szybkiego rozwoju jest czytanie, czytanie i jeszcze raz czytanie. Jeszcze 3 miesiące temu kiepsko mi szły readingi na poziomie CPE, a teraz jestem znacznie, ale to znacznie lepszy.Czuje się jakby mi się głowa na to otworzyła i widzę rzeczy, które wcześniej mi umykały. Jak to zrobiłem?

Właśnie prez czytanie - dużo czytania. Biorę sobie jakąś książkę, albo artykuł z internetu/gazety i czytam, powiedzmy, 1 paragraf, i sam zadaje sobie pytania:

1) co z niego zrozumiałeś?
2) Czy potrafiłbyś krótko streścić ten paragraf (wlasnymi słowami)?

I czytam dalej, jeśli są jakieś interakcje między bohaterami, to staram się sam sobie opowiedzieć jaki jest stosunek tych bohaterów do siebie, do innych etc.

Jeśli natknę się na jakąś frazę czy słówko, którego nie znam, to nie zaglądam do słownika, ale próbuję domysleć się co to słowo może oznaczać, czy ma pozytywną czy negatywną konotację itd itp. Wmyślam synonimy; jeśli jest jakieś zdanie twierdzące wyrażające opinie autora, to staram sie dojść dlaczego on tak uważa; tutaj niektórzy pewnie powiedzą, że jestem "nuts", ale wczuwam sie w role egzaminatora i próbuję wymyśleć pytania do tekstu.

Czyta sie strasznie długo, ale efekty pojawiają się bardzo szybko. Spróbujcie, może tez Wam pomoże. ;P
Mam podobne podejscie, ale do czytania po polsku. BARDZo mi pomalu idzie, ale tez widze efekty. :)
Pdzr
W rzeczy samej. Bo nie chodzi o bezmyślne wkuwanie słówek tylko o umiejętne wychwytywanie ich znaczeń w kontekście. Z tą pejoratywą tudzież pozytywną stroną jest trochę tak jak z wyczuwaniem kobiety, czasem można się pomylić :)

Ogólnie ujmując, taka metoda jest skuteczna i przynosi owoce. Tylko trzeba też dać oczom odpocząć, Bednar :)
Merix man, hello bro.. I'm old man, my nick mark121 means 'mark on 21 ' or 'don't overstep the mark 21' -'Czyli nie przekraczaj 21' still a bit confusing and perplexing.

z wyczuwaniem kobiety,czasem można się pomylić.

Your advice from women’s magazines about the female psyche or body is really pragmatic. I’m extremely appreciate your help to comprehend the laws of nature. Your post caused total destruction in my hormone balance. I bet my whole year salary and lasts boots you had lots of women in your life.

specially for this occasion Sweet dreams by Annie Lenox

Sweet dreams are made of this
Who am I to disagree?
Travel the world and the seven seas
Everybody's looking for something
Some of them want to use you
Some of them want to get used by you
Some of them want to abuse you
Some of them want to be abused
bednar87 Jeszcze 3 miesiące temu kiepsko mi szły readingi na poziomie CPE, a teraz jestem znacznie, ale to znacznie lepszy.Czuje się jakby mi się głowa na to otworzyła i widzę rzeczy, które wcześniej mi umykały.

You made giant step in positive thinking. I could scent the sweet smell of success from your post.
Enjoy your achievements as well as your plans but exercise caution in your high ideas. Don't cut corners so often and improve your trickery skills as well.

short cuts to the things "getting away with it '' steve shipside
www.infideas.com
I couldn't agree more with Bednar87 if it comes to reading. I strongly believe that reading and listening are two crucial things to do when learning foreign language. I was preparing for CPE and reading magazines such as 'The Economist' and 'National Geographic' helped me a lot. These two have different styles and quite sophisticated language - you understand what you read but also can learn some new vocab. Moreover, what was also mentioned above, you become more fluent with every article read.

Listening, on the other hand, can help you in better understanding spoken language and different styles that people use. You can also learn some new vocab and accent.

You were asking about some books concerning CPE. I would recommend using Obejctive Proficiency and doing Past Papers from Cambridge begining with 3rd edition and above. These are thought to be on a sufficient level when compared to actual exams.

Hope this helps.

Best regards,
PA
może lepiej when it comes to ...
As far as I know - both forms are correct.
si :)

that's why I haven't written it's wrong :) I'd just use 'when', I guess :)
Good point there ;) I'll be using both to add some variety to my writings ;)
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Studia językowe

»

Pomoc językowa