Potrzebuję kompetentnej pomocy!

Temat przeniesiony do archwium.
Potrzebuję rekomendacji odnośnie porządnych podręczników, programów czy innych pomocy które pomogą mi zdać FCE. Jestem samoukiem wojażującym po krajach anglojęzycznych, ale uporządkowanie wiedzy jest mi strasznie potrzebne i szkoda mi kaski na kupowanie beznadziejnych (jakby się potem okazało w trakcie nauki)podręczników. No i jak ktoś już ma za sobą FCE to może parę wskazóweczek:)Dzięki z góry!Czas mnie goni!!!!
uczylam sie z Fast Track to FCE, nawet fajna ksiazka, tylko schematyczna i pod koniec - nudnawa :) Ale FCE zdalam na A, wszystko na exceptional :) więc mysle,ze ksiązka jest dobra.
Moja bazą był Masterclass z Oxfordu. Jednak sam podręcznik to za mało. Polecam Grammar and Vocabulary for First Certificate with key (Longman)-w zależnosci od swoich potrzeb mozna rozwiazywać zadania z roznych zagadnien gramatycznych i leksykalnych, jednak najwiecej uwagi trzeba poświecic zadaniom typowym dla egzaminu FCE, czyli w tym przypadku Use of English. Swoją wiedzę wzbogacałam także poprzez pojedyncze kserówki od Vince'a, które dostawałam od mojego lektora. Jeśli masz problemy z listeningiem , to polecam książkę First Certificate Pracise Tests Plus 1 with key Longmana. Kupiłam ja dzien przed moim listeningiem i była idealna, zeby sie osluchac przed samym egzaminem.Podejrzewam, ze może byc niezłym materiałem do ćwiczenia innych częsci(Reading, Use of English, writing, speaking). Dodatkowy plus za to, ze ksiązka ma szeroko rozbudowany klucz z dodatkowymi wskazówkami do każdej czesci egzaminu oraz bardzo fajne zwroty w szczegolnosci przydatne na speakingu i writingu. Zapomniałam dodać, że ksiazka zawiera tez przykładowe prace pisemne razem z omowieniem kazdego pragrafu, wiec może byc przydatna dla samouków. Minusem jest to, ze może byc wraz z 3 kasetami dla niektórych b. droga, ale jesli ktoś mam nadmiar gotówki i nie jest pewien swoich umiejetnosci, moze ją zakupić i sie najzwyczajniej sprawdzic;)