NIE DLA IDIOTÓW

Temat przeniesiony do archwium.
First Certificate in English - bardzo ładna nazwa, pewnie macie już wyniki i zdaliście, jednak musicie coś wiedzieć. Owszem jest to pierwszy poważniejszy egzamin z języka angielskiego. Wymaga ok. 550 godzin nauki. Jego poziom jest podobny do wymogów maturalnych. Posiadając go możesz zostać nauczycielem języka angielskiego w niektórych szkołach podstawowych, choć bez wątpienia FCE nie jest świadectwem odpowiednich kwalifikacji.
Dlatego chcę was zachęcić do uczestnictwa w lekcjach z osobami podobnymi do was, które mają już za sobą FCE lub są po prostu na takim poziomie i chcą przygotowywać się do CAE. Jest więcej osób takich jak wy. Owszem lekcje w Paltalku nie nie mają zastąpić profesjonalnego kursu, będą jednak dawały możliwość spotkania się z innymi osobami, które również chcą podchodzić do CAE. Ponadto sprawią, że staniecie się samodzielnymi projektantami ćwiczeń, które będzeimy wykonaywać na lekcjach, dadzą możliwość do ćwiczeń typu speaking oraz wielu innych, które pomogą wam osiągnąć upragniony cel.

Jeśli chcesz uczestniczyć w naszych lekcjach to napisz do mnie na [gg] .
Pragne jeszcze dodac ze to wszystko GRATIS !!!
Dzis otwarcio. Zapraszam was do Platalku group Europe by language room\'s name !!!Advanced_English_Polska or ask azazello_3 to invite you. od godziny 22-23.30 CET
No no no .. najpierw reklama na GG ( jak to sie fachowo nazywa? aa juz wiem ,SPAM ) no a potem texty na forum. Ale nie wnikajmy w forme przekazywania idei.. nie wiem jak dla innych ,dla mnie jednak ten pomysl jest delikatnie chybiony.. jakie sa wasze odczucia co do tego? Jezeli chodzi u uzasadnienie mojej wypowiedzi to nalezy zauwazyc ze caly ten pomysl jest zbudowany w oparciu o internet, a jak mozna efektywnie uczyc sie za pomoca internetu?? Internet to tylko pomoc w nauce, a nie glowne zrodlo zdobywania wiedzy. Nie ma nic za darmo, jak czlowiek nie zaintestuje w ksiazki, kasety , plyty czy lekcje to nie ma sily zeby GRATIS nauczyl sie do FCE czy innego certyfikatu. A poza tym jakos nie moge sobie wyobrazic uczenia sie za pomoca GG czy jakiegos czatu.. Jak to mowia JESTEM NA NIE . No ale zycze powodzenia. Pozdrawiam
MoRfEn
Jak to mowia: kazda opinia jest cenna; szkoda tylko ze lwia czesc tego co napisales to, przykro przyznac, nieprawda.
>No no no .. najpierw reklama na GG
Nie inwestowalem ani grosza w reklame na GG. Bannery sa zbyt drogie jak na spoleczna inictatywa, z ktora wystepuje.
> ( jak to sie fachowo nazywa? aa juz wiem ,SPAM )
Nie sadze, ze spamem nazwiemy preceyzyje informacje dotyczace mojego projektu wyslane do osob zainteresowanych za ich zgoda i na ich wyrazna prosbe. Zaznaczam jeszcze raz, iz informacje wysylalem tylko do osob, ktore mnei o to poprosily.
>no a potem texty na forum.
Zgodnie z polskim prawem Interenet jest medium wolnym, a fora jako jego skladowa takze. Poza tym nie sadze ze moje wypowiedzi na forum naruszyly konstytucyjne prawa obywateli Polski, jesli tak to prosze o komentarz z twojej strony.
>Ale nie wnikajmy w forme
To inicjatywa spoleczna. Ja na tym nie zarobie. Powinienies wiedziec ze wszystko co spoleczne jest zwykle deficytowe
>Jezeli chodzi u uzasadnienie mojej wypowiedzi to nalezy zauwazyc ze
>caly ten pomysl jest zbudowany w oparciu o internet
A i owszem jak to mowie patrzmy w przyszlosc a Internet to stosunkowo nowe medium
>a jak mozna fektywnie uczyc sie za pomoca internetu??
Powinienes spytac a jak mozna studiowac na Politechnice warszawskiej za pomoca Interentu, jak mozna pracowac za pomoca internetu, jak to mozliwe ze ludzie placa dosc spore pieniadze za nauke jezykow i innych ciekawych rzeczy przez interenet i juz masz odopwiedz na soje pytanie.
>Internet to tylko pomoc w nauce,
To zalezy jak z niego korzystasz :)
>a nie glowne zrodlo zdobywania wiedzy
A jakie jest glowne ? Tak z ciekawosci pytam
>Nie ma nic za darmo
Jesli chcesz to mozesz mi placic za uczestnictwo w zajeciach
Z tym ze ja nie mowilem ze moj projekt jest darmowy, on jest bezplatny czyli nie musisz za niego placic pieniedzy. Przeciez kazdy musi zainwestowac w dostep do internetu, musi poswiecic 3 godziny sowego zycia w tygoniu na zajecia, musi ponadto odrawbiac prace domowa (od 30 min do 5 godzin w tygodniu), ponadto musi sobie zrobic powtorki w domu tego co przerobilismy na lekcjach.
Teraz juz chyba widzisz ze ta inicjatywa nie jest darmowa ona jest BEZPLATNA
>czlowiek nie zaintestuje w ksiazki, kasety , plyty czy lekcje to nie
>ma sily zeby GRATIS nauczyl sie do FCE czy innego certyfikatu.
A tu musze ci powiedziec ze bardzo sie mylisz. Interenetowy kurs, na ktory uczeszczalem, prowadzony przez nauczycieli spolecznikow, sprawil ze nauczylem sie nie tylko do FCE ale do CAE
> A poza tym jakos nie moge sobie wyobrazic uczenia sie za pomoca GG czy
jakiegos czatu..
>Paltalk to nie czat, a poza tym uwierz ze mozna sie uczyc w ten sposob, gdyby nie to moj kolega nie zarabialby 20 zl za godzine takich lekcji co prawda przez Tlen.
>Jak to mowia JESTEM NA NIE .
W koncu mamy demokracje.
A Polska to panstwo prawa ;)
>No ale zycze powodzenia.
Zapraszam na lekcje

Pozdrawiam
MAESTRO
Człowieku, w jakim Ty świecie żyjesz?!?!?!
Dla sprostowania: \"Człowieku, w jakim Ty świecie żyjesz?!?!?!\" dotyczy MoRfEn-a. Przepraszam za niejasności :-)
more at http://aep.glt.pl
To jeszcze w ogole dziala? Ta strona jakas nieaktualizowana. Jak macie jakies informacje to dajcie znac.
ok.550 godzin do FCE?!
To chyba godziny dla początkujacych którzy nie umieja sie nawet przedstawic, ja FCE mam zdany na B po 154 godzinach...
liczy się, że na przejście od poziomu zerowego do poziomu FCE potrzeba mniej więcej 550 godz.
>liczy się, że na przejście od poziomu zerowego do poziomu FCE
>potrzeba mniej więcej 550 godz.

no wlasnie, mi na to przejscie wystarczyło 154 h, zreszta kazdy kogo znam z certyfikatem FCE nie potrzebował nawet połowy tych godzin! a były \"toporne głowy\", które po 200 godzinach zdały na C
> no wlasnie, mi na to przejscie wystarczyło 154 h,

Czyli jeśli rozumiemi dobrze, to mniej więcej we wrześniu zapisałeś się na kurs języka nie umiejąc nic, zacząłeś od \'I am, you are....\'. Chodziłeś dwa razy w tygodniu na kurs, a po roku w czerwcu zdałeś egzamin, tak?

Albo:
- byłeś w Anglii/USA i się dużo uczyłeś
- albo jesteś geniuszem językowym

> kazdy kogo
>znam z certyfikatem FCE nie potrzebował nawet połowy tych godzin!

Niemożliwe. Ja rozumiem, jeden czy dwóch geniuszy się może trafić, ale nie wszyscy.
FCE to poziom B2 lub B2+ wg Rady Europy. Czyli srednio 550h. Zgadza sie. Ale z Metoda Callana 4 razy szybciej czyli nicale 200h zeby zdac swobodnie na \"A\". Zatem wszyscy maja tu racje. No chyba ze ktos uczy sie w kraju anglojezycznym - wtedy FCE mozna zdac juz po pierwszym roku nauki czyli po okolo 100h. Na to nie ma reguly - wazne ze jesli uczysz sie juz ponad 550h (czyli 4,5 lat) i dalej nie zdalbys FCE to jestes albo ograniczony umyslowo albo twoj nauczyciel jest beznadziejny.
>uczysz sie juz ponad 550h (czyli 4,5 lat) i dalej nie zdalbys FCE to
>jestes albo ograniczony umyslowo albo twoj nauczyciel jest
>beznadziejny.

jeszcze jedno rozróżnienie bym zrobiła:
- tylko chodzisz na zajęcia vs. uczysz się angielskiego
Niektórzy \"uczą się \" o wiele, wiele więcej i nie osiągają nawet intermidiate :/ , bo policzmy - 45 min na tydzień przez 7 lat daje nam ok. 700 godzin nauki :)
no właśnie, \"uczą się\", a NIE: uczą się...
No to chyba ja jestem maksymalnie tepa, bo metoda callana ucze sie juz 4 lata czyli ponad 600h a wogole nie czuje sie pewnie w tym jezyku ;((( ide sie powiesić, bo takich \"geniuszy\" juz sie chyba na tym swiecie nie hoduje ;((((
Bo metoda callana jest do dupy...przepraszam, ale takie jest moje zdanie...albo to ja jestem maksymalnie tępa, bo w ogóle jej nie poczułam!!!
Sama ucze się juz prawie 10 lat, a jak na razie mam tylko fce. Jakos nie czuje sie na siłach zdawac cae. A naprawdę sie ucze, nie \"uczę\", tylko że oprócz tego mam mnóstwo innych obowiązków, więc to nie do końca tak jest z tymi godzinami nauki. To nie jest wymierne.

Amused...jestem fanką Twoich wypowiedzi...jakos tak zawsze ładnie Ci to wychodzi... i fajnie piszesz....pozdrawiam :)
:)
nie jestem fanem metody Callana ale, jak juz na tej stronie wspominalem, jedyne miejsce w Polsce gdzie jest ta metoda stosowana do szkola Callana w Krakowie na straszewskiego. Pozostale miejsca w Polsce uzywaja tylko slowa \"Callan\" dla przyciagniecia klienta, odwalaja kaszane, nie realizuja metody tak jak przewiduje to \"director\'s book\" i stad te wszystkie negatywne wypowiedzi - bo faktycznie metoda dziala i daje pisemna gwarancje ze zdasz FCE po ktorejs tam lekcji (chyba 160) - to tez element metody Callana. Jesli nie zdasz FCE to szkola musi ci to zrefundowac. A jesli sie wypna na ciebie to znacy ze wcale to nie byla metoda Callana tylko oszusci. Zacznij od sprawdzenia czy dana szkola w ogole jest na stronie www callana w anglii, a potem swobodnie donies o fakcie na tejze stronie www.
A wracajac do godzin - po 550h musisz zdac FCE. To i tak nadto, bo normalnie wysylam niektorych moich uczniow po 300h i zdaja! To ze twoj przypadek jest trudny dla mnie oznacza raczej nieudolnosc lektora. Czy badano cie przed kursem na zdolnosci percepcyjne? Czy lektorowi zalezy zebys zdala? Ile piszesz tygodniowo?
Could anyone make a bit of an afford to help me, please? :)



f/ Pułkownik doszedł do władzy w bezkrwawym zamachu stanu w kwietniu 1992. The colonel came

to _____________ in a __ coup in April 1992.

g/ Poczułem wielką ulgę, kiedy chłopak otworzył oczy i zaczai mówić. l felt great_______when

the boy opened his eyes and_______________.

H/ Nie zapominaj, że Jerozolima jest w innej strefie czasowej. _____________is in a

different time________.



TEST B Wpisz brakujące wyrazy. Każda kreska zastępuje jedną literę. Nie wolno zmienić żadnej

litery. PRZYKŁAD: Is your _ m __ name Adams?(family)


a/ He was a clear favourite before the game so his _ _ f _ _ _ came as a big surprise.

b/ After the accident she cannot walk and can move around on a_ _ _ e _ _ _ _ _ _.

c/The ownership of two or more cars in a household, which was very rare some 30 years ago is

now becoming fairly _ _ d _ _ _ _ _ _ _ .

d/The policeman received two bullet __ _ u _ _ __ but his life is not in danger.

e/ The dress which used to be rather tight before my slimming diet now hangs _ _ o _ _ _ _

on my body

f/ The debate will concentrate on such _ _s _ _ _ as air pollution or industrial waste.

h/ The meeting of ministers was called so _ _ s _ _ _ _ that some did not have time to

dress up and appeared in tracksuits,


TEST C

Wyróżnione grupy wyrazów zastąp tylko jednym słowem, lak by nic zmienić treści całego

zdania.

a/ We thought it was better to call a doctor because the child developed a high body

temperature. We thought it was better to call a doctor because the child had a

b/ Bedouins use large animals with humps to travel across the desert. Bedouins use ______

lo travel across the desert.

c/ The grant will make it possible for me to continue my research for another year. The

grant will _ _ _ b__ me to continue my research for another year.

d/ They had to move the meeting to some later time in September. They had to _ _ s _ _ _ _

_ the meeting until September.

e/ In the first game the person who was playing against me was a tall Mexican boy. In the

first game my ___________ was a tall Mexican boy.

F/ No one knows why we informally called him \"sniffer\"; he didn\'t even have a long nose No

one knows why we _ _ _ k _ _ _ _ _ him “ sniffer “; he ............&#
8230;...


G/ A judge now is deciding whether Janice will be heard and judged in a court of law for

theft. A judge is now deciding whether Janice will go on ___ ___ _ for theft.

h/ This part of the building where the nuns live is closed to men. This part of the _ _ _

v_ _ _ is closed to men. TEST D Przetłumacz na polski.

a/ I don\'t want to miss the bagpipes. ______________________________
___


b/ On my return I found the town in turmoil. ______________________________
___


c/ After all, it\'s the only warehouse here. ______________________________
___
_

d/ The results were appalling, regardless of race. ______________________________
___
_

e/ This triggeres another arson attack. ______________________________
___
__

f/ Those questioned could not resist peer pressure. ______________________________
___
___

TEST E
Uzupełnij tłumaczenia zdań na angielski, nie zmieniając niczego we fragmentach już

przetłumaczonych. Tam, gdzie w nawiasie podano, jak przetłumaczyć jakieś słowo, nie podano w

jakiej formie ma ono wystąpić w tłumaczeniu.

a/ Zmiany, które chcesz zrobić, mogą być bolesne dla części twojego personelu. The changes

that you________________ painful to some of your staff.

b/ No, zdecyduj się! Co chcesz, żebym ci narysowała? ___________ mind, will you? What______

c/ Musieliśmy skończyć o piątej z powodu koncertu. Zresztą i tak po dziesięciu godzinach

ciężkiej pracy nikt nie byłby w stanie kontynuować [=GO ON] dużo dłużej. We

____________________ the concert. Anyway, after ten hours of hard

work__________________________
__
much longer.

D/e/ Ona opisuje [=DESCRIBE] wczesne lala firmy tak, jak gdyby pracowała tu od jej

założenia. She________ the early years of the firm ________ its founding.

F/ To nie w porządku. Miały być pojedyncze pokoje dla każdego, a teraz każe się nam spać w

przyczepach. It\'s not fair. _________________________ for everyone but now we_________ in

caravans.

g/ Niech pan nie próbuje używać metod, które zmuszałyby naszych wyższych oficerów do

zapomnienia o swoim statusie i zachowywania się [=BEHAVE] jak małe dzieci. ___________

methods that _____________ our senior officers_________their status__________small children.

H/ Z powodu możliwych wyłączeń prądu nałoży wydoić [=MILK] krowy, zanim się ściemni.

________ possible power cuts the cows _____________ dark.


TEST F Uzupełnij zdania wyrażające w inny sposób treść zdań wprowadzających. PRZYKŁAD:

\"Hurry up, Sue,\" said Mother. Mother told Sue to hurry up.

A/ \"What\'s the new chairman like, Mr Jordan?\" - \"Well, you\'ll see for yourself.\" I wanted Mr

Jordan to _____________ like but he didn\'t ________

b/ \"lt\'s not a joke! I really mean it,\" said Peter\". Petcr would like his

suggestion__________seriously.

c/ If your friends don\'t tell others what they have heard here, I don\'t mind their presence

at the meetings. If your friends keep to ______ heard here, they ________our meetings.

D/ Mr Ulms didn\'t want to wait. \"Either I get all the money tomorrow or the painting will be

sold to Japan,\" he told the curator. The museum had only 24 hours for collecting the money

because Mr Ulms said if____________________________
____
to Japan.

e/ The twins\' teacher says they don\'t know enough Spanish yet to work as interpreters. In

the leacher\'s opinion ____________ twins is good enough to do interpreting.

f /There\'s very little social life among today\'s students because over 80 per cent of them

have jobs. In Dad\'s times there was more social life at university because _______________

today had jobs.

g/ \"How did you feel after falling down, Kate? Did the ankle swell up?\" \"Yes, it did. But l

didn\'t feel any pain.\" After ______________ down, her ankle _____________ but she

didn\'t________

TEST G Wpisz w odpowiedniej formie czasowniki w nawiasach. Nic należy dopisywać zaimków ani

rzeczowników.

a/ Over 98 per cent of the films we [sell and develop] ___________ _ are colour. Actually,

we [think] _____ ______ of withdrawing the black and white films from our shops.

b/ When questioned by police Mr Pox [deny] ____ either [touch] ______ the dial himself or

[see] ____ any of his colleagues [do] ___ __ it.

c/ If the flights [number + not] __________ it [be] __.______ more difficult, if not

impossible, [use] __________ the limetable at a big airport.

d/ Our membership [fali] ____ dramatically in the wake of the Lotti affair. And it [shrink]

________ at the rate of 10 per cent a year ever since.

c/For the rest of the day the foreman [split]_________ us into groups. First we

[saw]______branches off the tree trunks and then [pile]___them into bonfires.

F/ If everybody wishes that our schools [overburden + not] _ _ _ __ the pupils with

needless work, wliy [nothmg + do] ___ to change it.

g/ The minister called the affair \'a local fiasco\', thus [try] ____ to minimize the harm

[do] ______ to our security. But I [be] _________ in the services long enough to realize how

bad it [be] ________ .

h/ [expect + not] ________ your complaint to [consider] ________ before our expert

[examine] _________ the instrument. lt\'ll take some time , I\'m afraid.

TEST H Zakreślli formę, która nadaje się do wstawienia w lukę. Istnieje tylko jedna

możliwość poprawnego wyboru. a/ We feared she might have been travelling on the hijacked

plane, so hearing her on the phone was ______ music to our ears.

A/ such a heavenly B/ the heavenly C/ heavenly of D/ heavenly

b/ We stayed at a small hotel some twelve kilometres ______ the city centre. A/ on the

south from B/ on the south of Cl south from D/ south of

C/ The survey has found that the schools _______ had not been on the staff before the

appointment are more likely to enjoy a friendly work atmosphere. A/ which headmasters B/ the

headmasters of C/ whose headmasters D/ that the headmasters

d/ Being so completely different, they somehowmenage to A/ get through B/ get along / make

up D/ make off
e/ His Diaries are of little value as he fails to mention many important events he must|

have witnessed. What ______. though, are the names of the bars h visited.

A/ he does mention B/ he must have mentioned C/ does he mention D/ doesn\'t he mention

f/ I spent over an hour explaining to him our motives and asking for help, but he________to

me.
A/ wouldn\'t have listened C/wouldn\'t listen B/ couldn\'t listen D/can\'t have listened
Jest tego od zarebania wiec tylko czesc tego robie... Jesli sa jakies bledy to prosze wybaczyc... co moglem to zrobilem a teraz juz czas na spanko.


TEST C

Wyróżnione grupy wyrazów zastąp tylko jednym słowem, lak by nic zmienić treści całego

zdania.

a/ We thought it was better to call a doctor because the child developed a high body

temperature. We thought it was better to call a doctor because the child had a

b/ Bedouins use large animals with humps to travel across the desert. Bedouins use camels
lo travel across the desert.

c/ The grant will make it possible for me to continue my research for another year. The

grant will unable me to continue my research for another year.

d/ They had to move the meeting to some later time in September. They had to reschedule

the meeting until September.

e/ In the first game the person who was playing against me was a tall Mexican boy. In the

first game my opponent was a tall Mexican boy.

F/ No one knows why we informally called him \"sniffer\"; he didn\'t even have a long nose No

one knows why we _ _ _ k _ _ _ _ _ him “ sniffer “; he ......&#
8230;...


G/ A judge now is deciding whether Janice will be heard and judged in a court of law for

theft. A judge is now deciding whether Janice will go on hearing for theft.

h/ This part of the building where the nuns live is closed to men. This part of the convent

is closed to men.

TEST D Przetłumacz na polski.

a/ I don\'t want to miss the bagpipes. Nie chce przegapic dud (albo kobzy).

b/ On my return I found the town in turmoil. Gdy wrocilem zastalem moje miasto w chaosie.

c/ After all, it\'s the only warehouse here. Ostatecznie, to jest jedyny magazyn tutaj.

d/ The results were appalling, regardless of race. Nie biorac po uwage wyscigu, rezultat byl okropny.

e/ This triggers another arson attack. To pociaga nastepny atak podpalenia.

f/ Those questioned could not resist peer pressure. Pytani nie zniesli czystej presji.

TEST E
Uzupełnij tłumaczenia zdań na angielski, nie zmieniając niczego we fragmentach już

przetłumaczonych. Tam, gdzie w nawiasie podano, jak przetłumaczyć jakieś słowo, nie podano w

jakiej formie ma ono wystąpić w tłumaczeniu.

a/ Zmiany, które chcesz zrobić, mogą być bolesne dla części twojego personelu. The changes

that you are planning to do might be painful to some of your staff.

b/ No, zdecyduj się! Co chcesz, żebym ci narysowała? Make your mind, will you? What do you want me to draw?

c/ Musieliśmy skończyć o piątej z powodu koncertu. Zresztą i tak po dziesięciu godzinach

ciężkiej pracy nikt nie byłby w stanie kontynuować [=GO ON] dużo dłużej. We had to finish at 5 o clock because of the concert. Anyway, after ten hours of hard

work no one was able to go on for much longer.

D/e/ Ona opisuje [=DESCRIBE] wczesne lala firmy tak, jak gdyby pracowała tu od jej

założenia. She describes the early years of the firm as if she was working here from its founding.

F/ To nie w porządku. Miały być pojedyncze pokoje dla każdego, a teraz każe się nam spać w

przyczepach. It\'s not fair. It supposed to be a room for everyone but now we are ordered to sleep in

caravans.

g/ Niech pan nie próbuje używać metod, które zmuszałyby naszych wyższych oficerów do

zapomnienia o swoim statusie i zachowywania się [=BEHAVE] jak małe dzieci. Sir, please do not try to use

methods that would force our senior officers forget their status and behaving like small children.

H/ Z powodu możliwych wyłączeń prądu nałoży wydoić [=MILK] krowy, zanim się ściemni.

For a reason of possible power cuts the cows need to be milked before dark.


TEST F Uzupełnij zdania wyrażające w inny sposób treść zdań wprowadzających. PRZYKŁAD:

\"Hurry up, Sue,\" said Mother. Mother told Sue to hurry up.

A/ \"What\'s the new chairman like, Mr Jordan?\" - \"Well, you\'ll see for yourself.\" I wanted Mr

Jordan to describe how the new chairman looks like but he didn\'t do it.

b/ \"lt\'s not a joke! I really mean it,\" said Peter\". Peter would like his

suggestion to taken seriously.

c/ If your friends don\'t tell others what they have heard here, I don\'t mind their presence

at the meetings. If your friends keep to themselves what they heard here, they might be allowed to attend our meetings.

D/ Mr Ulms didn\'t want to wait. \"Either I get all the money tomorrow or the painting will be

sold to Japan,\" he told the curator. The museum had only 24 hours for collecting the money

because Mr Ulms said if he is not getting payment soon he is selling the painting to Japan.

e/ The twins\' teacher says they don\'t know enough Spanish yet to work as interpreters. In

the leacher\'s opinion familiarity of Spanish by twins is good enough to do interpreting.

f /There\'s very little social life among today\'s students because over 80 per cent of them

have jobs. In Dad\'s times there was more social life at university because majority of the students hadn’t had ( f…. me I have no idea… you have to help yourself here)

today had jobs.

g/ \"How did you feel after falling down, Kate? Did the ankle swell up?\" \"Yes, it did. But l

didn\'t feel any pain.\" After she felt down (crashed, collapsed) , her ankle swelled up but she

didn\'t feel it. ( I have no idea whether you want me to change only time or not… )

Test G is too easy, you can do it...

TEST H Zakreślli formę, która nadaje się do wstawienia w lukę. Istnieje tylko jedna

możliwość poprawnego wyboru. a/ We feared she might have been travelling on the hijacked

plane, so hearing her on the phone was ___A___ music to our ears.

A/ such a heavenly B/ the heavenly C/ heavenly of D/ heavenly

b/ We stayed at a small hotel some twelve kilometres ___D___ the city centre. A/ on the

south from B/ on the south of Cl south from D/ south of

C/ The survey has found that the schools ____C___ had not been on the staff before the

appointment are more likely to enjoy a friendly work atmosphere. A/ which headmasters B/ the

headmasters of C/ whose headmasters D/ that the headmasters

d/ Being so completely different, they somehow manage to B A/ get through B/ get along / make

up D/ make off
e/ His Diaries are of little value as he fails to mention many important events he must|

have witnessed. What ___A___. though, are the names of the bars he visited.

A/ he does mention B/ he must have mentioned C/ does he mention D/ doesn\'t he mention

f/ I spent over an hour explaining to him our motives and asking for help, but he wouldn’t listen to

me.
A/ wouldn\'t have listened C/wouldn\'t listen B/ couldn\'t listen D/can\'t have listened
Temat przeniesiony do archwium.