nauka języka angielskiego

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,

chciałbym prosić o pomoc, co do wyboru książek do samodzielnej nauki języka, ekursy czy co tam jeszcze. Ewentualne dodatkowe porady też mile widziane. Jestem studentem i dodatkowo interesowałoby mnie też słownictwo z zakresu elektroniki, informatyki i telekomunikacji, ogółem słownictwo "techniczne". Teraz trochę o moim doświadczeniu.

Języka angielskiego uczyłem się 3 lata, czyli od 1 klasy liceum. O ile z nauką słownictwa nie miałem problemów, o tyle z gramatyką już tak. Robiłem sobie listy ze słówkami i jakoś to szło. Gramatyka to był zawsze mój problem. Oczywiście proszę o nakierowanie mnie na materiały (książki, etc.), które zarówno pozwolą mi rozwinąć słownictwo, jak i gramę.

Angielski - wiadomo - potrzebny wszędzie, a dodatkowo wiele bardzo dobrych książek technicznych jest nieprzetłumaczonych lub są przetłumaczone "do d..." i lepiej czytać je w oryginale. Poza tym np. MIT (jedna z najlepszych uczelni technicznych na świecie) udostępnia wykłady w języku angielskim. Słowem angielski to podstawa.

Wiem, że najlepiej byłoby chodzić na jakieś zajęcia, ale nie mam teraz tyle pieniędzy, więc na razie chciałbym trochę sam popracować.
edytowany przez student_: 19 lut 2012
Szukałem dużo... Co myślicie o serii "grammar in use" oraz "vocabulary in use" ?
Naprawdę nikt nie jest w stanie pomóc ?
Cytat: student_
Witam,

Języka angielskiego uczyłem się 3 lata, czyli od 1 klasy liceum. O ile z nauką słownictwa nie miałem problemów, o tyle z gramatyką już tak. Robiłem sobie listy ze słówkami i jakoś to szło. Gramatyka to był zawsze mój problem.

Wydaje mi się, że masz problem nie tylko z gramatyką. Przecież piszesz "... i jakoś to szło...".

Teraz powinieneś zacząć naukę od początku. Proponuję na ten początek samouczki z serii "Angielski dla leniwych" www.angielskidlaleniwych.pl. bardzo dobre, choć niedrogie.
Na chomiku można znaleźć trochę materiałów dla komputerowców, inżynierów, branży IT.