Garść pomysłów:
szukaj zdań z użyciem danego słówka czy zwrotu. Ucz się słówek w kontekście (słówek pojawiających się w podręczniku/na kursie, w książce/gazecie, którą czytasz, w artykułach przeglądanych w Internecie itd.) - nie samych wyrazów na fiszkach. Jeśli robisz fiszki samodzielnie, zaznaczaj sobie, skąd słówka są, wypisuj przykłady.
Wymyślaj własne zdania przykładowe. Wymyślaj sytuacje, w których mógłbyś użyć danego słowa, zwrotu, idiomu, powiedzenia - np. jeśli właśnie uczysz się nowego powiedzenia, pomyśl o trzech sytuacjach w życiu, gdzie mógłbyś go użyć. Możesz wyobrazić sobie dokładnie całą sytuację (z kim rozmawiasz, co myślisz, czujesz itd., jaka jest reakcja Twojego rozmówcy itd.). Możesz też pisać dialogi z użyciem słów.
Prowadź monologi (wewnętrzne i na głos) z wykorzystaniem nowych słów - będzie łatwiej wplatać słowa, jeśli odpowiednio dobierzesz sobie temat. Pobaw się w wyzwania - ustaw stoper i mów (do siebie) przez trzy minuty bez dłuższych przerw, wplatając w tym czasie 3 wybrane słowa (wypisz je i połóż kartkę przed sobą).
Spróbuj przerzucić się z fiszek PL->EN na EN->EN.