Nauka Migoe

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 33
poprzednia |
Mam kilka problemów, które próbuje u siebie poprawić. Pewnie wydadzą się wam banalnie śmieszne, ale ja przez nie stoję ciągle w tym samym miejscu ze znajomością języka.

Dla przykładu podam jedno z ćwiczeń z Present Continous. Do podkreślonych miejsc należało ułożyć pytania. Niestety zawsze układam owe pytania źle.
Zdanie:
Dave is playing the piano right now.
Moje pytanie:
Who is playing the piano now? (kto gra na pianinie teraz?)
Odpowiedź prawidłowa jest inna od mojej, choć trzymam się konstrukcji. Jak wpaść więć na pomysł by prawidłowo stawiać pytania i zdania.
Prawidłowo jest:
What is Dave playing right now?

Znam konstrukcję P+to be+ czasownik w I formie. I co z tego? Znam też konstrukcje pytań, ale nie umiem ich poprawnie zadać. Znam też inne konstrukcje z przeszłymi i przyszłymi czasami, a nie umiem poprawnie uzupełniać ćwiczeń, zawsze wybieram opcję błędną. Jak temu zaradzić? Czy taki problem da się rozwiązać, czy dam radę się nauczyć języka? Czy ktokolwiek z was miał taki problem w nauce języka?
to nie jest problem językowy.
Masz zadać pytanie, na które odpowiedź brzmi 'na pianinie', a zadajesz pytanie 'kto?'.
Też doszłam do tego wniosku. Tylko że robię to zupełnie nieświadomie :( Mam uparty charakter i wierzę że mi się uda to przezwyciężyć. Jeśli mi się uda, będzie to mój największy sukces od lat.
Twoje pytanie jest ok, ale wymagaja innego pytania. Nastepnym razem bedzie lepiej
Czy ktoś mi może powiedzieć jaka to część gramatyki: We would have had children. She would have been a mother. Wnioskuje z ze zdań że jest P+ would have+ had/been+ reszta zdania. Staram się sama domyślać, ale czasem mam trudności ze znalezieniem, bo nie wiem jak co się nazywa. Kompletnie tego nie rozumiem.
poczytaj sobie o trzecim trybie warunkowym.
Dziękuję za pomoc. Postaram się jakoś uporządkować to wszystko. Bardzo mi się to wszystko miesza z językiem polskim, szczególnie wtedy, kiedy jest kilka tłumaczeń do jednego zdania, np. I am going to i I will... Będę musiała chyba otworzyć zeszyt nowy i to wszystko poukładać jakoś. Mam straszne trudności z wyborem właściwych (poprawnych) zdań.
to sa proste rzeczy, tylko trzeba sobie je poukladac
3 tryb warunkowy tez jest prosty
Czyli wygląda na to że te zdania, to ta część po przecinku: if + had + III forma , would have + III forma tylko dochodzi mi podmiot.

właśnie przyszedł mi zestaw karteczek do nauki słownictwa :) Mam nadzieję że ogarnę temat i w miarę wykonywanych ćwiczeń będę robić coraz mniej błędów.
Mam jedno z tutejszych ćwiczeń ( Present simple) i w poleceniu mam ułożyć pytania do zdań. Problem polega na błędnym układaniu pytań. Pytania nie są takie o jakie chodzi w ćwiczeniu. Czy jest na to jakiś sposób by układać je poprawnie? Nie chodzi mi o konstrukcje gramatyczną.

Podam przykład: I visit my granparents every month (odwiedzam moich dziadków w każdym miesiącu)

Zadaję pytanie: Kiedy odwiedzam moich dziadków?

Niestety jest to pytanie błędne, powinno być czy odwiedzam moich dziadków w każdym miesiącu?

Strasznie mnie to denerwuje i bardzo bardzo zniechęca mnie to, że w każdym ćwiczeniu polecenia wykonuję błędnie. Czy ktoś z was sam wpada na to jakie powinno być poprawne pytanie?

Jak rozwiązać ten problem? Ma ktoś tak (pytanie skierowane do osób które nie miały w ogóle styczności z językiem i uczą się od podstaw tak jak ja) ?
jezeli w poleceniu nie jest wyjasnione, jakie maja byc pytania (z wyrazami pytajacymi czy bez), to mozesz miec pretensje tylko do autorow cwiczenia.
Tu na tej stronie nie ma przykładów jak wykonać dane ćwiczenie, jest tylko polecenie po angielsku.
skopiuj polecenie
What passes quickly if you work hard? czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego tu jest "if" Zdanie z ćwiczenia na present simple. W zakładce pytania i przeczenia present simple pisze że używamy w pytaniach konstrukcji do/does + osoba np. you + czasownik? Nie ma mowy o it? przy tworzeniu pytań. Skąd więc mam wiedzieć kiedy to it wpisywać w tym czasie. I w jakim typie zdań? Dlatego nie rozumiem, jak piszecie że zasady konstrukcji są niezmienne i wystarczy się ich nauczyć. Dla mnie za każdym razem, przy każdym nowym zdaniu są inne. Strasznie mi to przeszkadza w nauce. Tak samo przy rozbudowywanych zdaniach nie wiem kiedy i w jakiej kolejności układać pozostałe części zdania, czy na końcu, czy pomiędzy, czy na końcu czasownika. A może rzeczownika? Jest na to jakaś konstrukcja?
if=jeżeli
Dziś kolejny dzień mojej nauki. Chciałam podziękować za uwagi wcześniejsze uwagi. Przede wszystkim chyba zaczynam zmieniać podejście. Nie złoszczę się już tak okropnie jak coś napiszę źle. Uczę się analizować swoje błędy i zastanawiać dlaczego faktycznie jest to forma poprawna lub nie. Troszkę to pomaga w nauce. Zaczynam trochę więcej widzieć i rozumieć. Bardzo pomagają ćwiczenia które są na tej stronie.

Moja metoda nauki: powtarzanie i rozwiązywanie zdań różnego typu. Fiszki są ok, pomagają wzbogacić słownictwo. Po kilku dniach stwierdzam, że faktycznie coś w nich jest. Szybko zapamiętuje się słówka, a nawet przypominają się z nich zdania. Co jest dla mnie zaskoczeniem. I unikam dosłownych tłumaczeń zdań z polskiego na angielski. Chyba zaczynam rozumieć że każdy język rządzi się swoimi prawami :)
Czy ktoś z was zna może ładne określenia/zwroty potrzebne do budowy zdań? W każdym języku takie są. wystarczy mi tylko jak to się po angielsku nazywa. Określenie przykładowe: Moim zdaniem, to ..., Nie jestem pewna itd... piszę dość długie zdania w języku polskim i chciałabym wzbogacić swoje pisanki jakoś.
są w podręcznikach, materiałach, internecie, słownikach itp.
nie ucz się tylko z forum
Nie uczę się tylko z forum. Tu mam ćwiczenia. Jak je przerobię zamierzam nabyć książkę która pomoże mi zrozumieć moje największe trudności - czyli to co w ćwiczeniach wyjdzie najsłabiej.
Zdanie z ćwiczeń Past Simple, ułożyć pytanie do zdania: Maria was very angry with him yesterday.
Did Maria was very angry with him yesterday? Was Maria very angry with him yesterday? Dlaczego zaczyna się od Was?
Bo nie pisze sie "did Maria be"
Tyle to i ja już wiem, tylko interesuje mnie dlaczego tak jest. Jakąś ma to nazwę? Czy to zalicza się do jakiegoś wyjątku?
Potraktuj to jako wyjatek
Przerabiam ćwiczenia. Moje pytanie brzmi jaką książkę z ćwiczeniami na rozróżnianie czasów kupić? wolałabym by była to książka z polskimi poleceniami i wyjaśnieniami. Jeszcze nie jestem na odpowiednim etapie :)
Czy osoba nie umiejąca stosować odpowiednich czasów ma szansę nauczyć się języka? Piszę sobie krótkie teksty, ale nie umiem wyczuć w zdaniach jakiego czasu użyć. Zawsze wybieram złe :( tracę nadzieję na jakiekolwiek postępy) Poniżej jeden z tekstów do sprawdzenia:

Why are worth interested a photograpy?

The photograpy is very extensive field. More people have been her interested. Thus, its popularity is increasing. Possibility digital image processing have been openned a new road for photography. In this moment making a photo have been childhood simple. It was enough to purchase a digital camera and take pictures. I would seem simple. If we will look closer photography we going to discover absolutely diffrent visage.

Photography devide several departments a lot of thematic sections. The most popular with one is: nature, wildlife, landscapes, animals, portraits or macro photography. Is not important what chapter we will choose to realize it. It is important to how to introduce the topic. In this moment we have been your imagination. We have been discover a completely different world. The Photography have learned me a diffrent looking. I have been pay attention to around me the details. I started to look diffrently at people, object or animals. Surround yourself with objects like any all of us. But do I really know watch they looked it? I don't now. We treat them as objects of everyday use. Thanks for photography I changed my looking. I started pay attention to light that looked around me. Not any people known that light is heart of fotography. What gives us another photo? If you are a person who loves to explore the landscapes begin again the space around you. The places were you know surprise you again. Also it will create in you a desire to travel and explore new places. When we change looking we change its approach. We will be flexible and we learned assertiveness. Therefore, photography has become my hobby.
Tak, każdy uczący się na początku nie znał czasów, a potem się ich nauczył.

Czy Ty nie masz nauczyciela? Nie poradzisz sobie.
cyt.Czyli wygląda na to że te zdania, to ta część po przecinku: if + had + III forma , would have + III forma tylko dochodzi mi podmiot.
ten III tryb warunkowy udało mi się od początku zapamiętać,bo kiedyś trafiłam na takie przykładowe zdanie,które się pięknie rymuje: If you had been there you would have seen her( jakbyś tam był to byś ją zobaczył)
Co do pytań - owszem jak dla mnie to nie była taka prosta sprawa na początku- dla wielu osób zresztą też ,wiele się naczytałam na forach na ten temat.Tu pomaga oczytanie i uczenie się całych zdań pytających -z czasem to przychodzi całkiem swobodnie.Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę - nauka języka nie może przebiegać chaotycznie,skokowo ,najpierw trzeba zacząć systematycznie przyswajać kolejne czasy i ich konstrukcję-poprzez naukę całych zdań - i niestety trzeba wykazać się sporą dozą cierpliwości ,żeby przyszły rezultaty.
Co do książki - dobra jest "Wielka gramatyka języka angielskiego" wydawnictwo Edgard- obejmuje wszystkie poziomy zaawansowania ,ma też ćwiczenia.
Zakupiłam Jak mówimy, gramatyka angielska łatwa i przyjemna wyd. poltext oraz ćwiczenia Destination B1, wydawnictwa Macmillian. Ćwiczenia dobrała mi osoba, która widziała moje problemy językowe. Książka ta jest bardzo droga, ale zawarte w niej ćwiczenia są bardzo przyjemne i fajnie się je robi. Warta swojej ceny. W gramatyce tej w sposób dużo prostszy niż tej z z wyd. Edgard jest przekazana wiedza. Mimo to dzięki za polecenie jej. Uczę się pisać. Zaczynam widzieć różnice w budowie zdań polskich a angielskich :) więc jest jakaś nadzieja że opanuję ten język.
I jak idzie wam nauka? U mnie mija już czwarty miesiąc i jest coraz lepiej.
u mnie ok
Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 33
poprzednia |