jak uczyć

Temat przeniesiony do archwium.
moja mama zaczyna kurs angielskiego w jesieni, po egzaminie poziomosprawczym wygląda na to że coś wie, ale nie dużo. Ja już ten język dobrze znam i prawdopodobnie zyskała by gdybym jej pomagał. Mam właśnie zamiar jej pomagać, ale co robić, jak najlepiej uczyć? Jak jest tu jakiś nauczyciel lub nauczycielka, serdecznie proszę dajcie jakąś radę.
Lepiej jednak, żeby uczyli ją ludzie obcy. Jako syn nie będziesz miał dystansu do nauki mamy.

To tak jak z nauką jazdy: nigdy nie pozwól, żeby cię uczył ktoś z rodziny, a w ogóle najgorzej to jak uczy mąż/żona. Rodzice-dzieci też się nie sprawdza.
Ja jestem nauczycielką i próbowałam z moją mamą jakichś podstępów, by ją nauczyć angielskiego - chociaz podstaw, by mogła w pracy coś powiedziec. Ale - jest twarda. Nie chce. Cos tam jej dogaduję w kuchni czasem, przemycam tę wiedzę - ale ona robi wszystko, by nic nie zapamiętac;)
z tą rodzinną nauką nie ma reguł, choć pewnie eva74 ma trochę racji. ja uczę swoje dzieci od lat i mam wyniki. co do mamy, to sprawa jest trudniejsza, bo trudniej chyba uczyć rodziców niż latorośle. przede wszystkim sprawdź, czy ona chce pomocy. jeśli tak, zostań raczej doradcą. podsuwaj jej materiały (np. guided readers; odpowiednie dla niej materiały uzupełniające). możecie się umówić na 2-3 godz. konwersacji w tygodniu. piszcie do siebie listy po angielsku. niech ona codziennie cos napisze a ty jej to sprawdź. pomóż jej zdobyć know-how, podrzuć pare strategii uczenia się.
ja nie wiem skąd wzięła się teoria evy74...nauka z rodziną jest całkiem przyjemna i daje efekty...najważniejsze to chcieć się uczyć...a z nauką jazdy to już kompletna bzdura!