Co wam daje oglądanie BBC albo CNN??

Temat przeniesiony do archwium.
Witam

Sporo osób m.in. na tym forum twierdzi, że ogląda takie anglojęzyczne kanały jak BBC czy CNN a ja nie rozumiem co wam to daje. Dla mnie w tych programach mówią zdecydowanie za szybko i używają zbyt skomplikowanego języka. Mimo iż napewno nie jestem początkujący (mój poziom angielskiego bym ocenił na intermediate) to jestem wstanie zrozumieć co najwyżej 5% tego co słyszę. Po 10 minutach takiego oglądania w którym rozumiem tylko 5% ogarnia mnie znużenie i wyłączam kanał.

Pytanie więc do was: Jak wy sobie z tym radzicie? Czy słuchacie tylko po to żeby słuchać (to chyba mija się z celem) czy staracie się też coś zrozumieć??
Za szybko i używają skomplikowanego języka? No cóż, widocznie w ogóle nie znasz angielskiego skoro tak twierdzisz. Mnie też ogarnia znużenie po dziesięciu minutach oglądania BBC czy CNN, ale to dlatego że programy informacyjnie ogólnie mnie cholernie nudzą. Nie wiem jakbym ocenił swój poziom, może intermediate, natomiast ja rozumiem praktycznie wszystko co mowią, chociaż listening nie jest moją najmocniejszą stroną. Do ćwiecznia słuchania wole programy na discovery, filmy, audycje radiowe na jakieś ciekawe tematy itp.
z tym rozumieniem to jest roznie. ja jestem pre-uppermediate i jeszcze ciagle miewam problemy podczas sluchania. podstawowy problem, to nadawca komunikatu - jesli mowiacy mowi wyraznie (co nie oznacza, ze wolno) to wtedy latwiej jest zrozumiec. poza tym, wazne jest, jaki masz zasob slow - nawet gdy ktos bedzie do Ciebie mowil wolno i wyraznie to i tak mozesz nie bardzo go rozumiec, jesli masz waski zasob slow (to nie ocena).

w kazdym razie - jesli nie rozumiesz, to tym bardziej masz powod, by sluchac. jezyk mowiony jest najwazniejszy - musisz nauczyc sie rozumiec ze sluchu przez praktyke. nie ma innej drogi. ogolnie - sluchanie trzeba laczyc z nauka slowek, gramtyki itp. ale warto!!1