Nauka gramatyki - jaka książka??

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!!

Chciałbym nauczyć się gramatyki, która w moim wykonaniu jest słaba...
Bardzo proszę mi polecić jakąś książeczkę, z której mógłbym się nauczyć (podstaw jak i bardziej zaawansowanych rzeczy)
Wpisz słowo "gramatyka" w wyszukiwarkę na marginesie tej strony i naciśniej ENTER. Jeśli wyszukiwarka nic Ci nie pokaże wpisz "gramatyki' itd
Ten temat był wielokrotnie poruszany.
Studiuję na 3 roku NKJO w Szczecinie i u nas bazujemy głównie na książce 'Advanced Learners Grammar',autorzy: Mark Foley, Diane Hall.Pozdrawiam.
English Grammar in USE Raymonda Murphego. O lepszej ksiazce nie slyszalem.
tez jestem za nieśmiertelnym Murphym... nie polecam Alexandra... jakoś sie do niego w owym czasie zraziłam... kilka lat temu w kolegium...

jeśli chodzi o gramatykę online to jest to bardzo fajna rzecz... ale proszę pamiętać, że nie każdy ma stały dostęp do internetu... osobiście uważam, że nic nie zastąpi papierowej książki... :)
A wiesz moze Dotusia jaka jest dobra ksiazka do polepszenia słownictwa ?? Nie znam sie zbytnio, ale skoro EGU jest taka dobra to moze reklamowana tam Cambridge Learners Dictionary bedzie dobra ksiazka do slownictwa ?
English vocab in use wyd. Cambridge jest niezła... niestety nie używam jej (ponieważ studiuję tłumaczenia to tam mam niezłą dawkę słownictwa), ale na korepetycjach daję z niej zadania moim uczniom...

mam na kompie wersje elektroniczne tej serii na wszystkich poziomach (chyba... a na pewno na trzech)... mam też do tego testy i Business vocab in use... jakbyś coś chciał to powiedz, wyśle ci albo wrzuce na rapidsharea...
Ostatnio zauroczyły mnie wydania FCE, CAE każda do innej części tego egazminu, pod wydawnictwem Express'a oczywiście Virginia Evams. Jest zatytułowana, że do certyfikatów, aczkolwiek ma super teorię, sporo ćwiczeń i jest dobrze rozplanowana, chyba jak do tej pory najlepsza (moim zdaniem) książka tego typu...polecam!