New English File Intermediate

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!
Mam bardzo poważny problem. Jestem nauczycielem i głownie korzystam z New English File, poniewaz uczę ludzi dorosłych i uwielbiam te książki za ich przejrzystośc, ciekawe teksty, oraz podział na gramatykę słownictwo itd. Bardzo cenię je równiwż ze względu na mnóstwo słuchania, mówienia, a przede wszystkim za to, że jest bardzo starannie przemyślana na na zawarte tam pytania każdy po prostu musi mieć coś do powiedzenia. Niestety, właśnie kończę poziom Intermediate z panem, który absolutnie nie jest gotowy na Upper (bardzo bym chciała:( Pewnie pierwsze co wam przychodzi do głowy, to to, że ja zle uczę, ale nie jestem jego pierwszym nauczycielem. Nie mam zastrzeżeń za słuchania, ale do mówienia owszem. Byłoby doskonale gdyby istniała inna bardzo podobna książka na tym samym poziomie. I tu zaczynają się schody. Teraz każda książka wydaje się do bani. Każda jest jakaś taka chaotyczna, tematy do rozmowy są takie, że ja sama bym po polsku za dużo nie powiedziała. Proszę pomóżcie. Może używacie jakiejś lepszej (nie wiem czy istnieje) książki niż NEF? Myślałam już o strej wersji, ale miałabym niedosyt ;)
>Nie mam zastrzeżeń za słuchania, ale do mówienia owszem.

Nie znam odpowiedzi na Twoje pytanie, ale czy nie jest tak, że mówienie zawsze/zazwyczaj jest w tyle za resztą?
Jasne, że tak, ale nadal nie wyobrażam sobie poziomu wyżej więc wolę szlifować to co jest niż ślepo galopować naprzód.
Też uczę dorosłych i też jestem wielką miłośniczką New EF :) Nie wiem czy jest jakiś podręcznik który temu dorównuje. Przez przymus musiałam w jednej grupie korzystać z Inside Out, ale do pięt nie dorastał EF. A do konwersacji używam na przykład różnych książek przygotowujących do matury.