Pytanie do samouków i innych

Temat przeniesiony do archwium.
Mam pytanie do samouków i do ludzi, którzy douczają się w domu angielskiego: Jakie macie metody nauki? Z czego korzystacie? Ja oprócz nauki w szkole szlifuję angielski w domu - robię sobie testy gramatyczne na różnych stronach, czytam artykuły, wypisuję z nich nieznane słówka, prowadzę zeszyt ze słówkami, oczywiście przerabiam kursy BBC itd. Jak wy się uczycie? Czy macie zeszyty do słówek? Jak tak, to w jaki sposób je prowadzicie? Jakie kursy BBC przerabiacie? Chciałabym się tego dowiedzieć, żeby udoskonalić moje metody.
Moze nie jestem samoukiem (choć każdy interesujący się językiem, jest nim po części) ale oto co sama robię / robiłam:

kupowałam ksiażki ze słownictwem i gramatyka i sama je przerabiałam (ostatnio to było jakiś 3 lata temu :))), a tytuły to 'Focus on Proficiency' Sue O'Connell i 'Garammar and Vocabulary for CAE & CPE - obie polecam)

od kilku lat kupuje gazety angielskie (kiedys Cosmopolitan, ale od kilku lat nie bardzo mam co tam czytać, obecnie Marie Claire, She, Elle)

ksiażki po angielsku - albo w EMPiK-ach, albo przez internet (w Merlinie, albo w 'Bibliotece Anglisty')

teraz na przykład zapisuje sobie te słówka (słówko dnia, idiom dnia)

słyszałam kiedys, że dobra metodą na zapamiętywanie słówek jest zapisywanie ich na kartkach i wieszanie w miejscach na które często patrzymy

lepiej tez (przynajmniej dla mnie) do głowy wchodzi nowe słówko w kontekście zdania, niż bez niego
wydaje misię, ze dobrze jest sie tez uczyc slówek podobnie wyglądających (przynajmniej tym, ktorzy mają pamięć fotograficzną).

np. cog, clog
albo w wersji hiszp. caballo, cabello
Pomysł z lekcjami BBC jest fantastyczny. Pamiętam kursy BBC, które były nadawane w Radiu Bis i Radiu dla Ciebie oraz umieszczone na portalu www.internetia.pl (a może to była interia).

Były to "The Market", "People of the Century", "English 2000" i jeszcze jeden, którego nazwy nie pamiętam.