Ćwiczenia z gramatyki.

Temat przeniesiony do archwium.
1. Our guest today is a wedding consultant with lots of "invaluable?" (valuable) advice for the brides-to-be. - wydaje mi się, że obie formy pasowałyby do rzeczownika "rady" pod względem logicznym i gramatycznym, ale ćwiczenie polega na zmianie formy, więc zmieniłem na "invaluable" jako nieocenione, bezcenne.
2. Their car broke down after they'd got the foor fixed, forcing them to dip into ther "savings" (save). - ich samochód się popsuł, więc byli zmuszeni wydać trochę swoich oszczędności.
3. It is sad that a great artist is 20% talent and "creativity?" (creative), and 80% hard work. - wydaje mi się proste, przymiotnik na rzeczownik.
4. Gene Kelly was an actor with a(n) "extraordinary?" (ordinary) dancing talent, which is still admired today. - przymiotnik zwyczajny zamieniłem na niezwykły, zdaje się pasować logicznie do całości.
5. We've decided "to tighten?" (tight) our belts so that we can afford to go travelling before university. - zmiana przymiotnika na czasownik.
6. Winston Churchill is thought to have said: "My wife and I tried two or three times in the last 40 years to have breakfast together, but it was so "agreed that?" (agree) we had to stop." - tutaj nie jestem pewien, to jedyne co mi przychodzi do głowy, było wiadome, że muszę przestać. Potraktowałem to jako anegdotę.

1. I never dislike olives till i went to Grece. (have)
I "have liked?" olives since i went to Greece.
2. Michelle had to listen to Grandma's story for the whole evening. (made)
Grandma "made Michelle to listen?" to her story for the whole evening.
3. He played football for ten years, then he broke his leg and had to retire. (been)
After he "had been playing?" football for ten years, he broke his leg and had to retire.
4. Jared was never this rude as a child. (used)
Jared "did not used to be?" this rude as a child.
5. But did the team eventually manage to win the game? That's what I'd like to know! (if)
I'd like to know "if the team was eventually manage to win?" the game.
6. Oops! You broke Mum's favourite cup. I'm sure she'll be angry. (bound)
(...)favourite cup. She "is bound to be?" angry.
6 przymiotnik
1 uzyj dislike

2 bez to
4 tak sie nie tworzy simple past
5 zupelnie zle
6. "Agreeable" ?

1. Przepraszam, z tą Grecją to jest "i never liked olives till i went to Greece"

2. "made Michelle listen?"

4 "did not use to be?"

5. "if the team eventually managed to win?"
edytowany przez rafaldomagalski: 31 gru 2014
1 gdzie masz have
Słowo "have" jest w moim rozwiązaniu, poprawiłem przykład bo źle przepisałem. Pozostałe rzeczy są dobrze?
i never liked olives till i went to Greece - to jest zle
To był przykład z ćwiczeniówki do którego mam ułożyć zdanie, które znaczy to samo z słówkiem "have".
I 6 o przeciwnym znaczeniu

did not used/use to be - oba ok
ewent. used not to be

z oliwkami ok
Czemu z oliwkami nie ma past perfect w zdaniu wyjsciowy?
jak 'did not used' moze byc dobrze?
To pytanie do autorów podręcznika, w sumie to dziwne bo takie zdania są z perfectem no ale znaczeniowo jest dobrze.
Cytat: zielonosiwy
jak 'did not used' moze byc dobrze?

tak samo jak 'used you to' w pytaniach. To akurat jest przestarzale, ale 'didn't used to' jeszcze sie troche trzyma
z tego co wyczytalem to wiekszosc ludzi uwaza to za niepoprawne lub niestandardowe
przeczytales wiekszosc ludzi? :-)

tak czy inaczej, w zdaniu przeksztalconym nalezy uzyc 'used'
tak, nie zauwazylem tego
Ja przeczytałem na jakimś forum, że jest to poprawne ale część osób tego nie akceptuje.
poprawne w jakis dialektach
*jakiś to w ogóle mianownik
zwykle pisze to poprawnie, ale jak sie zdekoncentruje, to trafiaja sie takie kwiatki
Cytat: rafaldomagalski
6. "Agreeable" ?
the opposite;)
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa

»

Pomoc językowa - Sprawdzenie