Ja w sprawie sprawdzenia (jak na razie) wstępu do rozprawki

Temat przeniesiony do archwium.
Napisałam na razie wstęp do rozprawki, potem pewnie dodam kolejne części
Temat to tradycyjne ocenianie uczniow -plusy i minusy
To co mnie martwi we wstępie to to czy nie jest zbyt długi i której formy lepiej zużyć w obu przypadkach of the students czy the students'

Marking the school achievement of the students is an integral part of the educational process. It is hard to imagine its proper working without checking the state of knowledge of the learners. One of the ways to mark/ grade (nie chce cały czas mark, może być grade?) the students is formal testing. What are the benefits and drawbacks of this solution?
Marking the school achievement of the students - po co te przedimki? po co 'of', jak mozna inaczej
imagine it working properly ...
the state of knowledge of the learners - to samo, po co 'state'? po co 'of'? po co przedimki?
grade ok, znowu - po co 'the' przy students?
...dlatego, ze to co jest napisane to jest 'stolen from other sources'....
Oooo to nie jest prawda, tamto co kiedyś przyznaje, ale to na sto nie jest
Cytat:
the state of knowledge of the learners
....wlasnie, nie prosciej po prostu " learners' knowledge ( is above the average , is below the average ...) ??
Juz poprawiłam :p
Proszę o sprawdzenie poniższych zdań, bo tylko tych nie jestem pewna, są ułożone w różnej kolejności więc nie doszukujcie się sensu zdań :')
Shy students may feel uncomfortable while taking part in a project, which can equals a worse mark.

...a teacher can check the knowledge of an every student in the class.

A teacher is not able to see to an every student - especially when the class is big.

...it is quicker and more effective than checking homework all the lesson, which might has been copied before on a break.

...students may guess the answers on exams.


Tests based on multiple choice tasks do not guarantee an adequate mark of learners' competencies.

...can have cribs or whisper the answers.


Formal testing is better - in this way we can check the actual learners' knowledge.
kolejny dzien przynosi nam nowe szanse, nowe szanse :P

Shy students may feel uncomfortable while taking part in a project, which can equals < -CZEMU TAKA KOŃCÓWKA? TAM JEST MODAL, POZA TYM NIE BRZMI NATURALNIE TO SFORMUŁOWANIE, NP. WHICH CAN END UP IN STUDENTS GETTING a worse mark IN THE END.

...a teacher can check the knowledge of an every student in the class.

A teacher is not able to see to an every student - especially when the class is big.

...it is quicker and more effective than checking homework all the lesson, which might has< -NIEGRAMATYCZNE been copied before on a break.

...students may guess the answers on exams.


Tests based on multiple choice tasks do not guarantee an adequate mark of learners' competencies.

...can have NIGRAMATYCZNE cribs NIEGRAMATYCZNE or whisper the answers.


Formal testing is better - in this way we can check the actual learners' knowledge.
Chciałam dac had been copied, ale zmieniłam na to nwm czemu
Zdanie z whisper, jak nie tak to jak? :p
Może zamiast can dam may
zapomniałaś, że modale łączą się z bezokolicznikami
No to may have plus noun jest poprawne
mark - brytyjskie
grade - amerykanskie
nie powinnas uzywac ich wymiennie

oceniac, także: assess, evaluate
A jak zdania?
a moje sprawdzenie ci nie wystarczyło?
Fontes, fontes

Pragnę skorzystać również z opinii innych
Temat przeniesiony do archwium.