Poszę o przetłumaczenie

Temat przeniesiony do archwium.
Nie ma na świecie człowieka, który nie widział w życiu ani jednej reklamy. Jest ona przecież bardziej popularna niż samochody, telefony komórkowe, komputery, kosmetyki oraz wszelkie inne dobra, które zachwala. Zasługą takiej popularności reklamy jest duża dostępność różnego rodzaju mediów - prasy, radia i telewizji, wreszcie Internetu. W końcu reklama powstała przed okresem masowej komunikacji i chyba tylko wynalazek prasy jest starszy.

Każdy może oglądać reklamy, to jasne. Sztuką pozostaje jedynie umiejętność jednoznacznego oddzielenia rzeczywistości od fikcji. Reklama ukazuje przecież wszystkie produkty w jak najlepszym świetle, jako doskonałe i pełne zalet. Nie wolno całkowicie wierzyć reklamom, bo końcu powszechnie wiadomo, że nie istnieje żaden produkt pozbawiony wad. Te zaś, które wad maja najmniej, są poza zasięgiem finansowym przeciętnego odbiorcy reklamy. Producenci nie mogą oczywiście wymieniać w reklamie wad produktu, w końcu nikt by go wtedy nie kupił - reklama zadziałałaby odwrotnie do zamierzeń. Musimy zdawać sobie sprawę, że w przypadku reklamy prawda to za mało - przekaz musi być dodatkowo ubarwiony.

Każdy chciałby żyć w świecie, w którym nie musiałby o nic się martwić ani zbyt ciężko pracować oraz mieć to, co najlepsze. Reklama jest rzutem oka na taki świat, świat, w którym marzenia się spełniają. Prawdą jednak jest, że tak naprawdę reklama nie sprzedaje produktów, lecz nasze marzenia o nich.
przetlumacz sama, ktos sprawdzi
Nie odrabiamy tu zadań domowych. Ale niewykluczone, że znajdziesz frajera, który to za ciebie zrobi.
Nowadays when we switch tv on probabley on first programm we will see some advertisments. Generally short movie presents benefits of various products. It is possible to saythat most of them is very close border of absurd and est of them long time ago exceed this border f.e marmots packing chocholate or cow which is giving milk straight to cardboard. It helps for manipulate the customers and make them less carefull.
In whole worls there is not person who don't see some advertisments It is more popular than cosmetics, tv, computers and another important things. The biggest availability of popular advertising is media adio and internet.
Advertisments starts before period of mass comunication and only press inventions is oldest.
Everybody can watch advertisment it's clear bt it remain art only skills to separating products on best side as perfect and full of benefits because geneally averyone knows that whole products are destitute of defect.
Te zaś which disadvantages has least are beyond extension avarge customer.
Producers can't shows people weakness of prroduct becase nobody will never buy it and advertisment would set conversely fo intentions. Poeple must down on that in case of advertisment truth is too little 0 conveance must be addictionally veriegated.
Each one woud like to live in perfect world without troble and don't cae about nothing and have everything best. Advertisment is throw of eye on worls where dreams come truth but the truth is that advertisments doesn't sell products but our dream about them
Nowadays, when we switch ON (przedimek) tv probabley (orto) przedimek first programm (??, chyba lepiej "image") we see WILL BE AN
> advertisment (l. poj. bo program i image sa l.poj). Generally, A short movie (?? zle slowo) presents (przedimek) benefits of various
>products. Most (of them... lepiej tu wstawic "advertisements") border of> ON absurdITY and MANY of them HAVE exceedED this border a long time ago. i.e marmots
>packing chocolate or (przedimek) cow which (is giving..zly czas) milk straight into a cardboard (do czego? butelki? pojemnik?).
>It (Advertising) helps manipulate customers and make them less carefull (orto) (about what? their purchases? how they spend their money?).
>There is not A SINGLE person in the whole world who (don't see...zly czas) some advertisEments. It
>is more popular (nie rozumiem, co jest popularne?) than cosmetics, tv, computers and other important
>things. The biggest availability of popular advertising is media adio (orto)
>and (przedimek )internet.
>AdvertisEments starts (zly clas) before the period of mass comunication (orto) and only THE invention of the PRINTING? press
> is oldeR.
>Clearly, everybody can watch advertismentS. ever buy it and THIS WOULD contravene (albo conflict with) the intention (albo objective) of advertising.

Zabraklo mi czasu...

« 

Pomoc językowa - tłumaczenia