Pomozcie - kolekcjonuje, zbieram ... !

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,
Mam do was wielka prosbe, ucze sie tego jezyka od wrzesnia a raczej "ucze" bo kompletnie nic z niego nie lapie, jezeli moglibyscie napisac mi w kilku zdaniach, zwiezle, wyczerpujaco cos na temat kolekcjonowania (np. zbieram autografy sportowcow, muszelki itp itd, mam juz ich X, najwazniejsze w kolekcji jest cos z jakeigos tam miejsca) Bylabym bardzo wdzieczna, jakby w paru zdankach to ujac bo jak mnie szanowny jutro pan profesor spyta to bedzie nie fajnie a tak naucze sie na pamiec i mu powiem :D Prosze o wersje polska i angielska - bede bardzo wdzieczna !
Personally, I don't collect anything. Some people that I know collect things. One of my friends collects autograms of rally drivers, because he is very keen on rallying. Rally stars are nice and approachable people and they enjoy signing autograms. That's why my friend's collection is big. His greatest treasure is a signed photo of Janusz Kulig, who died tragically in a car accident that he couldn't prevent. The great champion was killed on a level crossing because of a watchperson's fault.

Osobiscie niczego nie zbieram. Niektorzy ludzie, ktorych znam, zbieraja (jakies) rzeczy. Jeden z moich przyjaciol zbiera autografy kierowcow rajdowych, bo on jest "zapalony do" rajdow. Gwiazdy rajdowe to mili i przystepni ludzie i oni lubia (milo im jest, dosł: bawia sie) podpisywaniem autografow. Dlatego kolekcja mojego przyjaciela/kolegi jest duza. Jego najwiekszym skarbem jest podpisane zdjecie JK, ktory zginal tragicznie w wypadku samochodowym, ktoremu nie mogl zapobiec. Wielki mistrz zginal (dosł.: zostal zabity) na przejezdzie kolejowym (level crossing) z powodu bledu (fault) droznika (watchperson). (to akurat byla drozniczka, stad wybralem wersje "unisex").
Kulig Forever ['] - Janusz Kulig (1969-2004), MP 1997, 2000, 2001, V-ce Mistrz Europy 2002
oj tak, pamiętam 13 lutego w piątek ... niedługo minie rok. Szok.
jestem fanką rajdów (może fanka to za duże słowo, ale kiedyś jeździłam na przeróżne barbórki, warszawskie, wisły), mój maz kiedy jeździł jako pilot :)) I mam zdjęcie z , choć bardziej obok, Kuliga. Pamiętam jego, jego żone, córeczkę ...
What an amazing meeting of rallying enthusiasts :) Sad occasion, though... I'm a keen follower of the sport, read the webnews on a more or less regular basis. Quite extraordinarily, I learned of this great loss while watching TV and waiting for the teletext to tune to a schedule page -- the start page with the breaking news came up first and, as I wasn't interested in it and was busy talking to someone, it was only in the last moment that I saw the headline: "Janusz Kulig nie zyje". I was totally dombfounded and it took me a few seconds to revert to that page, which had by then disappeared. I must have been one of the first readers of the news-bit, as it was about an hour from the time of the accident.

I never had a chance to know him personally, but I really admired his skills, consequence, thinking, and sportsmanship... Cruel and eyrie death it was..

Well... I guess there's nothing more for me to say..

Ps Not to reveal too much of your identity, if you don't wish that, could you let on what car and/or what class was your husband a co-driver in?
*dumbfounded*
I meant: *eerie*
BTW, I never noticed my little Kulig-themed text comes to appear here on 13th. I'm becoming supersticious...
*superstitious*

oh dear
Temat przeniesiony do archwium.