Kłopoty z mówieniem

Temat przeniesiony do archwium.
Witam. Studiuję angielski i jestem na 2. roku NNKJO. Jakkolwiek nie mam większych problemów z gramatyką, pisaniem czy rozumieniem ze słuchu, tak w mówieniu jestem nienajlepszy:( Egzaminy oralne to dla mnie krzyż pański i bardzo się ich boję. Znam spory zasób słów, ale kiedy przychodzi do mówienia to nagle mam zaćmienie i mówię bardzo prostymi konstrukcjami, często się zacinam i potrzebuję chwili żeby przemyśleć następne zdanie. Jest to dla mnie dosyć stresujące. Za rok (jeżeli dobrze pójdzie) będę musiał ustnie bronić pracę licencjacką, ale już teraz się tego bardzo obawiam. Co mam zrobić, żeby samodzielnie (czyt. bez pomocy osób trzecich i kursów) poprawić swoje zdolności w mówieniu? Proszę o naprawdę poważne i pomocne rady. Z góry dziękuję!
Hej.

PO pierwsze, mysle, ze mozemy wyodrebinic 2 rodzaje mowienia.
1) mowienie spontaniczne, everyday speech,
2) mre formal - pbrona pracy, speeche, zabieranie glosu w dyskusji.

Zeby poprawic spontaniczne mowienie radze Ci:

1) rozmawiac na gadu po angielsku
2) jak piszesz na forum to po angielsku
3) idz do pubu, gdzie przesiaduja anglicy i staraj sie pogadac z nimi p angielsku (nie wiem skad jestes, ale na pewno sa takie miejsca w Twoim miescie, bo w miesice z ktorego ja jestem sa)
3) ogladaj filmy brytyjskie/amerykanskie i powtarzaj se zwroty ktorych uzywaja.
4) jezeli masz kase wyszkukaj dobrego nauczyciela konwersacji/native'a z ktorym podszkolisz gadke
5) jezeli sam udzielasz lekcji to mow do uczniow wylacznie po angielsku
6) jezeli nie uzielasz lekcji, zacznij ich udzielac i mow do uczniow tylko po angielsku - bardzo poprawisz swoje mowienie
7) jedz na wakacje do anglojezycznego kraju do pracy, unikaj polakow, zeby musiec non-stop mowic po ang.

Zeby poprawic jezyk bardziej formalny:

1) czytaj artykuly, wypisuj nowe zwroty i opowiadaj sobie na glos z nowymi zwrotami, potem wyglos swoja opinie. Nie tylko w mysli, ale na glos