Krótkie zdanie. Z apostrofem czy nie?

Temat przeniesiony do archwium.
Sheep With Wolves' Designs czy Sheep With Wolves Designs. Apostrof w tym zdaniu jest potrzebny?
A o co konkretnie chodzi? Projekty wilków i owiec?
@Ylayda,
design to nie koniecznie PROJEKT.
edytowany przez fui_eu: 24 lip 2011
designs = intentions w tym zdaniu? A więc wolves'?
What else is new ? Out of context it's like a guessing game.
@ fui eu
Wiem, ale jak savagerhino twierdzi - bez kontekstu nie wiadomo :/
To ja się może podepnę nieco pod temat. Wiem, że 's jest skrótem od is, ale często widzę (w źródłach, co do których mam pewność, że są gramatycznie poprawne), iż jest również wykorzystywane w charakterze określenia czyjejś "własności". Np.
Jacob's going to take care of that - w sensie, że on się tym zajmie, a
Jacob's possesions - w sensie czegokolwiek, co do niego należy. Z tego co wiem w tym celu powinno się używać s' (Jacobs' possesions). Jest to zwykła literówka, czy może ja coś źle skojarzyłem? Z góry dziękuję za odpowiedź i przepraszam za podkradanie tematu :)
Tu moze biegac o wzor /np/ na koszulce lub bluzie itp. "Owca z wilkami" Wtedy IMO nie bedzie apostrofa.
@Flane
Jcob's posessions = the possessions of Jacob
Jacobs' possessions = the possessions of Jacobs
mowiac gramatycznie, apostrof po's' to dopelniacz liczby mnogiej (zeby nie dodawac drugiej litery 's')

To teraz napisz, jak bedzie dopelniacz od children - z apostrofem na koncu czy przed 's'?
Children to liczba mnoga, więc teoretycznie powinno być childrens', ale skoro apostrof jest wykorzystywany, żeby nie dodawać drugiego s... Children's?
W każdym razie dziękuję za wyjaśnienie :)
tak jest
children's
ale oczywiscie
boys'
girls'
Cytat: pakk
designs = intentions w tym zdaniu? A więc wolves'?

An instance of crafty scheming as an attribute ? Pakk may not be so off the beam.
They look like an innocent flock of sheep but act like a ferocious pack of wolves ?
In other words, watch out for your neighbor, not necessarily for a bearded rag-head with an RPG barrel lurking from the dark, the enemy is within as it’s always been. Almost like that sicko from Norway.

I should call Murdoch to get me as their political analyst in Fox News. Ah, the ‘poor’ old man is in trouble anyway.

“Wolves’ designs” - the genitive should ‘stay put’, in my opinion, if in this above sense. Premodifying nouns in the plural are rare, except for some highly institutionalized phrases.
Also ‘wolfish desings’ comes to mind but then there’s no that desired parallelism with the noun phrase ‘sheep’.
edytowany przez savagerhino: 26 lip 2011
jak juz taki temat z apostrofami, to pozwole sobie na wtracenie lekkiego offtopa i zaytam, jaka jest roznica miedzy the books of Ann's i the books of Ann?
I don't remember having come across "the books of Ann's" form. Wciaz, nie upieram sie ze nie jest tak uzywane.
edytowany przez fui_eu: 26 lip 2011
dlaczego nie?
'books of Ann's' jest jak 'books of mine'
to sie nazywa double genitive
Of course. Double possessive.
Cytat: darkdogg
jak juz taki temat z apostrofami, to pozwole sobie na wtracenie lekkiego offtopa i zaytam, jaka jest roznica miedzy the books of Ann's i the books of Ann?

Jeszcze jest taka roznica ze "the books of Ann" jest niegramatyczne , nigdy tak nie mow.
Konstrukcja z ‘of’ jest często ekwiwalentna w znaczeniu z ‘genitive’ ale w tym przypadku to jest zle.

Ann's books = books of Ann's ( 'post-genitive' or as mg - 'double genitive')

Jeszcze tez w ‘double genitive’ czesc po ‘of’ musi byc okreslona i musi to być osoba ( like ‘definitie and human).
Czesc przed ‘of’ z kolej jest niekreslona; a friend of Ann’s ” , ” a book of Ann’s ”
Natomiast moga wystapic zaimki wskazujące lub okreslniki asertywne , ”these books of Ann’s”
”some books of Ann’s ( some of Ann’s books ) ”that wife of mine” ( this ‘that’ in the last one sounds a bit disparaging, thank God she can’t hear me , I would’ve been dead by now ) , hehe

>>zaimki wskazujące

rather 'demonstrative determiner' not a pronoun, sorry, a slip of the pen but I see the difference,
you dummy..
edytowany przez savagerhino: 27 lip 2011
ok, thanks : - )
Temat przeniesiony do archwium.