prośba wywiad przetłumaczenie trochę trudne!

Temat przeniesiony do archwium.
hej mam prośbę, muszę przeprowadzić wywiad z projektantem. jako tako znam anielski ale boję się popełnić wpadki. proszę więc bardzo o przetłumaczenie poniższych pytań. dziękuję!!!!

1.Czym dla ciebie jest sztuka a czym moda? Czy moda jest sztuką? Czy projekty, które trafiają na wybiegi można nazwać dziełami sztuki?

2.Co myślisz o sztuce i modzie współczesnej? Twoim zdaniem rozwijają się czy stoją w miejscu?

3. Czy istnieje jakaś dziedzina sztuki, która inspiruje cię najbardziej? Na której działanie jesteś szczególnie wrażliwy?

4. Według mnie to wspaniałe, że przenosisz na wybiegi atmosferę z indyjskich ulic. Twoje kolekcje mocno wyróżniają się na tle innych europejskich pokazów. W jaki sposób twoje pochodzenie wpływa na twoja twórczość?

5. Mieszkańcy Indii to najbardziej kolorowy naród. Niesamowite sari wzbudzają zachwyt na całym świecie. Jak ważny jest dla ciebie kolor? Jaką rolę odgrywa w twoich kolekcjach?

6. Czy jest jakieś zjawisko w modzie które cie niepokoi?

7. A czy od zawsze chciałeś być projektantem? Czy pamiętasz moment, w którym postanowiłeś, że zostaniesz kreatorem mody?

8. Jaka jest kobieta, dla której projektujesz? Wydaje mi się, że to klientka z dużą dawką poczucia humoru!

9. Każda z twoich kolekcji opowiada pewną historię. Wiem, że za kilka dni masz pokaz swojej najnowszej kolekcji. Czy mógłbyś nam zdradzić o czym ona jest?
podaj swoje wersje tłumaczeń, a na pewno ktoś poprawi
ok postaram się zachować sens (sorki za jakiekolwiek błędy)

1. What does art mean for you, and what means fashion? Can we say fashion is art? Can projects we see on catwalk be called works of art?

2. What do you think of art and present-day fashion? According to you, have they been developing or stayed as they were

3. Is there any field of art that inspires you the most? Which one influences you?

4. For me it is wonderful that you bring the atmosphere from Indian streets into catwalks. Your collections stand out when compared to other European fashion shows . In what way does your ancestry affect your creativity?

5. Citizens of India are (perceived as) the most colourful nation. Incredible sari arouse admiration all over the world. How important is the color for you? What role does it play in your collections?

6. Is there any phenomenon in fashion that worries you?

7. Have you always wanted to be a designer? (nie wiem czy ten czas). Do you remember the moment you decided to become a fashion creator?

8. What is the woman you do designs for like? It seems to me that she is the client with sense of humour (nie wiem jak przetłumaczyć 'dużą dawką', tj nie wiem czym można to dosłownie przetłumaczyć)

9. Each or you collections tells a story. I know you have fashin show in a few days of your newest collection. Could you tell us what is it about?
2.What do you think of art and the contemporary fashion?Have they been making progress or not?
3.Is there any field of art that is the most inspiring for you/that inspires you MOST.
4.I find it wonderful that you bring the atmosphere from Indian streets into catwalks.Your collections firmly stand out in comparison with other European fashion shows.In what way does your origin influence your creativity?
9.Each your collection tells a certain story.I know your newest collection's exhibition is to be held in a few days.Could you reveal what this collection will be like ?
Takie male zmiany,reszta chyba ok.
I co, odrobiliście pracę domową?