Aspects of cohesion

Temat przeniesiony do archwium.
Folks! I've begun to prepare for an exam, so I need your assistance. I would appreciate it if you had a look at the below assignment.

In each of these pairs or groups of sentences, at least one of the choices is correct, and two, or three may be. Tick the correct ones.

1. A: He just came in and he sat down without even saying hello. OK
B: He just came in and sat down without even saying hello. OK

2. How about packing up now and hitting the beach for an hour?

A. Uh no, I don't really want.
B. Uh no, don't really want to. OK
C. Uh no, I don't really want to. OK

3. Did you know that your son hasn't been at school for over a week?

A. But that's impossible! He must! - ambiguous
B. But that's impossible! He must have! OK
C. But that's impossible! He must have been! OK

4.
You play the piano much better than the usual pianist. OK
You play the piano much better than the usual pianist plays.
You play the piano much better than the usual pianist does. OK

5. I've decided to resign from the grammar group.

a. Why? OK
b. Why have you decided?
c. Why have you decided to do that? OK

6. We love going to the Greek islands but we try to avoid:

a. the ones that attract the jet set OK
b.the that that attract the jet set
c. those that attract the jet set OK

7. Adults often prefer hot, spicy food, whereas

a. children usually prefer mild food
b. children usually prefer mild OK
c. children usually prefer mild one

8. All my American friends expected their team to win most of the track medals.

a. and we did too OK
b. and we did it too
c. and we do so too
edytowany przez grudziu: 26 sty 2014
6c czemu jest attracts?
7a raczej jest poprawne
w 7 wszystko jest źle: children children?
Przepisywałem z prędkością światła z Foley'a.
6c poprawione
7 poprawione

EDIT: mg, to były błędy przy przepisywaniu z podręcznika, rzecz jasna.
edytowany przez grudziu: 26 sty 2014
to samo co wyżej?
ale ty masz wybrac tylko te co sa correct, bez tych, co moga byc correct
To polecenie jest głupie. Potraktowałem wszystkie OK jako correct.
czasami tak wlasnie jest z zadaniami :/
tam nie chodzi o to, że coś może być poprawne, ale że zawsze poprawna jest przynajmniej jedna propozycja, a być może nawet 2 lub 3. Nie ma tam mowy o "zdaniach, które mogą być poprawne". Albo są poprawne, albo nie. Niewiadomą jest ich liczba.
Cytat: mg
Niewiadomą jest ich liczba.

to sie rozumie samo przez sie
2. How about packing up now and hitting the beach for an hour?
co znaczy te zdanie?
pakujemy się i idziemy na plażę na godzinę?
aha
Cytat: zielonosiwy
pakujemy się i idziemy na plażę na godzinę?

Dokładnie. 'Hit' to informal 'reach a place' tutaj.
Czy moglibyscie wytlumaczyc dlaczego 7a i 7c nie sa poprawne, prosze? Czy chodzi o stylistyke?

W 8b takze nie moge zrozumiec na czym polega blad. Czy 'it' nie oznacza 'win most of the track medals'?
7 a jest ok
8 b nie jest ok, bo 'did it' moze znaczyc 'zrobil to', tzn. 'did' nie jest tu auxiliary
Teraz jest to jasne :)
A czy w 8c 'one' nie moze zastapic 'food'? Czy 'one' moze zastapic rzeczownik niepoliczalny?
7c nie jest ok, gdyż one nie może zastępować rzeczowników niepoliczalnych [w tym przypadku food]
Dziekuje Wam bardzo.
grudziu, tak z ciekawosci, kto ukladal te zadanie?
Zadanie pochodzi z książki: Mark Foley, Diane Hall, Advanced Learners' Grammar, Longman; dział [aspects of cohesion]
dzieki
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - tłumaczenia

 »

Nauczyciele angielskiego