Niescislosc

Temat przeniesiony do archwium.
Witam,
problem jest oto taki (przyklady z tej strony):

A girl watched 3 films this morning and then she left for work

Max has been to the cinema twice this month.

Wiemy, ze present perfect odnosi sie do czynnosci, ktora wydarzyla sie w niokreslonym dokladnie czasie w przeszlosci lub tez czynnosc ta wydarzyla sie w niekompletnym przedziale czasu (np. 'this morning').
I z drugim przykladem to sie zgadza: Max byl w kinie dwa razy w ciagu tego miesiaca, a ten miesiac ciagle trwa.
Dlaczego wiec w pierwszym zdaniu jest 'A girl watched...' zamiast 'A girl has watched...' skoro jest 'this morning'. Sytuacja w obu przypadkach jest analogiczna, a rozwiazania inne.
Wyglada na to, ze zdanie podrzedne ma na to jakis wplyw, ale nie moge wpasc jaki. Skoro past simple odnosi sie m.in. do czynnosci skonczonej z dokladnie okreslonym czasem. Dlaczego w jednym przypadku 'this month' bylo niewystarczajace, a w 'this morning' wystarczylo aby okreslic dokladnie czas?
Przeciez piszac w present simple, ze cos wydarzylo sie np. 20 lat temu przedial jest duzo wiekszy niz 'this month'...
Prosze o pomoc :P
Sytuacja nie jest analogiczna. W 1. zdaniu dziewczyna oglądnęla film i poszla do pracy. Jeśli mówisz o czynnościach następujących po sobie, to używasz simple past:

Wstala, umyla sie, zjadla śniadanie, przeczytala gazetę, oglądnela film i poszla do pracy.

I wszystko na dodatek wydarzylo się w określonym czasie w przeszlości: this morning.
If there hadn't been the word 'then' in the sentence, you could assume that there should be the present perfect used. THEN is the word that determines the use of the past simple.
I don't think so. It still would have been simple past.

She watched 3 movies (this morning) and went to work.
Thank you guys :)rnI knew that answer will be easy. Yeah, I think that the answer will be sequence of actions and I still can't believe that I didn't notice it :PrnrnAgain, thank both of yournrnP.S - I never though that you would answer so quickly - damm, 8 minutes or so :P
I'm sorry for misunderstanding, eva. I forgot that there was something more to the sentence (i.e. 'and THEN she left for work').

A girl watched 3 films this morning. OR (if it is still in the morning)
A girl has watched 3 films this morning.
A girl watched 3 films this morning and THEN left for work.
NEVER
A girl has watched 3 films this morning and then left for work.
Temat przeniesiony do archwium.