zadania maturalne

Temat przeniesiony do archwium.
czy mówiąc ja także nie będzie dobrze jeśli powiem :neither
I jeszcze odnośnie transformacji:
1.Im dłużej się jej przyglądam,tym bardziej mi się podoba.
-The.............her.............her
/The longer I look her, the more I like her?/
2.Widziałem ją wczoraj jak wchodziła do środka. gdybym tylko ostrzegł ją na czas!
-Yesterday............If only........time!
3.Gdybyś wczoraj przyszedł, nie spotkałaby się z Rickiem. Zawsze się głupio zachowujesz,gdy ci na czymś naprawdę zależy!
-Had.......she........Rick.You.......being........when............!
moze byc 'neither' (lub 'nor'); ale musisz pamietac o inwersji (podmiotu z czasownikiem posilkowym):
She doesn't like sports.
Neither/Nor do I.
They haven't spoken to the manager yet.
Neither/Nor have I.
Helen didn't watch the movie last night.
Neither/Nor did I.
1. The more I watch her the more I like her.
2. Yesterday I saw her come in. If only I had warned her in time!
3. Had she not come yesterday she wouldn't have met Rick.
You are always being silly when you really care about something.
A skąd masz takie kosmiczne zadania? :) Nie ma takich tłumaczeń na maturze, nie trzeba się martwić. Owszem są podobne ale nie aż tak zagmatwane :)
>A skąd masz takie kosmiczne zadania? :) Nie ma takich tłumaczeń na
>maturze, nie trzeba się martwić. Owszem są podobne ale nie aż tak
>zagmatwane :)

mam nadzieje ze to ironia ? :)
Nie, to nie ironia. :) W drugim przykładzie masz dwie różnie struktury, nie sądzę aby chcieli sprwadzić aż dwie za jednym zamachem ;) Więc albo sprawdziliby 'I saw her entering/doing/etc.' albo 'If only...'.
A w trzecim przykładzie wszystko ograniczyło by się tylko do pierwszej części czyli do Conditionala III.
No może na podstawie tak.
ironia -> odnosiło się zwłaszcza do wyrazów "kosmiczne" "zagmatwane" :->
Ja mam pytanie do egzaminatorów sprawdzających zadania maturalne rozszerzonej matury.Chodzi mi o pracę pisemną.

Jak oceniana jest praca która jest nie do końca zgodna z tematem, lub wogóle o czymś innym?Czy nie liczy się tylko punktu za zgodność z tematem czy cała praca idzie ''do kosza''?
Ja nie jestem egzaminatorem, ale wiem, ze w takim przypadku cala praca idzie do kosza. :-(

A odnosnie tej dyskusji na temat gramatyki, to ktos tam ma racje - zawsze sprawdzaja znajomosc tylko jednej rzeczy z gramy w przeksztalceniach, z tym, ze te przeksztalcenia nie sa takie latwe jak te tutaj (przynajmniej tak mi sie wydaje), no a jesli takie sa to sie bardzo ciesze, bo sam zdaje za tydzien mature z angielskiego. :D:D
na tranformacje dobrze jest znać dużą ilość phrasal verbs
>Jak oceniana jest praca która jest nie do końca zgodna z tematem,(masz szance tylko na te punkty zgodne z tematem) lub wogóle o czymś innym (tutaj 'O')?
także hyhy nie jestem egzaminatorem, aleee jeśli praca jest nie na temat, to zamiast mieć te 15-18 punktów, to tracisz co najmniej 8-10 punktów..... dostajesz punkty tylko za kompozycję
punkty dostaje się:

za treść(5pkt) w tym tylko jeden za temat
za kompozycję(4pkt)
za jakość języka:
a]bogactwo językowe(5pkt)
b]poprawność językowa(4pkt)
razem 18

Jeśli praca jest niezgodna z tematem to nie dostanę jednego punktu za treść(jest tam nietylko zgodność z tematem.

Jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi/chodzi mi teraz o opowiadanie na maturze rozszerzonej.
>Jeśli praca jest niezgodna z tematem to nie dostanę jednego punktu za
>treść

Czarno widze przyszlosc maturzysty, który nie potrafi napisac kilkunastu czy kilkudziesieciu zdan NA TEMAT. Taka praca powinna dostac 0 punktow, bo oznacza, ze dziecko nie zrozumialo tematu i powinno wrocic do podstawowki a nie zdawac mature.
Helgrin-
wg twojego myslenia, osoba ktora napisze tekst (calkowicie nie na temat) traci tylko 1 punkt. Po co w ogole czytac te pytania - przeciez lepiej jest nauczyc sie czegos na 'perfekt' (zanim sie przystapi do egzaminu) - wiedzac, ze tylko sie traci 1 punkt (jak TO nie bedzie na temat) To jest absurdalne- znaczy dostane 17 punktow za cos, co NIC sie nie wiaze z pytaniem.
hej a tam nie powinno być "Yesterday I saw her COMING IN"??? przecież wchodziła to nie jest dokonana czynność jak "weszła".
moze byc, ale musisz wiedziec o pewnej roznicy - uzycie formy '-ing' implikuje, iz sytuacja trwala jakis czas, i ty bedac jej swiadkiem bylas obecna w jej trakcie, nie koniecznie widzac jej finalny efekt, absolutnego wejscia danej osoby do srodka. Uzycie czasownika w bezokoliczniku daje nam pewnosc, iz bylas swiadkiem zdarzenia od poczatku do konca.
Sa tez sytuacje, w ktorych uzycie formy '-ing' nie wchodzi w gre z logicznego punktu widzenia - w swojej akcji sa zbyt krotkie, aby wyrazic ich ciaglosc:
I saw him drop the wallet. vs I saw him dropping the wallet.
Praca nie na temat otrzymuje ZERO (cyframi: 0) pkt. Nie wprowadzajcie ludzi w blad, bo zaczna farmazony wypisywac. :|
Jesli praca jest CZESCIOWO niezgodna z tematem to mozna dopiero jakies pare punktow otrzymac.
Temat przeniesiony do archwium.

 »

Brak wkładu własnego