Które podręczniki wybrać?

Temat przeniesiony do archwium.
Witam

Bez zbędnego przeciągania, jestem uczniem szkoły średniej, angielskiego uczę się od 8 lat jednak nie jestem zadowolony z poziomu swojej wiedzy (powiem szczerze, nie przykładałem się do nauki). Teraz jednak postanowiłem to nadrobić. Na początek chcę wybrać podręcznik + repetytorium, które pozwolą mi powtórzyć, a przede wszystkim lepiej zrozumieć materiał. I tu pojawia się moje pytanie, które książki wybrać? W grę wchodzą następujące pozycje (z tego co wyczytałem na forum te są najlepsze a zarazem najbardziej aktualne)

1. Leon Leszek Szkutnik "Mówimy po angielsku"

2. Irena Dobrzycka Bronisław Kopczyński "Język angielski dla początkujących"

Czytałem opinie o książce pana Szkutnika jakoby jest dla bardzo początkujących, jednak mimo, że zamierzam powtórzyć dużo materiału bardzo początkującym nie jestem. Jeśli chodzi o drugą pozycję to czy zawiera ona materiał także dla średnio zaawansowanych? Ponieważ jest też kontynuacja tej pozycji "Język angielski dla zaawansowanych", co może sugerować, że tak właśnie jest.

Teraz wybór repetytorium.

1. Leon Leszek Szkutnik "Gramatyka języka angielskiego"

2. Bronisława Jasińska, Janina Jaślan, Monika Woytowicz-Neymann "Język angielski. Repetytorium gramatyki z ćwiczeniami"

Na rynku jest też "Nowa gramatyka angielska w ćwiczeniach". Czy jest to kontynuacja drugiej z wyżej wymienionych pozycji?

Którą z nich wybrać? Może podacie inne ciekawe pozycje?
Mógłbyś napisać, jaką książkę przerabiasz w szkole, by mniej więcej określić Twój poziom angielskiego?
New Opportunities Intermediate.
wydaje mi się, że do powtórzeń nadają się nieźle repetytoria LektorKlett, zarówno gramatyczne, jak i leksykalne, oba utorstwa Donaty Olejnik. są dość obszerne i zawierają materiał zarówno baaardzo podstawowy, jak i elementy rozszerzone. poza tym, jeśli chodzi o repetytoria tematyczno-leksykalne, to polecam też wszystkie trzy książeczki wydwnictwa wargos.