pytanie co to mi spokoju nie daje

Temat przeniesiony do archwium.
Jak powiedzieć po angielsku "studiowałem angielski"?

kontekst:
dialog
A: O! Mówisz po angielsku.
B: Studiowałem angielski. (Potrafię ponieważ studiowałem.)

Bez informowania kiedy, jak długo ani dodawania niczego poza "studiowałem angielski".
B studiował kilka lat temu przez jakiś czas i nie skończył studiów, ale to, że studiował, jest powodem tego, że teraz potrafi mówić po angielsku.

Będę wdzięczny za odpowiedź z uzasadnieniem.
Pozdrawiam.
I have studied English.
dziękuję za odpowiedź

W związku z opcją present perfect zastanawiało mnie jeszcze stąd: http://forum.wordreference.com/showthread.php?t=930731
a szczególnie: ' I have studied / I studied / I have been studying ?
If you've finished, you can use either "I have studied" or "I studied", but not "I have been studying", as the last one implies that you are still studying right now.'
Jeśliby to "finished" tutaj oznaczało tutaj "ukończenie" studiów (tj. dyplom itp.) - a w kontekście tamtego posta nie jest to jednoznaczne - to użycie present perfect w mojej kwestii sugerowałoby, że B ukończył studia, a tak nie jest.
Chyba, że nie znaczy albo tamten SleepingLeopard Senior Member się myli.

Więc mam pytanie uzupełniające:
Czy "I have studied English." sugeruje, że ukończyłem studia?
>Więc mam pytanie uzupełniające:
>Czy "I have studied English." sugeruje, że ukończyłem studia?

No, of course not. That merely implies that you were at university studying English some time in the past.
If you wanted to emphasise the completion of your English studies, then you could say 'I graduated in English at Oxford University', for instance.
Why not just Simple Past ? ..just "studied” ( say “and dropped out after a year”).Mind you ,it was in the past and the completion of "this" action is obvious to both the speakers no matter what the result is ? What's your take on that, gang? Put me right if I'm not pls.