Czy jest praca dla nauczycieli języka angielskiego?

Temat przeniesiony do archwium.
Dzień dobry wszystkim!
Od dłuższej pory noszę sią z zamiarem powrotu do Polski, a konkretnie do Gdańska. Od pięciu lat mieszkam i pracuję w Anglii. Z wykształcenia jestem nauczycielem angielskiego (NKJO w Bydgoszczy i Poznaniu oraz mgr na UKW Bydgoszcz). Zastanawiam się jak obecnie wygląda rynek pracy dla nauczycieli na stały etat w szkołach. Gdy kończyłam studia w 2007r. ofert było bardzo dużo, ale gdy czytam wypowiedzi na aktualnych forach internetowych odnoszę wrażenie, że popyt na anglistów w Polsce zmalał. Czy ktoś orientuje się jak wyglada sytuacja?
Pozdrawiam!
1. Jak masz prace w Uk to lepiej tam zostan.
2. Poszukaj wszystkich szkol w Gdansku i wyslij im emaile czy akurat teraz, gdzie liczba dzieci spada jak jakis kamien z gory Everestu, maja jakies zapotrzebowania na pelny-etat nauczycieli.
3. Wejdz na Dave's ESL cafe i poczytaj co sie dzieje.
4. Gdy chcesz wrocic do Polski i siedziec na dupie, nie jesc, nie pic i nie miec gdzie sie przespac -to wracaj jak najszybciej. Moze wtedy i to wielkie moze czy nawet dostaniesz prace w call-centre.
Dziekuję za odpowiedź. Z tego co piszesz to bardzo nieciekawe realia. Tak, mam pracę w UK, ale jest to praca na nocki w biurze w firmie transportowej (męczące na dłuższą metę), na dodatek mieszkam w małym miasteczku i czuję jakbym wegetowała. Tutaj też nie jest kolorowo, wszystko drogie i wszechobecna niechęć wobec obcokrajowców, żeby nie powiedzieć rasizm. Wysłałam już kilkadziesiąt CV do szkół w Gdańsku, ale dostałam tylko jedną odpowiedź i to negatywną. Może powinnam w takim razie szukać pracy w transporcie bo mam doświadczenie w spedycji. Dzięki za namiary na Dave ESL cafe, zaraz poczytam, pozdrawiam!