lingwistyka stosowana - pytania

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!
Aktualnie jestem uczniem II klasy liceum i już najwyższy czas zorientować się w sprawie studiów. Otóż jednym z kierunków, które mnie interesują jest lingwistyka stosowana i w związku z tym chciałbym zadać parę pytań.
1) Na forum widziałem, że publiczne uczelnie, oferujące ten kierunek to UW, UAM, UKW i UMCS. Czy są to wszystkie publiczne uczelnie, na których można studiować lingwistykę, czy może jednak są jeszcze inne?
2) Czytałem, że na tym kierunku jest możliwość, żeby wybierając dwa języki, jeden zaczynać od podstaw. Czy to prawda? Jeżeli tak to na jakich uczelniach?
3) Najbardziej interesowałaby mnie kombinacja angielski + hiszpański od podstaw. Wiem, że taką możliwość dają WSG i WSJ, jednak wolałbym studiować na publicznej uczelni. Czy jest taka, która oferuje taką kombinację?
4) Jakie są wymogi jeżeli chodzi o maturę? Czy, dajmy na to, wybierając kombinację angielski + hiszpański od podstaw, muszę zdawać drugi język? Jak to jest z polskim na maturze? Czy wystarczy podstawa? A może jednak wymaganie jest rozszerzenie?

I to by było na tyle. Mam nadzieję, że znajdzie sie ktoś obeznany w tym temacie, kto bedzie w stanie odpowiedzieć mi na ten pytania.
Z góry dzięki za odpowiedź.
Pozdrawiam.
1) PWSZ w Pile to też uczelnia państwowa :) O innych nic nie wiem, listę uczelni przepisałam z któregoś numeru Cogito. Ale obawiam się, że to wszystkie uczelnie, które oferują ten kierunek.
2) -
3) Biorąc pod uwagę UW, UAM i UMCS - to tylko UW.