>>>na role pełnione przez nauczyciela czy style typu autokratyczny, laissez-faire, bo one w końcu wiążą się z osobowością a każdy z nich wywiera inny wpływ na uczenie...
...tak, ale w jaki sposob udowodnisz czy to jest dobre czy zle i czy studenci uczeni przez jednego albo drugiego typu nauczycieli mieli lepsze czy gorsze wyniki?. Bo jak w inny sposob ustalisz 'successful teaching and learning'?
>>wiadomo, że nauczyciel, który jest ambitny, pracowity nie wybierze strategii wycofywania się, ten który jest leniwy byłby gotów ja wybrać i to nie miałoby pozytywnych efektów na nauce...
...napisz co rozumiesz przez slowa 'ambitny' 'pracowity' leniwy' - w jaki sposob mozesz to zbadac, albo nawet wydac opinie - kto osadzi nauczciela jako 'ambitnego' czy 'leniwego' -sam nauczyciel to zrobi czy bedzie osadzany przez uczniow ktorzy nie lubia sie uczyc jego przedmiotu?
......
Musisz oczywiscie sie skonsultowac z promotorem, a tak przy okazji zapytaj sie jego/ja czy zna chociaz jednego naukowca ktory zajmuje sie tym tematem i ktory wykonal jakiekolwiek badania w tym kierunku. Chcialabym sama je poczytac. Jak do dzisiaj nigdy o takich studiach nie slyszalam, tak ze z wielka ciekawoscia je poczytam.
To co narazie tutaj napisalas to sa tylko przypuszczenie, bo nawet nie opniie. Opinia moze tylko byc wydana jak czlowiek ktory ja wydaje jest wglebniony w ten temat.
Piszesz, ze 'osobowosc wiaze sie z wyboramy strategii'. Ale nie zawsze. Sa szkoly jak i kraje ktore narzucaja swoje strategie na nauczycieli i oni musza sie dostosowac do nich, tak, ze wtedy niestety 'personality' nauczyciela niema zadnego wplywu na nic..