Teacher personality - praca dyplomowa - pomocy!:)

Temat przeniesiony do archwium.
Mój wstępny temat pracy dyplomowej brzmi: "Teacher personality and its influence on successful teaching and learning", wydaje mi się on dosyć ciekawy i chciałam prosić o pomoc w znalezieniu bibliografii, co prawda kilka pozycji już znalazłam, ale może ktoś z Was zna jakieś ciekawe książki/artykuły, które mogłyby mi się przydać?:) Ponadto może ktoś pomógłby mi również w stworzeniu spisu treści, konkretniej mówiąc może ktoś ma jakiś ciekawy pomysł co mogłabym zawrzeć w pracy na ten temat, na co zwrócić szczególną uwagę?:) Gdy będę miała pełną bibliografię i jakiś zarys spisu treści to dalej powinno pójść jak z górki, tak mi się przynajmniej wydaje:)

Z góry dziękuję za odpowiedź:)
Wybralas sobie nie za latwy temat. Jak masz zamiar okreslac 'personality'-
No personality czyli osobowość nauczyciela, o to jaki powinien być, jakimi cechami się charakteryzować itp. by za jego pomocą teaching and learning było efektywne...
Rozumiem co to jest 'personality, ale twoje praca musi polegac na tym w jaki sposob UDOWODNISZ przez badania wykonane nad 'teacher's personality' (a takich malo znam) i ze w taki a taki aspect wplywa na 'effective learning' i jak to mozna okreslic. (5% albo 10% polepszenia wynikow?)
np. Mloda nauczycielka ktora nosi 'mini skirts' i 'high heels' i uczy mlodych chlopakow pomiedzy 14-18 lat? czy to ma wplyw...no moze ma, jak jest ladna i ma figure modelki...
Cytat: terri
np. Mloda nauczycielka ktora nosi 'mini skirts' i 'high heels' i uczy mlodych chlopakow pomiedzy 14-18 lat? czy to ma wplyw...no moze ma, jak jest ladna i ma figure modelki...

Ma wpływ, ma :) I to nie tylko na młodych, bo ci to polecą za każdą, która na drzewo nie ucieknie. Faceci są bardzo prości w obsłudze. Wystarczy kij i marchewka.

Zbadać na pewno jakoś się to da, ale czy to będzie wiarygodne?
tylko, że my nie musimy przeprowadzać żadnych badań, nasz praca dyplomowa jest tylko czysto teoretyczna, bez części praktycznej:)
Mowiac badania, mialam na mysli te ktore jus dawno byly wykonane. Ciekawa jestesm jak ta teoria Ci pojdzie, i jakie masz podstawy (literature do tego).
Jest sporo ciekawych artykułów na ten temat w magazynach metodycznych, jak np English Teaching Professional czy The Teacher, myślałam, że może ktoś zna także coś ciekawego na ten temat, no ale na razie nikt nie odpisał na ten temat, więc czekam:) Mam nadzieję, że jednak dam radę i nie będe musiała zmieniać tematu:)
A te artukuly to sa chociaz pisane przez kogos znanego w temacie.
popatrzylam na pare. Nie widze, zeby one udowadnialy cos, tylko pisza jakie metody nauczyciele uzywaja...ale jak to wplywa na uczniow...????
Myślę, że za wszelką cenę próbujesz wybić mi ten temat z głowy, ja jednak spróbuje napisać pracę na ten właśnie temat... popatrzyłaś tylko na niektóre artykuły, nie na te które ja znalazłam, to są artykuły sprzed kilku lat, wątpię, że akurat czytałaś te, które ja mam na myśli, poza tym ten sam temat można tak na prawdę ugryźć z różnych stron i kilka osób piszących na ten sam temat może na niego spojrzeć zupełnie inaczej, więc być może my jesteśmy właśnie takimi dwiema osobami które pracę na temat "Teacher personality..." wyobrażają sobie zupełnie inaczej, moja promotorka powiedziała, że ten temat jest najciekawszy spośród pięciu które jej wysłałam i dała mi do zrozumienia,że jeżeli tylko znajdę literaturę to żebym pisała pracę właśnie na ten temat, dlatego chcę spróbować, zawsze mogę go zmienić, chciałam napisać pracę nieco ambitniejszą niż coś w stylu "Teaching vocabulary to young learners" itp (odradzano nam zresztą takie tematy), chociaż nie ukrywam, że wszelkie metody nauczania dzieciaków mnie interesują, gdyż chciałabym kiedyś uczyć w podstawówce, ale nieważne... Mój pierwszy temat (o TPR) został odrzucony, więc znalazłam inny i zobaczymy jak to dalej pójdzie:) ... A tak w ogóle Ty masz już za sobą pracę dyplomową?:) Jeżeli tak, to jaki temat Ty wybrałaś?
Poza tym myślę, że temat o personality jest dosyć szeroki i mogłabym tu także zwrócić uwagę na role pełnione przez nauczyciela czy style typu autokratyczny, laissez-faire, bo one w końcu wiążą się z osobowością a każdy z nich wywiera inny wpływ na uczenie... a także wszelkie strategie, wiadomo, że nauczyciel, który jest ambitny, pracowity nie wybierze strategii wycofywania się, ten który jest leniwy byłby gotów ja wybrać i to nie miałoby pozytywnych efektów na nauce, podobnie ze strategią władzy - nauczyciel ze spokojnym uosobieniem nie wybierze jej, zrobi to ten władczy a skutki raczej dobre nie będą - więc osobowość wiąże się z wyborami właśnie różnych strategii, stylów itp i myślę, że to wiąże się z "personality" i jak najbardziej o tym też mogłabym pisać, choć najpierw oczywiście lepiej skonsultować to z promotorem, bo stuprocentowej pewności co do tego nie mam...
>>>na role pełnione przez nauczyciela czy style typu autokratyczny, laissez-faire, bo one w końcu wiążą się z osobowością a każdy z nich wywiera inny wpływ na uczenie...
...tak, ale w jaki sposob udowodnisz czy to jest dobre czy zle i czy studenci uczeni przez jednego albo drugiego typu nauczycieli mieli lepsze czy gorsze wyniki?. Bo jak w inny sposob ustalisz 'successful teaching and learning'?

>>wiadomo, że nauczyciel, który jest ambitny, pracowity nie wybierze strategii wycofywania się, ten który jest leniwy byłby gotów ja wybrać i to nie miałoby pozytywnych efektów na nauce...
...napisz co rozumiesz przez slowa 'ambitny' 'pracowity' leniwy' - w jaki sposob mozesz to zbadac, albo nawet wydac opinie - kto osadzi nauczciela jako 'ambitnego' czy 'leniwego' -sam nauczyciel to zrobi czy bedzie osadzany przez uczniow ktorzy nie lubia sie uczyc jego przedmiotu?
......
Musisz oczywiscie sie skonsultowac z promotorem, a tak przy okazji zapytaj sie jego/ja czy zna chociaz jednego naukowca ktory zajmuje sie tym tematem i ktory wykonal jakiekolwiek badania w tym kierunku. Chcialabym sama je poczytac. Jak do dzisiaj nigdy o takich studiach nie slyszalam, tak ze z wielka ciekawoscia je poczytam.
To co narazie tutaj napisalas to sa tylko przypuszczenie, bo nawet nie opniie. Opinia moze tylko byc wydana jak czlowiek ktory ja wydaje jest wglebniony w ten temat.
Piszesz, ze 'osobowosc wiaze sie z wyboramy strategii'. Ale nie zawsze. Sa szkoly jak i kraje ktore narzucaja swoje strategie na nauczycieli i oni musza sie dostosowac do nich, tak, ze wtedy niestety 'personality' nauczyciela niema zadnego wplywu na nic..
Po raz drugi powtarzam, że ja nie muszę przeprowadzać żadnych badań, nie będę biegać po szkołach i pytać uczniów co sądzą o danych osobowościach nauczycieli ( przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo)... a to że nauczyciel, który daje uczniom na lekcji wolną rękę - załóżmy że jest właśnie leniwy - nie przyniesie pozytywnych efektów na nauce, to jest raczej logiczne, z własnego doświadczenia mogę to potwierdzić, bo nie raz byłam uczennnicą takich nauczycieli... A skoro strategie nie zawsze wiążą się z personality to jaki problem żeby o tym wspomnieć w pracy? Jeżeli o Polskę chodzi to nie słyszałam o takich szkołach, które narzucają swoje strategie, a nawet jeżeli to jest ich bardzo, bardzo mało...

A nie odpowiedziałaś mi na pytanie czy Ty masz już pracę dyplomową za sobą?
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie