Filologia angielska na UAM w Poznaniu

Temat przeniesiony do archwium.
Witam!

Jestem uczniem 2 klasy liceum i chciałbym po szkole średniej studiować Filologię Angielską. Nie mam pojęcia jak za to się zabrać, a jeżeli z kimś rozmawiam to nie mogę uzyskać konkretnej odpowiedzi, więc mam kilka pytań. Interesują mnie studia dzienne, niepłatne, więc czy UAM to jedyna bezpłatna opcja studiów dziennych w Poznaniu? Czy gdzieś za darmo można jeszcze studiować filologię angielską w Poznaniu? Dalej.. Wiem, że kluczowa jest matura, jedank czy przy rekrutacji brane są pod uwagę oceny ze świadectwa maturalnego? Kolejne, może głupie, ale jak dobrze (Na ile procent) trzeba napisać maturę, żeby się dostać? Dużo jest chętnych? Hmm.. Czy jeżeli ktoś się dostanie, to przed przyjęciem na rok przechodzi się jakąś rozmowę wstępną/egzaminy wstępne?

Hmm.. myślę, że to wszystkie moje pytania, mam nadzieję, że ktoś mi to ładnie wytłumaczy.. Dziękuję za fatygę i jeżeli macie jeszcze jakieś wskazówki, a o nie nie zapytałem, to proszę o pomoc ;)
Nie wiem, czy jest to jedyna opcja studiowania dziennego, dlatego nie moge na to odpowiedzieć.
Nie, oceny ze świadectwa się nie liczą. Bylebyś zdał i został dopuszczony do matury.
Na ile trzeba zdać...? Ciężkie pytanie - najlepiej dobrze. : D W praktyce jak masz koło 90% z angielskiego i około 70% z polaka plus ustny oscylujący około 100% to tak jakby na bank. ;) Poprzeglądaj sobie progi, podlicz, na ile około byś musiał napisac maturę, jeżeli przedmioty mają taką wagę. Możesz to sprawdzić tutaj: http://amuland.pl/Portal/Progi-punktowe
Tegoroczny pierwszy próg to 80 pktów, potem spadł bodajże do 77,4. Co roku, jak widać, jest podobny.
Chętnych jest raczej dużo - ilość kandydatów masz w tym linku, co podałam.
Nie ma żadnych rozmów wstępnych, jeżeli wybierasz się na studia pierwszego stopnia.

Pozdrawiam. :)
Dzięki za odpowiedź!