American English or British English

Temat przeniesiony do archwium.
Hej, niedługo zaczynam filologię angielską na UAMie i wciąż nie podjąłem decyzji którą wymowę wybrać. Chciałbym spróbować BrE jednak słyszałem, że jest ona bardzo trudna. Jak podjąć tę decyzję, jakie plusy a jakie minusy mają obydwie wymowy? Proszę o odpowiedź, bo jestem w tym trochę zielony :)
nagraj sie, byc moze bedzxiemy w stanie ocenic, do ktorej wymowy jest Ci blizej.
Niemal każdy powie, że brytyjski jest lepszy, bo tak ładnie brzmi i ma ładniejsze słownictwo :) Ja osobiście wybrałbym amerykański akcent. Wychowałem się na produkcjach Hollywood i od małego oglądałem filmy z napisami, więc ten akcent mocno mi wszedł we własną wymowę.

mg zarzucił/a dobry pomysł, nagraj się i wrzuć np. na youtube i postaramy się ocenić.
Ok dzięki, jutro się tym zajmę. Mam nagrać jakieś konkretne słownictwo czy obojętnie co?
fragment tekstu
>>Niemal każdy powie, że brytyjski jest lepszy, bo tak ładnie brzmi i ma ładniejsze słownictwo :)

A to dlaczego od razu ktos tak powie? Niekoniecznie. Nie jest lepszy, jest brzydki, mozna powiedziec obrzydliwy, jest tragiczny, mnie zoladek boli jak mi zaleci tym, dlatego ze go nie trawie, cos z nim jest nie tak dla mnie osobiscie. Wtedy sobbie wyobrazam brytyskiego police officer bez broni ( bo jemu nie wolno jej przeciez noscic) ktory probuje w sposob politycznie poprawny zeby nie obrazic, ujazmic dwoch znaturalizowanych zradykalizowanych 'brytyjskich' islamistow somalijczykow z tasakmi.

nagraj ten tekst i mozesz tu dac tutaj, kazdy bedzie ciekaw jak ci ten akcent wszedl, niech tam bedzie np. slowo 'prosthesis' i 'entrepreneurial'
Nie ma czegos takiego jak 'Brytyjski', bo kazdy mowi inaczej, nawet w UK.
Jest mnostwo badan ktore potwierdzaja, ze nawet BrE akcent nosi ze soba konotacje, np. ze ktos z Liverpool, Manchester czy Birmingham (mowiaca tym akcentem) przecietnie bedzie osadzony jako mniej inteligentny jak osoba z Oxford czy Cambridge.