Imię i nazwisko nauczyciela:
Szkoła podstawowa im. A. Kamińskiego
Klasa: VI
Data: 23 listopad 2006
Przedmiot: język angielski
Temat lekcji: Would you like some fruit juice?
1. Zagadnienia programowe.
• Struktury gramatyczne: a, an, some, any, have got
• Funkcje językowe umożliwiające komunikację
• Zadawanie prostych pytań i odpowiedzi
• Opanowanie poprawnej wymowy w poznanym materiale
1.1 Standardy wymagań
• Uczeń czyta – umie odczytać wyrazy angielskie
• Uczeń pisze – potrafi prawidłowo zapisać angielskie wyrazy
• Uczeń rozumuje – umie prawidłowo zastosować nowe wiadomości
- umie zadawać pytania i na nie odpowiadać
- ustala sposób rozwiązania zadania
• Uczeń korzysta z informacji – posługuje się uzyskanymi informacjami
2. Cele operacyjne lekcji
WIADOMOŚCI
• uczeń zna słownictwo związane z tematem
• uczeń potrafi wskazać rzeczowniki policzalne i niepoliczalne
• uczeń umie zastosować w zdaniu słówka: a, an, some, any
• uczeń umie ułożyć pytania i odpowiedzi według podanego wzoru
• uczeń pamięta konstrukcję: have got
• uczeń umie pracować w parach
UMIEJĘTNOŚCI
• uczeń umie zastosować w zdaniu słówka: a, an, some, any
• uczeń umie ułożyć pytania i odpowiedzi według podanego wzoru
• uczeń umie pracować w parach
3. Metody nauczania
• Metoda poszukująca
• Metoda problemowa
4. Typ lekcji
• Presentation, Practice, Production (PPP)
5. Formy organizacji pracy uczniów
Część lekcji Forma pracy
Faza wstępna
Lekcja właściwa
Faza końcowa
Praca samodzielna
Praca w parach
Praca samodzielna
6. Ocena wiadomości i umiejętności uczniów.
Część lekcji Forma pracy
Faza wstępna
Praca samodzielna – odpowiedź ustna
7. Informacja zwrotna o osiągniętych celach lekcji – sposoby ich sprawdzania
• Sprawdzanie rozwiązywanych ćwiczeń pisemnych
• Sprawdzanie poprawności wymowy i struktury podczas ćwiczeń ustnych
8. Przebieg lekcji:
Faza początkowa:
1. Sprawdzenie obecności, podanie tematu lekcji.
2. Odpowiedź ustna.
3. Rozgrzewka językowa – zeszyt ćwiczeń, strona 25, ćwiczenie 4 – uczniowie muszą odnaleźć w diagramie nazwy 18 produktów.
Lekcja właściwa:
4. Przypomnienie: rzeczowniki policzalne i niepoliczalne. Podać parę przykładów
5. Wytłumaczyć zastosowanie słówek: a, an, some, any.
6. Uczniowie rozwiązują ćwiczenie 5 na stronie 25 w zeszycie ćwiczeń.
7. Przypomnienie konstrukcji: have got. Uczniowie rozwiązują ćwiczenie w dziale LET’S TALK w książce na stronie 26. Jeden uczeń jest sprzedawcą, a drugi kupującym. Na podstawie podanych wyrazów sprzedający przygotowuje listę towarów w sklepie, a kupujący listę zakupów. Zrobić przykład wspólnie.
Faza końcowa:
8. Uczniowie rozwiązują ćwiczenie 6 na stronie 25 w zeszycie ćwiczeń.
9. Zadanie pracy domowej. Zeszyt ćwiczeń, strona 24, ćwiczenie 1