jak rozpocząć pracę tłumacza

Temat przeniesiony do archwium.
Witam serdecznie,

W tym roku kończę filologię angielską i chciałabym podjąć pracę w charakterze tłumacza. Nie mam oczywiście żadnego doświadczenia (poza zajęciami na uczelni i tłumaczeniami dla znajomych), jednak tłumaczenia zawsze dobrze mi szły i bardzo lubię to robić. W przyszłym roku planuję podjąć studia podyplomowe z zakresu tłumaczeń, jednak chciałabym już teraz podjąć pracę w jakimś biurze.

I tu pojawiają się pytania na które, mam nadzieję, pomożecie mi znaleźć odpowiedź:
1. jak zaczyna się "karierę" tłumacza?
2. jak szukać pracy w biurach tłumaczeń jeśli nie mam doświadczenia? po prostu wysłać CV i czekać na zmiłowanie? czy też stworzyć jakieś "portfolio" moich tłumaczeń?
3. czy można pracować w tym zawodzie nie będąc tłumaczem przysięgłym? czy (po kilku latach pracy) mogłabym tłumaczyć teksty prawnicze, ekonomiczne, medyczne itp. nie będąc tłumaczem przysięgłym?

Będę wdzięczna za jakąkolwiek odpowiedź, ponieważ jestem dość zielona w powyższym temacie.

Pozdrawiam
2. jak szukać pracy w biurach tłumaczeń jeśli nie mam doświadczenia? po prostu wysłać CV i czekać na zmiłowanie? czy też stworzyć jakieś "portfolio" moich tłumaczeń?

Tak, wysłać dużo cv i czekać, aż jedno-dwa biura się odezwą. jednocześnie szukać propozycji tłumaczeń dla wolontariuszy i w ten sposób budować portfolio. Rozpuścić wici wśród znajomych - może ktoś od nich z pracy potrzebuje tłumacza choćby na jeden tekst.
Ogłaszać się na portalach dla tłumaczy (globtra), jeżeli są tam miejsca na publikacje takich ogłoszeń.

3. czy można pracować w tym zawodzie nie będąc tłumaczem przysięgłym?


Jasne, że tak. Tłumacze tekstów technicznych, medycznych, komputerowych nie mają nic wspólnego z tłumaczeniami uwierzytelnionymi.

czy (po kilku latach pracy) mogłabym tłumaczyć teksty prawnicze, ekonomiczne, medyczne itp. nie będąc tłumaczem przysięgłym?