Prosze przetłumacznie mi ten essay

Temat przeniesiony do archwium.
Brak wkładu własnego

Wpis zamieszczony (lub przeniesiony) do grupy "Brak wkładu własnego" oznacza, że autor wpisu nie zadał sobie trudu samemu spróbować poradzić sobie z zadaniem lub prośba o tłumaczenie została przepuszczona przez Google Translator. Jeśli ktoś z użytkowników forum ma czas i ochotę może odpisać na taki wpis ale jeśli takiej odpowiedzi nie będzie - nie ma co się denerwować - po prostu nikomu nie chce się odrabiać zadań za kogoś ;-)

Dlatego zachęcamy do własnych prób - szansa na odpowiedź jest znacznie większa.

Oszustwo towarzyszyło nam przez wszystkie wieki, aż do czasów współczesnych. Kłamstwo jest zauważane jako zło z którym musimy walczyć i jemu zapobiegać. Normalny człowiek uważa oszustwo za coś złego i obrzydliwego. Często zdarza się jednak, że oszustwo sprawia ulgę i szczęście innych. Mamy w tym momencie do czynienia z tym „dobrym” oszustwem. Ale każdy z nas na pewno zna przysłowie, że kłamstwo ma krótkie nogi.
Od najmłodszych lat, kiedy to rodzice nas wychowują zawsze nam wpajają, aby nie kłamać, jednak dziecku oszustwo niejednokrotnie wydaje się być ostatnią deską ratunku przed wymierzeniem kary. Życie stawia przed nami duże wyzwania i często staramy się im sprostać w najbardziej ohydne sposoby. Chęć otrzymania pochwały od rodziców już od najwcześniejszych lat skłania nas do oszukiwania w szkole. Każdy pragnie być najlepszy albo lepszy od koleżank,a jakich środków do tego użyjemy jest w tym momencie mało istotne.
Oszustwo - świadome wprowadzenie kogoś w błąd lub wykorzystanie czyjegoś błędu dla własnej korzyści
Jeśli weźmiemy pod lupę szkołę i oszustwa studentów także ta definicja może nam posłużyć za prawdziwą. Również student oszukuje nauczyciela/wykładowcę, aby osiągnąć jakąś korzyść w tym wypadku lepsze stopnie, a uzyskuje to przez wprowadzenie go w błąd. Biorąc pod uwagę powyższe przemyślenia zbuduje swoja definicje oszustwa.
Oszustwo to świadoma i przemyślana próba nagięcia prawdy w celu osiągnięcia konkretnych korzyści.
Studenci oszukują bardzo często i perfidnie. Powodów oszukiwania jest bardzo dużo i wydaje się ze są indywidualna sprawa każdego ucznia. Najczęstszym powodem jest brak chęci do pracy, gdyż wolą wolny czas poświecić na przyjemności, a nie na kolejny wieczór książką w ręku. Kolejnym wytłumaczeniem jest brak zaufania dla swojej wiedzy, wmawiają sobie, iż chcą być pewni, a na sobie trudno polegać. Następna rzeczą, która skłania do oszustwa jest wymówka, że wszyscy oszukują, nawet nauczyciele oszukiwali żeby skończyć studia i teraz móc nas uczyć. Zdarza się, że zadany materiał do nauczenia po prostu przerasta studenta, więc próbuję sobie w jakiś sposób pomóc pisząc ściągi; gotowce. Często zdarza się, iż oszustwo jest wymuszone stwierdzeniem „ Ta wiedz i tak nie przyda mi się w życiu codziennym”. Wydaj się jednak, że najważniejszym powodem, dla jakich studenci oszukują jest sprostanie wymaganiom i oczekiwaniom, jakie stawiają im rodzice. Nie chcą po raz kolejny słyszeć, jakie to maja dzieci albo, co gorsza, że mają szlaban do końca tygodnia na wychodzenie lub korzystanie z komputera.
Każdemu z nas na pewno zdarzyło się kogoś oszukać, a już na pewno nauczyciela. Ja starałam się bronić przed tą praktyką jednak zdarzało się, że było to silniejsze ode mnie. Kiedy mieszkałam jeszcze w Polsce uczęszczałam do gimnazjum nr 1 w Tarnowie. Szkołę wspominam pozytywnie a ze znajomymi z klasy do tej pory się kontaktujemy. Wracając do tematu chciałabym przytoczyć jedna sytuacje, w której mi też się zdarzyło ulec pokusie oszustwa. Było to pod koniec 2 klasy. Moje świadectwo klarowało się całkiem dobrze; z wszystkich przedmiotów miałam oceny dobre i bardzo dobre oprócz jednego… Nieszczęsna matematyka, z której groził mi dopuszczający. Jakby to wyglądało na świadectwie. Ta ocena zniszczy mi średnia. Nie mogłam tak tego zostawić. Nauczycielka jeszcze w kwietniu powiedziała że dla uczniów którzy chcą poprawić ocenę końcoworoczną ma dobre wiadomości, będzie taka możliwość. Za 2 tygodnie miał być test, który wyjaśni wszystko. Pomyślałam, że to ostatni szansa dla mnie. Ale jak ja się tego nauczę, przecież ja nic z tego nie wiem. Kto mi może pomóc. Może Jarek, on ma same piątki czasem zdarza mu się czwórka, chociaż ostatnio dostał dwie jedynki pod rząd z kartkówek; dziwne. Chwyciłam za telefon i zadzwoniłam. Jarek zgodził się, powiedział ze znajdzie dla mnie czas w sobotę. Przygotowałam książki i zeszyty, brudnopis i dużo swoich chęci. Jarek przyszedł jakiś zdenerwowany, jakby gdzieś się spieszył. Spytałam, co się dzieje. Odpowiedział, że nic i popatrzył na moje biurko i spytał drwiąca, po co mi to wszystko. Wtedy wyciągnął jakiś zwitek papieru, domyślałam się, co to może być. Tak to była ściąga. Powiedział mi, że on od początku roku się nie uczył matmy tylko korzystał z „pomocy naukowych” i stąd te jego dobre oceny. A te ostatnie słabe oceny były z tym związane, że kartkówki nie były zapowiedziane, więc nie mógł się „przygotować”. Pomyślałam jak jemu się udawało to może mi tez. W dzień testu byłam bardzo zdenerwowana, ale myślałam tylko o tym żeby dostać piątkę. I udało się! Nauczycielka nie spostrzegła moich pomocy naukowych ocena brzmiała dumnie: Bardzo dobry. Ta sytuacja pokazuje jak łatwo ulec pokusie oszustwa.
Wspomnieliśmy już o definicjach, przyczynach, dlaczego studenci oszukują, przyszedł teraz czas na skutki, które zawsze są najważniejsze. Skutków oszukiwania jest bardzo wiele i można je podzielić na dwie kategorie: pozytywne wtedy, kiedy zdobędziemy cel, w którym oszukujemy oraz negatywne i najczęściej one się zdarzają wtedy, kiedy prawda wychodzi na jaw. Kiedy uda nam się oszukać nauczyciele w konsekwencji dostajemy dobre stopnie, w domu rodzice są z nas dumni, jednak każdy z nas ma sumienie które w tym momencie mniej lub bardziej zaczyna nas gryźć. Myślimy czy postąpiliśmy dobrze czy było to warte naszego samopoczucia. Bardzo często popadamy w lekkie depresje z tego powodu gdyż w takim stopniu się zamartwiamy. Jeszcze gorzej jest, kiedy zostaniemy przyłapani na oszustwie, wtedy konsekwencje są natychmiastowe i bardzo drastyczne. Mianowicie w momencie, kiedy wykładowca przyłapie nas na ściąganiu jesteśmy pod lupą całej klasy. Wszystkie oczy są zwrócone na nas, czujemy się okropnie. Decyzja nauczyciela może być jedna; usunięcie z klasy i negatywna ocena. I wtedy zaczyna się dopiero lawina krytyki i utrata zaufania na każdej linii. Wykładowca patrzy na nas całkowicie inaczej, bardziej nas pilnuje. W klasie wytykają nas palcami. W domu rodzice są zdegustowani i od nowa tłumaczą, że nie wolno oszukiwać jak małemu dziecku. Czujemy się okropnie. Czy warto? Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam.
Oszukiwanie wzbudza w nas skrajne emocje. Na samą myśl adrenalina osiąga wysoki poziom w naszym organizmie, czujemy podekscytowanie, że możemy coś zdobyć takim prostym sposobem. Jak każde kłamstwo, oszustwo jest nałogiem. Kiedy raz nam się uda, często korzystamy z jego dobrodziejstw, gdyż uważamy, ze następny raz też się powiedzie. Z drugiej strony kłamstwo w pewnym stopniu niszczy nasz organizm w sposób fizyczny. W momencie oszustwa przezywamy skrajne zdenerwowanie, co przeradza się w silny stres, a jakie są jego skutki każdy wie, kto go doświadczył. A zatem czy jesteśmy na to gotowi?
W związku z powyższym każdy, kto chce oszukać nieważne na jakiej płaszczyźnie na początek niech zada sobie pytanie czy dam rade, czy warto i czy to jest zgodne z moim sumieniem? Bo skutki są najrozmaitsze, ale tak nam się wydaje tylko na początku, jednak zawsze prawda wychodzi na jaw.
to jest prawdziwie postmodernistyczny wpis: chcesz oszukac wykladowce, ze sama napisalas po angielsku tekst o oszustwie?
Dobre!
ja mam go po Angielsku napisanego tyle tylko ze nie jest on napisany stylistycznie i dobrze oto on :


Fraud accompanied us through all the centuries, until modern times. Lying is perceived as an evil which we must fight and prevent him. Normal man considers cheating to be wrong and disgusting. Often, however, that fraud makes relief and happiness of others. We have at this moment dealing with the "good" fraud. But we certainly know the adage that a lie has short legs.
From an early age, when our parents raise us to always instill, not to lie, cheat, however, the child often appears to be the last hope before the penalty was imposed. Life presents us with major challenges, and often try to meet them in the most hideous ways. The desire to receive praise from parents since an early age leads us to cheating in school. Everyone wants to be the best or better than a friend, and what resources we use for this is now negligible.
Fraud - deliberate introduction of error or someone using someone else's fault for their own benefit
If we take a magnifying glass and deceit school students, this definition may well serve us as true. Also, a student cheating teacher / lecturer, to achieve an advantage in this case, better grades, and achieved this by putting it in error. Given the above considerations to build their definitions of cheating.
Fraud is a deliberate and thoughtful attempt nagięcia truth in order to achieve tangible benefits.
Students cheat very often, and perversely. Reasons for cheating is a lot and it seems to be an individual matter for each student. The most common reason is the lack of willingness to work, because the will of free time to devote to pleasure and not for another evening of book in his hand. Another explanation is the lack of confidence in their knowledge wmawiają himself that they want to be sure, and it is difficult to rely on himself. Next thing that led to the fraud is the excuse that we all cheat, even the teachers cheated to finish my studies and now able to teach us. It happens that the assigned tasks to learn just beyond the student, so I try himself in some way help writing cheat; cash. Often, that fraud is forced by saying, "This knowledge and not so useful to me in everyday life." However, it seems that the main reason for which students cheat is to meet the demands and expectations that parents place them. They do not want to hear once again what a child in May, or worse, that they have a barrier to the end of the week to leave or use the computer.
Each of us certainly happened to deceive anyone, and certainly a teacher. I tried to defend against this practice, but it happened that it was stronger than me. When I lived in Poland, I attended a high school No. 1 in Tarnow. I remember the school positively and with your friends from the class so far is contacted. Returning to the topic I would like to mention one situation where I also happened to be tempted fraud. It was the end of Class 2. My testimony klarowało quite well, with all of the items had good ratings and a very good except for one unfortunate ... mathematics, which threatened me permitting. It looked as if the certificate. This assessment will destroy my average. So that I could not leave. A teacher in April, said that for students who want to improve assessment-end is good news, it will be possible. In 2 weeks he had to test that will explain everything. I thought that was the last chance for me. But as I was to learn, yet I do not know this. Who can help me. Maybe Jarek, he has five times the same happens to him four, although it recently got two singles in a row with kartkówek; strange. I seized the telephone and I called. Jarek agreed, he said for me to find time on Saturday. Have prepared books and notebooks, pencilmarks and much of their desire. Jarek came a nervous, as if somewhere in a hurry. I asked what was happening. He replied that nothing and looked at my desk and asked, mocking, why me everything. Then pulled out a wad of paper, guessed what it might be. So it was downloading. He told me that he was from the beginning of the year not only taught math used to "support research", and hence those of his good grades. A poor assessment of the latter were associated with it that kartkówki were not announced, so he could not "prepare". I thought how he managed it may be me also. On the day of the test I was very nervous, but I thought just about to get five. And we made it! The teacher did not help noticing my scientific assessment sounded proudly: Very good. This situation shows how easily yield to the temptation of fraud.
Already mentioned definitions, the reasons why students cheat, it's time now to the consequences, which are always important. Effects of cheating is very much and can be divided into two categories: positive when we get the purpose for which deceive and negative, and they usually happen when the truth comes to light. When we can fool the teachers, consequently, get good grades, at home parents are proud of us, but each of us has a conscience which at that time, more or less begins to bite us. We think that ignore conventional wisdom that it was well worth our being. Very often fall into a light depression because of this reason as much as worry. Even worse is when you will be caught cheating, then the consequences are immediate and very dramatic. Namely, when the lecturer przyłapie us on the collection are under scrutiny throughout the class. All eyes are returned to us, we feel terrible. Teacher's decision may be one; removed from class and the negative assessment. And then only starts an avalanche of criticism and loss of confidence on each line. Lecturer looks at us completely different, more guarding us. In class, we point out fingers. At home, parents are disgusted and explain again that you can not cheat the little child. We feel awful. Is it worth it? This question each must answer for himself.
Cheating arouses extreme emotions in us. At the same idea reaches a high level of adrenaline in our body, we feel excited that we can win something this simple way. Like any lie, deception is a habit. When once we succeed, often using his benefits, because we think the next time it succeeds. On the other hand, lie to some extent destroys our body physically. At the time of fraud we experience extreme nervousness, which turns into a strong stress, and what are its effects everyone knows who has experienced it. So are we ready for this?
Therefore, anyone who wants to cheat no matter on what level tasks at the beginning let yourself or give advice, whether it is worth and whether it is consistent with my conscience? Because the effects are the most diverse, but it seems to us only at the beginning, but the truth always comes to light.
Wow... kto tłumaczył tekst, że kłamstwo ma krótkie nogi, google? A zdanie o pozytywnej szkole i kontakcie ze znajomymi wogóle nie ma ludzkiego sensu...przedmówca miał racje...
Fraud has accompanied us through all the centuries, until modern times. Lie is perceived as something evil, which should be fought and prevented. A normal person considers cheating as wrong and disgusting. However, it can often bring the sense of happiness and relief upon others. That’s what we call ‘a good’ fraud. Still, everyone knows what an old proverb says – lies have short legs.


From an early age parents teach us that lying is a bad thing, however, for a child lying is sometimes a last resort to avoid punishment. Life presents us with major challenges, and we often use hideous methods to face them. The desire to receive praise from parents is greater than awareness that cheating is bad. Everyone wants to be the best or better than a friend, and the steps we take in order to achieve that are in this case irrelevant.

Fraud - deliberate introduction of error or someone using someone else's fault for their own benefit.

If we scrutinize school and its students closely enough, this definition might be accurate. A pupil cheats his teacher/lecturer, in order to achieve better grades, by misguiding him or her. Taking into account all that’s said above, I will try to create my own definition of fraud. It’s a conscious and deliberate attempt to alter the truth in order to gain certain benefits.
Students cheat very often, in order to achieve better grades. There are many reasons behind this – the major one being lack of willingness to work, because it’s always nicer to do something relaxing and pleasant instead of spending whole evening cramming. Another explanation is the lack of confidence in their knowledge – they convince themselves they need some sort of assurance that they are correct. Another argument is that everybody cheats at some point, perhaps even teachers did that once so they could graduate and teach others now. Apart from that, sometimes the amount of study is simply overwhelming, which makes students create crib sheets. However, many students claim that the knowledge they attain ‘won’t be of any use in everyday life’. Still, it seems that the main reason is simply the need to meet parents’ demands and expectations. Students don’t want to hear them complain yet again, or, what’s worse ground them for week and ban from using the computer.

Everyone of us happened to deceive somebody at some point of our lives, especially a teacher. I tried to stay away from this practice, but it became stronger than me. When I lived in Poland, I attended a high school No. 1 in Tarnow. I have many positive memories regarding the school itself, and I still keep in touch with my former classmates. There was one situation I remember particularly when I gave in to temptation of cheating. I was in second grade, my impeccable otherwise certificate was spoiled by a low grade in unfortunate Mathematics. It would ruin my grade average for sure. Surely I couldn’t just leave it like that. Soon, in April the teacher announced there would be another chance to improve my grade in another two weeks. This would be my last chance, I thought to myself. But how am I supposed to cram all that in one go? I found someone who could help me, a guy named Jarek. He always gets good grades, except last two tests, strange. I decided to call him. Jarek agreed to help me on Saturday. I got everything ready, textbooks, notepads and a lot of good intentions. Jarek came over looking a bit nervous, like he was rushing off somewhere. I asked him what was wrong. He looked at my desk mockingly, and asked me why do I need all this stuff for. He handed me a little piece of paper – a crib. Then he explained to me he never really studied for tests, just got by using those little ‘scientific aids’. If he could do it, I have to try, too, I thought to myself. I was really nervous on the day of the test, but strongly concentrated on getting a good grade. And I made it! The teacher never spotted me using one of those ‘aids’ and my grade was there, in front of me. This only proves how easy it is to give in to temptation.

We have now mentioned definitions and reasons as to why students cheat. Now it’s time to talk about the consequences, which are the most important. There are many outcomes of cheating and we can split them into two groups. The positive ones, when we achieve our goal while cheating and the negative ones, when the truth is brought to light. When we succeed in cheating, consequently we receive a good grade, keep parents happy, but deep down we realize we did something dishonest. We start pondering if it was worth feeling bad afterwards. We often worry to the point of falling into mild depression. On the other hand, it’s even worse if we get caught red-handed – the consequences are immediate and drastic. In the very second the teacher spots us cheating, all eyes are on us, we feel guilty. What follows is a negative grade and exclusion from the classroom. That’s where the avalanche of criticism and complete lack of trust start. The teacher pays closer attention to what we do, classmates point their fingers at us, at home parents are disgusted with our behaviour and yet again explain to us, like a small child, that we must not cheat. We start to feel down. Was it worth it? Well, to this question everyone needs to answer themselves.

Cheating induces many extreme emotions –adrenaline reaches high levels in our body just at the mere thought of achieving something in such an easy, sly way. Like every other lie, cheating becomes an addiction. Once we succeed, we keep on using it hoping to win even more. On the other hand, lie physically damages our body to some extent. When we lie, we experience extreme nervousness, which becomes stress, and everyone who experienced it knows what the effects are. So, are we ready for this?

To conclude, anyone planning to cheat in any way should ask themselves: am I capable of doing it? is it really worth it? Is it not against my conscience? As much as consequences vary, the truth always comes out.
Mam nadzieje ze bedzie w miare poprawnie :)
Dla czego ty jesteś taka głupia albo tępa ? Czy nie widzisz że ten tekst był przetłumaczony przez translator ? Teraz pytający, jeszcze bardziej tępy od ciebie bardzo się cieszy.
tak, zauwazylam to. a ty masz jakis problem, moze sam bys lepiej przetlumaczyl? :)
jezeli chcesz sie posiwecac, to znajdziesz tutaj wielu, ktorzy czekaja na takich frajerow, jakim sie okazalas. bez jaj, odrobilas za kogos prace domowa.
Tu się nie odrabia w ten sposób zadań domowych osób pytających. Taki mam problem.
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Pomoc językowa