Jak wrażenia po dzisiejszym egzamie?

Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 55
poprzednia |
U mnie mieszane. Readaing totalnie do bani (zabrakło czasu...) , writing całkiem ok i use- chyba najlepiej.
Teraz długie miesiące oczekiwania...
Pzdr
Hejka :)
U mnie tez mieszane... Wydaje mi sie iz dzisiejszy egzamin byl bardzo latwy jak na CAE, a nauczona doswiadczeniem wiem, ze jak cos wydaje mi sie sie proste to rzeczywistosc okazuje sie the other way round ...Mam nadzieje ze tym razem sie nie myle :-)

Reading bez wiekszych problemow, nie podobal mi tekst o tym matematyku :/

Writnig w miare, pisalam drugi temat (report about public transport). Obowiazkowy temat ( proposal) napisalam zadziwiajaco szybko bo w 30 min! Pewnie dlatego ze za dlugo sie zastanawialam nad doborem slow do raportu i nie starczylo mi czasu za zbytnie namysly na tym proposal :-)

Use of English - tu przezylam prawdziwy szok! Testy ktore rozwiazywalam przed egzaminem byly zdecydowanie trudniejsze. Z reguly robilam je na styk rowniotkie 1,5 godz a dzisiaj wszystko mialam zrobione po 50 min!!1 Pewnie dlatego ze dali latwiejsza wersje register transfer :-)
Pamiętacie swoje odpowiedzi? Ja z Use'a swoje spisałam, ale akurat ta częśc mi poszła najgorzej... Proszę napiszcie to co pamiętacie, ok? :)

Jeśli chodzi o reading, to który paragraf w Part 2 Wam pozostał? ten, w którym było coś tam z We're learning together? Czy inny?

Co do Use, to moje odpowiedzi:
Part 1

1) shelter
2)settled by
3)to date
4)stand, extend, stretch (nie pamiętam co tam jeszcze było...?) które tutaj było odpowiednie?
5)(for) reasons
6)accessible
7)a pile (of bones)
8)deep, rich, broad? (resource)
9)evidence (of sth)
10)absolutely
11)bring (to life)
12)near (darkness)?
13)estimate
14)prevailing (climate)?
15)slightest czy fines (interest)?

Part2
16) as (a personal challenge)?
17)because (of)
18)besides
19)another (planning for)
20)much (depend on...)
21)in prior? nie mam pojęcia
22)go... nie pamiętam o co chodziło... chyba go...saying
co tu powinno być?
23)Although (there are)
24)little (or no training)
25)if (time)
26)to ? powinno być dedicate to czy for?
27)most (exhilarating that coś tam)
28)before

Part3
Ile mieliście dobrych linijek? 4 czy 5?
W pierwszym mieliście device zamiast devise?
mieliście stared zamiast staired?

Part4
Jaki wyraz utworzyliscie od leisure, obtain i depart?

Okej, jak cos więcej pamiętacie, to piszcie... Porównajmy sobie... Ja czuję, że słabo mi poszło z Use'a. Dobrze, że chociaż readingiem i writingiem nadrobiłam :)
Part 1 podobnie

Part 2 niewiele pamietam

21 in prior (na czuja)
22 go without saying (rozumie sie samo przez się )
26 ja mam "to"


Part 3 chyba 5 dobrych
device i stared

Part 4
unobtainable
powinno chyba byc departing
Part 1
>
>1) shelter
>2)settled by
>3)to date
>4) extend
>5)(causes
>6)accessible
>7)a load (of bones)
>8)rich (resource)
>9)nie pamietam
>10)absolutely
>11)bring (to life)
>12)close(darkness)
>13)estimate
>14)prevailing (climate)
>15)slightest
>
>Part2
>16) as (a personal challenge)
>17)both
>18)nevertheless
>19)another (planning for)
>20)much (depend on...)
>21)on prior
>22)goes with saying

>23)but (there are)
>24)little (or no training)
>25)if (time)
>26)to
>27)most (exhilarating that coś tam)
>28)how
29)what
30)before
>
>Part3
>4 linijki prawidlowe
>
>Part4
picturesque
competitors
leisurous - totalnie wymyslone ale nie mialam pojecia co z tym zrobic
elegance
frequency
departure
unobtainable
majesticly ale powinno byc chyba majestically
intervence ale powinno byc chyba intervention
fatalities
unprotected
unapproachable ?
obedient
persuasive ale powinno bcy chyba persuasion
consolidation?


Part 5
temporary
instead of
take
graduate
fluent in
experience
in contact
visit
sum
pays
vacancy
deadline
more details

Part 6
D
I
F
A
E
C

to wszystko co pamietam ale nie powiem zeby bylo to dla mnie latwe... na reading malo czasu:( a writing ujdzie.. generalnie mam nadzieje ze uzbiera sie 60% :)
pamiętacie ile punktów było za poszczególne częsci egzaminu, reading i use?
Part 1
2)Dałem dwelled, z głupia trochę ;). sprawiłem na ling.pl i niby pasuje.

Part 3
Chyba tez 4 linijki dobrze. Śmieszne było zamieszanie pod koniec z apostrofami i "Imie Nazwisko, 40, from" Pamiętacie? ;)

Part 4
(ostatnie) consolation, nie consolidation. Chyba chodziło o to, że pocieszeniem (consolation) dla hodowcy birds of prey jest to, że prawdopodobnie wróci za kilka dni jeżeli uciekł.
ech, czuje ze use mi kiepsko poszedl, robilam o wiele latwiejsze, w kazdym razie mialam tak:
1:
1 shelter
2 populated by
3 in time
4 extend
5 intentions
6 accessible
7 a pile
8 rich
9 evidence
10 absolutely
11 bring
12 near
13 estimate
14 customary (na pewno zle :/)
15 slightest

2:
16 being
17 because
18 considering
19 another
20 much
21 on
22 without
23 although
24 little
25 if
26 to
27 most
28 how
29 what
30 before

3: 3 byly dobrze, ale ja jeszcze sie przyczepilam do embankment :/
4: to mozna samemu w slowniku sprawdzic
5:
temporary
replacing
work at
graduate
good at (wczesniej mialam proficient in, ale brzmialo jakos zbyt formalnie)
proofs (jakos mi pasowalo bo potem bylo 'of')
in touch
visit
figure
pays for albo samo pays, nie pamietam
free place
deadline
more details
na readingu za pytania z 1 i 4 czesci jest po jednym punkcie, a za odpowiedzi z 2 i 3 po dwa punkty. w usie wszystko jest warte tyle samo, czyli 1.
Ile było łącznie podpunktów w Readingu i Use? W Use było 80?
Ile było łącznie podpunktów w Readingu i Use? W Use było 80?
readingu bylo 41 ale nie pamietam ile bylo kazdego po kolei
Pamiętacie może mniej więcej jaka odpowiedź Wam została w PART 2 Readingu? I jakie mieliście odpowiedzi w Part3?

Ja wiem, że w Part 3 miałam coś w pierwszym z compare (facet chce uniknąć porównywania swojej symfonii do czegoś...nie pamiętam ;p), w ostatnim z challenge, a w jeszcze innym coś o tym, że chce się zająć innym rodzajem muzyki
ehhhhh... ogólnie to odczucia mieszane... reading- zadziwiające ale najwięcej wątpliwości miałam do part I. writing hmmm nie spodziewałam sie proposal jako obowiązkowe więc pewnie troche layout pomąciłam ;P. a use hm hm hm multiple to chyba było najtrudniejsze jakie kiedykolwiek robiłam ;) słowotwórstwo no to ze 2 wątpliwości, register i błędy bardzo przyjazne ;) no ale najważniejsze że mamy za sobą i można zacząć bezstresowo myśleć o świętach :)))))
w readingu w part 2 chyba zostalo mi D ale nie pameitam dokladnie.
w part 3 w pierwszym tez mialam cos z compare, potem jakies turn down offers, w osttanim cos z quality wiecej nei pamietam...
hm ja mam troche inaczej, tzn:
2: zostala mi odpowiedz D (ostatnia w pierwszej kolumnie), gdzie na poczatku byl cytat, o obecnej wspolpracy, a potem sie pojawialo cos o origami. poza tym:
-pierwsze co wstawilam to fragment o tym ze wiekszosc studentow ktorych uczyl w ostatnim semestrze jest od niego starsza i dostala sie na uczelnie inna droga
-po tym gdzie w tekscie bylo, ze zagladal z ojcem na uczelnie, wstawilam, ze pracownicy byli bardzo przychylni itd
-potem ten chlopak zjechal szkolnictwo i wstawilam akapit, ze wolne tempo w szkole utrudnia nauke
-tutaj mam chwilowo luke w pamiecie :P ale pamietam, ze do przedostatniej luki wstawilam opinie kobitki z uniwersytetu, ktora mowila o jego swiezym podejsciu
-w ostatnim chyba mialam, ze chlopak wykorzystuje swoje wiedze tez w innych celach, na przyklad przy opracowywaniu techniki skladania map ;)
3:
-chce uniknac porownania
-chce dac do zrozumienia ze juz nie chce pracowac na pelnych obrotach
-awangarda to wazne doswiadczenie czy cos takiego
-w ostatnim mialam, ze ceni swoja wczesna tworczosc
nie mogę nic wysłać, piszę wszystie odpowiedzi, bo pamiętam, a nic nie dochodzi, kurka wodna!!!!
Oj! Ale numer, to akurat doszło... Dobra. Więc z tym muzykiem, to było tak:
- nie chce porównania
- nie chce brać niektórych zleceń
- kolesie myślą, że on rejected their principles
- myśli, że awangarda była konieczną lekcją
- teraz szybciej komponuje

Z matematykiem też mam tak samo i zostało to ostatnie po lewej na dole
przypomnailam sobie ze z ta awangarda zaznaczylam cos tam o waznym doswiadczeniu cos takiego
Oho, nieźle ludzie. Nieźle.
Tytułem wstępu nie powtarzałam nic pod kątem CAE od czerwca.
Generalnie reading dla mnie przebanalny, writing - jakby nie było, było miło. Use naturalnie najgorzej, ale ale, jako że nigdy nie miałam w ręce kompletnego zestawu a już od czerwca to w ogóle żadnego, zaskoczyły mnie formuły zadań jak np. spelling/punctuation mistakes zamiast dodatkowego słowa, to był banał (kto chce podyskutować?, bo była tylko jedna poprawna linijka, nie). Ostatnie zadania też proste, te pierwsze gorsze.
Poza tym, pan zabronił mi spisywać odpowiedzi więc jak ktoś pamięta/spisał zdania, to wiadomo.

Wiecie kiedy Cambridge publikuje klucze?

Reading 2, FGCABE

Reading 3, wants to avoid comparisons, reject some offers of work, cause he rejected their principles, avangarda - learning experience, doswiadczenie pozwala mu komponowac szybciej, i co tam jeszcze

teraz polecę z Use 4, bo pamiętam:
undepictable
competants, though it's in french shite ->competitors are english
leisurable
elegance
frequency
inobtainable -> changed it from unobtainable, which had obviously been correct
majestically
intervention
fatalities
unprotected
inapproachable
obedient
persuadion -> bravo/persuasion
consolation

Use 5
temporary
tu miało być 'zastepować', ale jestem głupia i nie wiem jak to, dałam byle succeeding
work in -> at chyba
graduate
fluent in
practice [of working etc], najpierw tez myslałam że experience, ale sorry nie
visit
number :D /chcialam sum ale chyba uznaja to wszystko
will refound (bo tam byly zdania z willim)
vacancy
deadline
details (czy more konieczne)

Use 2 - elo.
16:as
17:and (to bo jak of, to trzeba dać because:D)
dalej nie wiem! dajcie zdania.
ostatnie tylko:
how
what
before

Use 5 (Riddles) latwe tylko przypomnijcie,

Use 1:
shelter
settled by
to date
streches yeah
tu zagwozdka, zmienilam ostatecznie reasons na aims raczej zle
accessible
load
rich
mark, tak, no że niby evidence
absolutely
bring
close
estimate
common (jak, że prevailing? pewna jestes, jak juz powinno byc prevailed, nie?)
slightest

no i moje ulubione #3, poklocmy sie, naprzod. piszcie co pamiętacie to dopiszę:
device
grabbed
observation (a moze observator?)
po anorak przecinek mial byc
przed 40 przecinek mial byc
w zdaniu z police arrested przecinka mialo nie byc
w ostatniej linijsce na początku trzeba było zamknąc podwójny cudzyslow
w przedprzedostatniej cos bylo nie tak z pojedynczym cudzyslowem

Jestem z Wrocławia i było nas 17. Pozdro.
znowu mi nie wysłało, może było za dużo? Jest ajkiś limit słów, czy coś takiego?
dobra, napiszę w takim razie tylko o PART5, bo tam coś mnie nurtuje - ta kobitka miała prowadzić biuro gdzieś-tam - czy nie można dać run? Poza tym dałam cover tam gdzie było o pokryciu kosztów - co myślicie? W sumie, to cieszę się, bo wychodzi, że wszyscy mniej więcej tego samego nie wiemy, tylko skąd ONI to wiedzą?....
Jeśli chodzi o to prowadzenie biura, to ja dałam manage, ale nie jestem pewna, czy to pasuje... Co do cover expenses, mam tak samo i według mnie to jest jak najbardziej poprawnie :) Cieszę sie, że już po examie, jednakże mam świadomość, że nie wypadł on tak jak chciałam.... Czuję niedosyt. Słuchajcie, czy sądzicie, że jeśli będę miała ok. 65%-70% z każdej z 4 części exama, a tylko z readingu będę miała troszkę poniżej 60%, to jest możliwe, że zdam? Bo nadal nie rozumiem, jak te wszystkie punkty są liczone :/
no właśnie, czy trzeba w końcu z każdej części mieć te 60% czy punkty są liczone zbiorczo? ma ktoś wiarygodne informacje?
są liczone zbiorczo, czyli nie trzeba zdać każdej części, żeby zdać cały egzamin ;)
jesteś pewna na 100%? ;)
ma być 'a prior' a nie in ani on. Tak jak mówi się w języku polskim "a priori".
taak, to było gdzieś na stronie Cambridge, ale chwilowo nie mogę tego znaleźć. dla pocieszenia, było też na napisane, że przy ocenianiu speakingu nie bierze się pod uwagę indywidualnych cech charakteru (nieśmiałość/pewność siebie), czyli wynika z tego, że na ewentualny stres też się przymyka oko.
Jezeli chodzi o moje odczucia to:
1) Reading - wg mnie naprawde prosty, udalo mi sie wyrobic w 45 minut i potem juz tylko wpatrywalam sie w tekst w poszukiwaniu ewentualnych bledow. Moim zdaniem wszystko dalo sie wyglowkowac, jezeli ktos zdazyl sie wczytac. Pamietam odpowiedzi z ABCD, dokladnie tak : ze zacytuje poprzednika :)
- nie chce porównania
- nie chce brać niektórych zleceń
- kolesie myślą, że on rejected their principles
- myśli, że awangarda była konieczną lekcją
- teraz szybciej komponuje

2)Z readingu wyszlam chyba troche overconfident:], no a po writingu szybko zrzedla mi mina. Mianowicie niewidzialam co to jest "proposal" i jak powinnam to napisac...Kazdy ma jakies swoje "niedorobki"w przygotowaniu, a mu akurat forma mi umknela - nigdy o czyms takim nie slyszalam...... Z tresci polecenia wywnioskowalam,ze najprawdopodobniej nalezy napisac list. Napisalam list formalny (tekst ciagly, brak nagowkow, paragrafow czy wyrazen charakterystycznych dla reportu), dopiero na przerwie dowiedzialam sie,ze proposal powinien wygladac tak jak raport. Na szczescie pracy mi nie zdyskwalifikuja z miejsca za wybranie zlej formy (dowiadywalam sie na forum BC i odp.mi moderator),ale wiadomo,ze sporo punktow za to strace. Z reszta z tego co slyszalam od innych osob nie tylko ja tak potraktowalam polecenie i napisalam formal letter. Z innych zrodel (jakis poradnik dla zdajacych odn. form pisemnych i tego jak sa oceniane)dowiedzialam sie,ze w przypadku proposal'u forma listu jest akceptowana, a posrod przykladowych prac zamieszczony na tej stronie byl wlasnie proposal w formie listu i zostal oceniony na B - tak w ramach pocieszenia. Ale to inf. niepewna, nie wiem czy tamta str. jest autoryzowana przez Cambridge, chociaz wygladala na calkiem profesjonalna i godna zaufania.
Z pewnoscia przekroczylam tez limit slowek, ale tutaj kolejne pocieszenie z forum BC prosto od administratora, ktory najwyraznie zna sie na rzeczy i przytaczal oficjalne stanowisko Cambridge w tej sprawie. Podobno za przekroczenie limitu slow (w jedna lub w druga strone) punkty obcinane sa tylko jezeli jakas czesc zadania nie zostala wykonana (jezeli tresc bedzie pelna przy 150 slowkach to tez jest ok), a w przeciwnym wypadku tylko jezeli ktos zaczal pisac nie na temat. Ale tutaj tez zdania sa podzielone, pewnosci miec nie mozna jak te przekroczenie limitu jest traktowane...

3) Use of...
Dla mnie z zalozenia to miala byc najtrudniejsza czesc,ale szczerze powiedziawszy oczekiwalam czegos prostszego. Nauczycielka powiedziala mi,ze egzamin najczesciej jest latwiejszy niz zestawy pytan z podrecznikow, a ja musze powiedziec,ze podczas przygotowan nigdy nie dostalam tak trudnego multiple choice albo slowotworstwa. Inne zadania mysle,ze byly na przecietnym poziomie trudnosci. Byc moze to tylko moje indywidualne odczucie, ale sadze,ze generalnie ta czesc byla naprawde trudna. No i minusem, przynajmniej dla mnie, bylo to,ze byla na koncu. Bylam zmeczona, zdekoncentrowana, zupelnie nie moglam sie skupic - moze dlatego poszla mi nie za dobrze.

No i szkoda,ze nigdzie nie sa publikowane klucze odpowiedzi albo przynajmniej arkusze... Mozna byloby sprawdzic jakie bledy sie zrobilo i czego mozna sie spodziewac, a tak to tylko mozna polegac na odpowiedziach, ktore komus udalo sie spamietac - a jak widac jezeli chodzi o niektore pytania to kazdy ma co innego lub rozne wersje powtarzaja sie mniej wiecej z rowna czestotliwoscia i nie da sie ustalic "lidera"...
co do use'a to podzielam Twoje zdanie ;) przerobiłam naprawde b. dużo testów, a use na egzaminie i tak okazał się najtrudniejszy...
a o do wyników to mają być po ( a zapewne już w dniu) 1 lutego. tzn przynajmniej w tych kopertach co nam rozdali na egzaminie tak jest napisane.
Temat przeniesiony do archwium.
1-30 z 55
poprzednia |

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie