nauka do matury podstawowej - rok czasu

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć jestem nowy na tym forum , znalazłem je przez przypadek jak szukałem coś o jakimś czasie i mi się spodobało :)
do matury mam rok tzn mam 17 lat i chciałem zdawać na maturze język niemiecki podstawowy. Jednak zorientowałem się że na kierunek studiów jaki będe chciał iśc potrzeba języka angielskiego ( niemiecki tez moglbym zdawac , ale bardziej przyda sie przy niektorych przedmiotach angielski - chodzi o kierunek informatyczny )
nie jestem kompletnym matołem z tego języka , troche słowek znam z filmów , muzyki
tylko że jeśli chodzi o czasy to jestem zielony bo w poprzednich latach miałem ten język jako dodatkowy i mi nie zależało na nim ... teraz załuje.. moj bład.. od ferii zacząłem uczyć sie z repetytorium LONGMANA - Matura Podstawowa i poznałem czasy teraźniejsze Present Simple oraz Continuous.. nawet nie było to takie trudne :) mam wątpliwości czy zdąże nauczyć się wystarczającą ilośc czasów jakie trzeba umieć na podstawową maturę
Chciałbym abyście mi podpowiedzieli:
-jak opanować solidnie czasy na maturę podstawową abym nimi dobrze operował?
-słówka w tym repetytorium mam , czy to jednak wystarczy do matury?
-trzeba mieć jakieś predyspozycje żeby się dobrze nauczyć tego języka?
-jestem na straconej pozycji???
nie chodzi mi o zdanie tej matury , chciałbym mieć wynik w okolicach 70-80%

pozdrawiam i liczę że w jakiś sposób możecie mi pomóc :)
Uuuuu nie zazdroszcze sytuacji.Tz wiesz jak bardzo Ci zalezy i masz duzo motywacji i samozaparcia to wszystko jest to zrobienia.Najlepiej by bylo jak bys zapisal sie na jakies korki albo na kurs w jakiejs szkole bo samemu w rok to sie raczej nie przygotujesz. Mówisz ze chcial bys tak z 80% no nie wiem zalezy na jakim teraz poziomie jestes nie mowie ze to nie jest do zrobienia ale..chyba za pozno sie do tego zabrales.Mimo wszystko zycze powodzenia i wytrwalosci i na prawde lepiej bedzie jak zapiszesz sie na jakies zajecia wyrownujace.