JAK ODCZYTYWAC WYNIKI Z FCE

Temat przeniesiony do archwium.
dokładnie nie wiem jak mam odczytac wyniki nie wiem czy te pierwsze pasno na gorze to jest "Exceptional" czy to jasne pod tym napisem .I czy "Borerline" to znaczy 60% i czy ponizej tego napisu to juz sa oblane ?????????????????
chcialabym sie dowiedziec jak odczytywac wyniki z fce???
Tez chce to wiedziec. Moglby mi to ktos wyjasnic. :-/
No właśnie, który pasek opuścić: górny czy dolny?Oczywiście pokazując rodzinie wyniki pominąłem górny:).
o co chodzi z pomijaniem paska?? nie rozumiem....
Dość dokładne wskazówki co do interpretacji Statement of Results znajdą Państwo pod adresem
http://www.cambridge-efl.org.uk/resultsprofile/results_state.pdf

Pozdrawiam serdecznie,
Monika Chilewicz
Ta strona jednak nie tłumaczy jak odczytywać wyniki :(, a pytanie proste czemu 5 pól a 4 opisy??
dokladnie.czemu jest wiecej pol niz opisow? na szczescie nie musze sie martwic jak to odczytac wystarczy mi info pod grade ;) i jestem z siebie dumny (ach,ta skromnosc ;)
Pani Moniko
Bardzo proszęo kontakt na adres mailowy [email]
Mam bardzo pilną sprawę, a Pani jako jedyna jest osobą z British Council.
Pozdrawiam
Pani Moniko, nie do końca rozumiem przykład, który jest na stronie, którą Pani podała. Otóż co oznacza bliskość do poszczególnych ocen - jeżeli np. tak jak tam, reading jest bliżej exceptional (pomiędzy good a except.)na wykresie , to jest on oceniony na exceptional czy po prostu był bliżej tej oceny niż oceny good ?? A np. writing pomiędzy good a borderline, ale bliżej borderline - czyli wypadł słabiej niż good ? chodzi mi o to kiedy ocena jest równa i konkretna a nie pomiędzy czymś a czymś - jak to odczytać z wykresu ? Nie mam jeszcze wyników, ale na podstawie podanego przykładu już czuję , że będę miała wątpliwości. Dziękuję więc bardzo za odpowiedź i mam nadzieję,że nie napisałam zbyt zawile ;-)
Pani Moniko, ma ten sam dylemat, jak to jest w koncu z tymi wynikami ?
Spróbuję wyjaśnić to tak, jak mi tłumaczyli ci, co ten wykres zaprojektowali.

Otóż po pierwsze nie ma problemu z tym, ze jest więcej pasków/pól niż przymiotników, bo przymiotniki nie odpowiadają tu ocenom od A do E, są raczej punktami orientacyjnymi. I tak jeśli ktoś ma wyraz Reading poniżej Weak, to znaczy, że jego praca jest słabsza niż Weak; analogicznie jeśli ktoś ma Reading powyżej Excellent, to znaczy, ze praca jest więcej niż Exceptional.

Po drugie, bardzo ważna jest pozycja nazwy części egzaminu na wykresie - może ona być pośrodku pola, czy też bliżej jego dolnej bądź górnej granicy. Łatwiej to zrozumieć, oglądając kilka różnych Statement of Results, ponieważ wtedy widać, że nawet jeśli Reading znajduje się pomiędzy Borderline i Good, może on być umiejscowiony na różnych poziomach w ramach tego samego pola.

Generalnie zasada jest taka, ze Statement of Results ma dawać orientacyjne pojęcie o tym, jak poszły poszczególne części. Nie jest więc możliwe, aby za pomocą tego wykresu ocenić, że kandydatowi zbrakło 1% do wyższej oceny, choć spotkałam się już i z taką opinią.

Mam nadzieję, że coś wyjaśniłam, a jeśli nie, proszę pytać, spróbuję od nowa :)

Pozdrawiam,
Monika Chilewicz
wszystko rozumiem, ale czy jest jakieś miejsce na tym polu, które świadczy o tym,ze dana część wypadła po prostu good, a nie bliżej good czy dalej itp. Czy jeśli znajduje się np. dokładnie pod kreską pola , innymi słowami najwyżej na danym pasku, to znaczy właśnie ze osiągnęlam good ?
Czy jeśli znajduje się np. dokładnie pod kreską pola ,
>innymi słowami najwyżej na danym pasku, to znaczy właśnie ze
>osiągnęlam good ?

Hmm, trudno to tłumaczyć, nie patrząc na wykres, ale osiągnęło się Good, jeśli nazwa części egzaminu jest dokładnie na wysokości Good. O ile pamiętam, każde z tych pól jest jakby domyślnie podzielone na 8 (tu się mogę mylić, ale tak chyba właśnie było) węższych pół, w które wpisywane są nazwy części egzaminu. Im bliższe Good położenie nazwy, tym bardziej adekwatny jest przymiotnik \"good\" do oceny danej części egzaminu. Ufff, mam nadzieję, że się nie zaplątałam...
ok, dziękuję chyba rozumiem. Zdałam na B i bardzo mnie to cieszy. Wiem, że nie dojdę na podstawie wykresu ile mi zabrakło do A , ale i tak jest dobrze. Pozdrawiam
SKANDAL. Płacimy za egzaminy mnóstwo pieniędzy a im się nawet nie chce podać danych procentowych - prostacy.
Moim zdaniem nie tyle im się nie chce, co świadomie tego nie robią. Gdybyśmy znali nasze dokładne wyniki z każdej części, to na pewno posypałyby się reklamacje, a tak nikt nic nie wie, wglądu w prace nie ma itp. Założę się, że gdyby można by było oglądać własne prace, to co najmniej połowa wyników byłaby zupełnie inna (tj. wyższa). Na pewno nikt nie rozczula się nad każdą pracą, jak nie może czegoś doczytać to idzie dalej. Przecież takie ilości prac mają do sprawdzenia, dla nich to masówka!

Przy okazji mam pytanie do p. Moniki - jeżeli Pani wie to proszę mi powiedzieć dlaczego rozłożono tak dziwnie oceny, mam na myśli skalę procentową. Z 40pkt procentowych (powyżej 60% czyli minimum zaliczającego) tylko 5% przypada na ocenę B? - dziwiło mnie to od początku!

Gratulacje dla wszystkich, którzy zdali!!!! Na szczęście jestem wśród tych szczęśliwców :)
Przy okazji mam pytanie do p. Moniki - jeżeli Pani wie to proszę mi powiedzieć dlaczego rozłożono tak dziwnie oceny, mam na myśli skalę procentową. Z 40pkt procentowych (powyżej 60% czyli minimum zaliczającego) tylko 5% przypada na ocenę B? - dziwiło mnie to od początku!

Niestety nie jestem w stanie na to odpowiedzieć. Są to ustalenia Uniwersytetu Cambridge, więc proponuję to zapytanie skierować do nich. Adres emailowy, na który można pisać w sprawach egzaminów Cambridge to: [email]
Temat przeniesiony do archwium.