Jak się przygotować do FCE?

Temat przeniesiony do archwium.
Cześć,
chciałabym w czerwcu 2014 zdawać FCE. Mój obecny poziom to wg mnie słabe B1 (jednak na studiach byłam w grupie z native speakerem na B2). Posiadam duży zasób słownictwa, jednak gramatyka u mnie leży. Na czym się skupić chcąc zdać FCE na najwyższym poziomie? Na co kłaść szczególny nacisk? Chciałabym się uczyć angielskiego po godzinie lub więcej dziennie, a także myślę o korepetycjach pod względem speakingu i writingu. Co o tym myślicie?
Pozdrawiam, Gajuta.
Cześć, jestem w dużej mierze samoukiem ze zdanym FCE, wiec myślę, że mogę Ci udzielić kilku rad.
Niestety to nie będzie żaden złoty środek.
Po pierwsze: lektor, z którym będziesz ćwiczyć writing i speaking.
Ucząc sie samodzielnie, są to szczególnie trudne w opanowaniu obszary, ponieważ zazwyczaj nie ma nikogo, kto profesjonalnie poprawi błędy i wytłumaczy co i jak.
Ale, jeśli będziesz wybierać lektora, to nie patrz tylko na cenę. Przerabiałam takich i niestety, byłam "w plecy" nie tylko z czasem, ale również z pieniędzmi. Moi lektorzy popełniali podstawowe błędy metodyczne. Piszesz, że masz duży zasób słownictwa - w takim razie koncentrujcie się na speakingu typowym dla egzaminu: im płynniej, tym lepiej. Zwróć uwagę na to, czy lektor w ogóle ma pojęcie o tym, co jest premiowane na speakingu na tym poziomie, na co egzaminatorzy zwracają uwagę i co oceniają, z doświadczenia wiem, że tutaj nie tylko liczy się zasób słówek i płynność.

Po drugie
Wcześniej wybierz maksymalnie 3 podręczniki, z których będziesz korzystać. To ważne, nie dasz rady przerobić wszystkiego sama a zbyt duża ilość materiału, któą weźmiesz na siebie spowoduje, że poczujesz się sfrustrowana i zniechęcona. W końcu wszystko rzucisz w kąt.
Wybierz trzy podręczniki, najlepiej takie, które będą się wzajemnie uzupełniały i ćwicz z nimi.