nauka w grupie o zbyt wysokim poziomie-opinie!

Temat przeniesiony do archwium.
Witam serdecznie, mam prośbę głównie do metodyków, lektorów. Jak w zgrabny sposób opisać w raporcie postępów ucznia, że wybrał grupę na zbyt wysokim poziomie? Chodzi mi o taka sytuacje gdy do grupy Intermediate z uporem maniaka chodzi uczeń nieodróżniający np. Present Simple od Past Simple. Potrzebuje argumentów w stylu: nauka w ten sposób prowadzi do frustracji, sprawia, że nauczyciel musi przygotowywać dwa rodzaje materiałów, część grupy się nudzi,itp. Prosze o fachowe wsparcie :)
Frustracji ucznia? Wiec pisz o uczniu i jego frustracji, a nie jakie to problemy ma przez to lektor i grupa, bo to ucznia guzik obchodzi.
raportu nie bedzie czytal tylko uczen ale takze organizacja ktora go na ten angielski posyla. moze to byc firma/mama/ciocia/uczelnia itp. i nie tylko uczniowi musze przetlumaczyc ze ta grupa nie jest dla niego. dziekuje za odpowiedz ale ja potrzebuje argumentow, brak argumentow juz mam wiec mi go nie proponuj.
Zabciu, ja pisaniem takich raportów zarabiam na życie więc mnie nie trzeba mówić kto je czyta, po co i dlaczego. Pogadaj z lektorem (o ile to przypadkiem to Ty nim nie jesteś). Dobry lektor powinnien podać Ci dobre argumenty, bo to w końcu on/a zna tego ucznia najlepiej.
nie no teraz to juz nie kumam w ogole.. ja wlasnie pisze taki raport i jestem lektorem :( wiec juz w ogole nie rozumiem o co Ci chodzi i skad Ci sie wzielo ze to nie ja pisze ten raport - wiec zeby uniknac dalszych dyskusji - ja potrzebuje do wlasnego raportu informacji!
I skoro piszesz, ze pisaniem takich raportów zarabiasz na życie więc nie trzeba Ci mówić kto je czyta, po co i dlaczego to jesli jestes taka doswiadczona może podaj kilka zwrotow ktore sie w takich raportach pisze, a nie mi tu bedziesz wypisywala co dobry lektor powinien wiedziec. nie chcesz mi pomoc to nie bij piany prosze.
Może inaczej sformułuję pytanie: jak przekonać ucznia na poziomie Elementary, że chodzenie do grupy na poziomie Intermediate nie jest dla niego dobre? albo jeśli ktoś uważa, że to doskonały pomysł to również dlaczego?
Pianę bić muszę, bo mnie ponad tydzień tu nie było i muszę mieć odpowiednio głośny powrót na forum :)

A teraz to ja nie kumam. Jak lektor może nie potrafić napisać raportu o swoim uczniu? Chyba że nowy/a jesteś? Pogadaj z dyrektorem, innymi lektorami, niech Ci pokażą przykładowe raporty. Ja pisze raporty po angielsku więc Ci moje zwroty na nic się nie przydadzą.

Ps. Podaj w raporcie konkretne przykłady zamiast tylko lać wodę o frustracji.
Aaa skoro musisz sobie postrzelac to juz nic nie moge na to poradzic...
Od trzech lat pisze te raporty, ale chcialabym w koncu napisac tak zeby ludzie zrozumieli ze nauka w grupie o zawyzonym poziomie nie ma sensu. Dzieki za rade, naprawde opisze dokladne sytuacje z lekcji - ciekawe co na to moj supervisor?
aaa i jeszcze jedna rzecz - piszesz po angielsku wiec mi sie Twoje zwroty nie przydadza? a niby czemu? sa nieprzetlumaczalne na Polski? hahahahaha!
Poradziłam Ci już w post scriptum co masz napisać, ale w swoim rozkojarzeniu nie zauważyłaś. Zdarza się :)

Raport powinien być logicznie zorganizowany i poparty konkretnymi przykładami. Ja bym napisała w takiej kolejności:

1. Opisać jaka wiedza jest wymagana lub polecana na kursie o stopniu intermediate, aby odnieść pełną korzyść z tego kursu.
2. Opisać jaką wiedzę uczeń posiada obecnie.
3. Podać konkretne przykłady z lekcji jak sobie nie radzi ponieważ (tu połączyć informacje z 2. z informacjami z 1.)
4. Opisać jak informacje z 3. powodują frustrację u ucznia (o ile rzeczywiście tak jest).
5. W podsumowaniu napisać, że based on the above noted barriers, it is recommended that Student transfer to a lower level group until such time that Student achieves the level required or recommended for the intermediate level class.

Logika, fakty, konkretne przykłady. Nic więcej.
Dzieki za rade, naprawde opisze dokladne sytuacje z lekcji -
>ciekawe co na to moj supervisor?

Nie rozumiem po co tu ten sarkazm.
Konkretne sytuacje dotyczące ucznia. Np. nie odróżnia czasu present simple od present continuous.
Serio cieszę się, że na co dzień nie muszę mięć z takimi ludźmi do czynienia w pracy bo ja o zupie a Ty o... kupie. zero zrozumienia. tam gdzie próbuję być miła Ty widzisz sarkazm?! litości. a te teksty o "rozkojarzeniu, zdarza się"... widzę ze sama wszystko wiesz najlepiej i nie należy z tym dyskutować bo sama wiesz dokładnie jak było i co ja zauważyłam, a gdzie się rozkojarzyłam i co sobie pomyślałam. Oczywiście bardzo dziękuję za listę w punktach-przyda się! Szkoda, że nikt inny się nie wpisuje.
Ale jakbyś pracowała z takimi ludźmi jak ja, to umiałabyś wyciągać wnioski z lekcji z uczniami oraz pisać raporty. I to samodzielnie nawet! Ja tam widzę same korzyści ze współpracy ze mną :)
Amen! Myślę, że najwięcej korzyści z pracy z Tobą masz Ty sama. Ja jednak podziękuję. Rozumiem, że jesteś wykwalifikowanym nauczycielem języka obcego, mam tylko nadzieję, że jeśli ktoś z Twoich podopiecznych poprosi Cię o pomoc nie traktujesz ich tak jak ludzi na forum. Przepraszam, ale nie chce mi się już z Tobą rozmawiać. Już podziękowałam za pomoc, a dalszą dyskusję uważam za bezprzedmiotową niestety. Liczyłam na metodyczne opisy minusów uczęszczania do grup o różnych poziomach zaawansowania, ale jak widać na tym forum nie znajdę.
Czy ten uczeń bardzo odstaje od pozostałych w grupie? Czy wszyscy pozostali uczniowie w grupie są na mniej więcej jednakowym poziomie, o wiele wyższym niż ten biedaczek?

Jeśli nie, jeśli w tej grupie jest choć jeden lub dwóch uczniów słabszych, to przecież oni mogli pracować w grupie z tym najsłabszym i mu pomagać trochę. Na zadanie domowe, ten najsłabszy mógł dostać ćwiczenia do powtórzenia podstaw.

Tu dużo zależy od nauczyciela i jego zdolności do zmotywowania uczniów i w ogóle wszczepienia całej grupie współpracowania ze soba a nie jęczenia, że ktoś tam opóźnia całą grupę. Taka mieszana grupa jest o wiele trudniejsza do prowadzenia dla nauczyciela, ale jak się to dobrze zorganizuje, to działa to świetnie.
Czegoś nie rozumiem - jak to "z uporem maniaka" i "lektor musi"? Jeśli ktoś jest poniżej poziomu, to mu się sugeruje jego korektę w sposób na tyle zdecydowany, żeby nie mógł odmówić. A jeśli mimo wszystko ten ktoś się upiera, to nie traktuje się go jako solisty - chce się męczyć, niech sam nadrabia. Jeśli jest w grupie intermediate, to nie może wymagać, żeby nauczyciel robił z nim poziom elementary. To on się musi dostosować do grupy, a nie grupa do niego.

Do adremu;) Jeśli to ma być raport dla jego pracodawcy, to nie pisz o własnej frustracji, tylko o tym, że uczeń nie ma wystarczającej wiedzy, żeby kontynuować naukę na danym poziomie. I dodaj, że ma podstawowe braki, które można uzupełnić wyłącznie w trakcie zajęć prowadzonych poziom niżej.
Temat przeniesiony do archwium.

 »

Pomoc językowa