Kilka pytań. potrzebna szybka pomoc. :) Matura ust

Temat przeniesiony do archwium.
Hey !
Zdaje jutro maturę ustną rozszerzoną z angielskiego i mam kilka wątpliwości.
Mam nadzieje że ktoś bardziej doświadczony postanowi mi trochę pomóc. ;)

Po 1:
Część pierwsza egzaminu, materiał stymulujący.

Czy mam zacząć od analizowania i opisywania materiałów stymulujących, i jedynie przygotować się do pytań egzaminatora na te 2 lub 3 tematy, znajdujące się pod treścią zadania ? (jeśli tak, to czy na wszystkie tematy, czy tylko jeden wybrany przeze mnie ? )Ile ma trwać moja analiza materiałów, i czy ma jej towarzyszyć trójdzielna kompozycja ? Czy podczas odpowiedzi, będę mógł patrzeć na materiał stymulujący i moje notatki ? ;)

po 2:

Część druga, prezentacja tematu.

Czy podczas odpowiedzi mogę korzystać z notatek przygotowanych na kartce ? Ile ma trwać prezentacja ? Jak tutaj z trójdzielną kompozycją ?

Z góry dziękuję za odpowiedź, wiele to dla mnie znaczy. ;-)

Pozdrawiam !
jest tak:
przychodzisz, losujesz koperte i masz 15min na przygotowanie sie do rozmowy.
1 zadanie polega na omowieniu materialu stymulujacego (zwanego dalej MS), czyli zazwyczaj kilku obrazkow, cytatu lub naglowka, i jakiegos wykresu lub tabelki, nastepnie odpowiesz na kilka pytan egzaminatora dotyczacych MS
2 zadanie to rozmowa na JEDEN wybrany temat ktory jest pod MS lub na drugiej stronie kartki. najlepiej bedzie jezeli przygotujesz ustna wersje rozprawki(oczywiscie bez przesady) ale dobrze a nawet bardzo dobrze jest utrzymac trojdzielna kompozycje, nawet sie zaleca albo nawet trzeba.(czyli zachowaj). nie licz czasu na prezentacje, powiedz co chcesz powiedziec ale nie zanudzaj komisji.

do obu zadan przygotowujesz sie w ciagu 15min i mozesz uzywac notatek ktore zrobisz. chociaz ja ich nie uzywalem ale w trakcie przygotowan pomaga ci uporzadkowac mysli.

w ogole egzamin zaczniesz od odpowiedzi na pytanie: "what can you see in the pictures?"
Ale jak to jest z tym materialem stymulujacym w koncu...? Widzialem rozne wersje w kilku miejscach.

Czy Ty zaczynasz mowic, ze mozemy w tym materiale zobaczyc to czy to, czy pierwsza czesc ogranicza sie tylko do PYTAN komisji? (choc oczywiscie pierwsze pytanie moze byc tego typu, zeby opisac co jest w materiale)
osoba zdajaca czyli ty zaczyna mowic co mozna zobaczyc. czasem komisja zada ci pytannie a czasami bedzie ono w domysle. zobaczysz jak rozwinie sie sytuacja i zachowasz sie adekwatnie. potem jak juz opiszesz zadadza ci pytania uzupelniajace. np. jak mialem o sportach ekstremalnych to potem zadali mi kilka pytan jedno z nich bylo czy uwazam ze niektore sporty powinny byc zakazane. mam nadzieje ze juz jasne:)
a czy w czasie tych 15 minut, kiedy ja sie przygotowuje, inna osoba ma egzamin i odpowiada przed komisją??
Bardzo dziękuje za odpowiedź… :]

Mam jeszcze jedną wątpliwość…
Czy gdy egzaminator zada mi pytanie, (tak do symulusa, jak i do tematu) mogę przed odpowiedzią jakieś 20 sekund pomyśleć bez obniżenia sobie punktacji ? Czy musze odpowiadać jak z karabinu ? ;-)
do ciastko z cynamonem: tak, chyba ze jestes pierwszą osobą. jak jestes w srodku grupy to wchodzisz wtedy gdy osoba przed toba skończy się przygotowywać. ale nie sądzę, żeby to specjalnie przeszkadzało. zaoszczędzenie czasu też .:)

z tym zastanawianiem sie to oczywiscie można, ale niezbyt długo. Najlepiej jakos zaczac mowic zeby przerwa nie trwała jakies 30 sek. bo pomysla ze nie umiesz odpowiedziec i zadadza ci inne pyt. Wiadomo, że nie można od razu odpowiadać, zeby nie wyszlo bzdurnie.
"Czy mam zacząć od analizowania i opisywania materiałów stymulujących, i jedynie przygotować się do pytań egzaminatora na te 2 lub 3 tematy, znajdujące się pod treścią zadania ? (jeśli tak, to czy na wszystkie tematy, czy tylko jeden wybrany przeze mnie ? )Ile ma trwać moja analiza materiałów, i czy ma jej towarzyszyć trójdzielna kompozycja ? Czy podczas odpowiedzi, będę mógł patrzeć na materiał stymulujący i moje notatki ? "
mieszasz tu dwa zadania i nie wiem w koncu o co chodzi, ale dla scislosci: TYLKO komisja ma te 3 czy 4 pytania do materiału stymulującego. więc też musisz odpowiadać na nie bez większego zastanowienia. to może być np.: 'na jakiej zasadzie łączą się obrazki z materiału?' a ost. pyt jakies glebsze. np w pewnym materiale z 2008r byly obrazki i wykresy dotyczace inteligencji i uczuc. i pyt.: 'czy uwazasz ze zdolni ludzie, o wysokiej inteligencji sa skazani na sukces w zyciu?'
a ile pytan zadaja do 2 czesci egzaminu?
drugiej czesci0 tzn prezentacja tematu
wlasnie, a co robic jak nie rozumie sie znaczenia naglowka (bo czesto tak jest) a zapyta o interpreacje?
ściemniaj:)
mnie na ustnej zapytał egzaminator: "what are the preferences of ...."
i ja mu gadałam przez 2 minuty, po czym on z takim zażenowaniem - "so? what are the preferences?"
widocznie nie zrozumiałam albo pytania, albo tego, co on chce usłyszeć.
a mimo to, ucięli mi tylko jeden pkt z całej matury:)
moze mi ktos napisac jak zaczac przedtawiac material stymulujacy?np there are 2 or 3 pictures on the sheet of paper etc czy jak? prosze o opd!!!zdaje jutro
heh, przypomina mi się jak ja zdawałem.

15 minut na przygotowanie się do opisywania materiału stymulującego (4 obrazki mialem o tematyce zdrowie i uroda + cytat z artykułu) i jednego z dwóch pytań w drugiej częśći. Ja akurat miałem o byciu prezydentem Polski i jak poprawić sytuacje w naszym kraju i drugie było o tym, że z Polski za chlebem ucieka coraz więcej ludzi do UK - dlaczego tak się dzieje i jak temu zaradzić. (wybrałem ten drugi)

Opisywanie materiału stymulującego zacząłem od tego co widze na obrazkach + jaki temat je łączy, wskazanie kontrastów między obrazkami itp. Jak już skończyłem, to zapytali mnie jak rozumiem cytat, który jest tu podany. To byla jedyna rzecz, która była trudna i podczas tych 15 minut przygotowawczych głównie skupiłem się na niej. Potem komisja zadała mi 5 bodajże pytań dotyczących zdrowego odżywiania się, sportu itd. Potem przeszli do 2 częśći. Najpierw mnie zaskoczyli pytaniem dlaczego nie wybrałem tego pierwszego tematu :D, a potem zacząłem opowiadać na temat Polaków uciekających za granicę.

Głównie słuchali, ale o ile dobrze pamiętam zadawali też jakieś pytanka ;) Ogólnie się nie strsowałem na początku, wszystko szło gladko ( nie zaciąłem sie na wymowie słowa interextricably), ale później jak kazali zinterpretować cytat to mi skoczyło cisnienie i zaciąłem się na 3 sekundy przy wymowie insufficiently. Potem jakoś poszło ;P

>moze mi ktos napisac jak zaczac przedtawiac material stymulujacy?np
>there are 2 or 3 pictures on the sheet of paper etc czy jak? prosze o
>opd!!!zdaje jutro

np. The stimulating material consist of four pictures and a quotation. The main theme connecting the items seems to be ....
Dzięki za pomoc, zdałem ;-).
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Business English