Jestem w trakcie pisania pracy dyplomowej i potrzebuję pomocy przy ankietach, bo wciąż jest z nimi coś nie tak. Chcę zbadać efektywność gier i zabaw na lekcji angielskiego Mam stworzyć ankietę dla nauczycieli oraz dla uczniów (szkoła podstawowa). Oto moje propozycje, które podobno są zbyt ogólne i chaotyczne. Pomocy!!!
OTO ANKIETA DLA UCZNIÓW: Co mogłabym jeszcze dodać? jak rozwinąć tą ankietę? co poprawić??
Wiek:
Klasa:
1. Którą formę nauki preferujesz:
A. ćwiczenia oparte na podręczniku i ćwiczeniach
B. gry tradycyjne ( planszowe, w formie krzyżówek itd.)
C. gry i programy komputerowe
D. Inne………………………………
Uzasadnij swój wybór:…………………………………………………………………………
2.Jaką formę pracy w ramach nauki języka angielskiego lubisz najbardziej?
A. pracę w parach
B. pracę w grupach
C. pracę całą klasą
D. pracę indywidualną (samodzielną)
3.Najwięcej problemów masz, gdy musisz coś?
A. powiedzieć
B. usłyszeć i zrozumieć
C. przeczytać i zrozumieć
D. napisać
E. inne: ………………………………………………………………………………………………
4.Jakiego rodzaju ćwiczenia lubisz wykonywać w czasie zajęć?
A. uzupełnianie tekstu wyrazami
B. czytanie z podziałem na role
C. piosenki
D. wyszukiwanie informacji w tekście i odpowiadanie
E. słuchanie i uzupełnianie tabelki
F. odpowiadanie na pytania
G.gry grupowe
H. gry indywidualne
I. gry w parach
J. inne…
5.Czy Twój nauczyciel często korzysta z gier i zabaw dydaktycznych na lekcji angielskiego?
A. TAK ( jak często?)
………………………………………………………………………………………………
B. NIE
6. Które z poniżej wymienionych gier dydaktycznych miałeś/-łaś na lekcji języka angielskiego?
A. gry planszowe
B. krzyżówki
C. rebusy
D. wykreślanki
E. wiersze
F. piosenki
G. odgrywanie roli
H. domino
I. bingo
J. gry z użyciem kart
K. gry multimedialne
L. inne (napisz jakie?)………………………………………………………………………
7. Jak oceniasz poszczególne gry?
( Proszę posłużyć się 5 stopniową skalą, gdzie 5 oznacza ,,bardzo dobrze”, a 1 oznacza ,,bardzo źle”)
gry planszowe
krzyżówki
rebusy
wykreślanki
wiersze/rymowanki
piosenki
odgrywanie roli
domino
bingo
gry z użyciem kart
gry multimedialne
tworzenie plakatów tematycznych
tworzenie historyjek
Uzasadnij wybór gier z najwyższą oceną 5:
………………………………………………………………………………………………………………………
Uzasadnij wybór gier z najniższą oceną 1:
………………………………………………………………………………………………………………………
8.Czy uważasz, że gry i zabawy w trakcie lekcji języka angielskiego ułatwiają naukę oraz pomagają w poznawaniu nowego materiału? Uzasadnij dlaczego tak lub dlaczego tak nie jest?
A. TAK
……………………………………………………………………………………………
B. NIE
…………………………………………………………………………………………..
10.Napisz, jakiego rodzaju gry chciałabyś/chciałbyś wykonywać częściej na lekcjach języka angielskiego?
…………………………………………………………………………………………………..
A TERAZ DLA NAUCZYCIELI
1.How long have you been teaching?
A. 0-1 years
B. 2-3 years
C. 4-6 years
D. 7-10 years
E. More than 10 years
2.What grade do you currently teach or have had experience teaching?
A. Pre-K
B. K-2
C. 3-5
D. 6-8
E. 9-12
3.What teaching methods do you usually use?
…………………………………………………………………………………………………
4.Do you think using games during the lesson is helpful when it comes to teaching English? Why?
……………………………………………………………………………………………………………
5. Have you ever used any educational games as a teaching aids?
A. No
B. Yes (Please list the 3 most effective games you have used.)
1. ……………………………
2……………………………..
3……………………………..
6. Where any games ineffective?
A. No
B. Yes (If so, which one(s) and why?)
……………………………………………………………………………………………………………
7. If you have used educational games, what was their purpose?
A. Warm-up
B. Extra practice
C. Homework
D. Group work
E. Reward time
Other (please specify):
……………………………………………………………………………………………………………
8. How were you introduced to the most effective educational games you have used in classroom?
A. The school had a site license
B. I went to a training class
C. I heard about it at a conference or meeting
D. I found it online
E. My peers recommended it
F. Other (please specify):
9. When you use games, do you prepare your own rules or do you use any other teaching aids?
……………………………………………………………………………………………………………
10.When you use materials taken from books do you change or modify their content or rules?
……………………………………………………………………………………………………………
11.What criteria do you use when you invent or choose games for teaching?
……………………………………………………………………………………………………………
12. What did you observed during the lesson with elements of entertainment?
……………………………………………………………………………………………………………
13. What skills are best absorbed by the students?
……………………………………………………………………………………………………………
14.During which games the students are most active?
……………………………………………………………………………………………………………
15. How many working computers do you have in your classroom?
A. 0
B. 1-2
C. 3-4
D. 5 or more
16. Do you use multimedia devices during class?
A. YES
B. NO
17. Are they useful?
………………………………………………………………………………………………………........