Na to pytanie (tak, jak je zadałeś) zupełnie nie da się odpowiedzieć. Spróbuję wyjaśnić dlaczego:
1) Zupełnie inny poziom prezentuje ktoś, kto umie zamówić kawę w kawiarni na wycieczce i wymienić kilka zdań tzw. „small talk” (skąd jesteś, co lubisz, gdzie pracujesz), inne ktoś, kto zalicza rozmowę kwalifikacyjną do pracy po angielsku, a jeszcze inne ktoś, kto umieć rozmawiać o wszystkim, o czym rozmawia po polsku tyle że mniej dokładnie. Każdy z nich teoretycznie może powiedzieć, że „w miarę umie” mówić po angielsku, mając na myśli zupełnie inny poziom.
[Różnicę robi też to, czy ktoś się chce uczyć mówić dla konkretnych celów, czy ogólnie na określonym poziomie, np. do egzaminu.]
2) Drugi problem z „w miarę” polega na tym, że rozmawiać można na różnym poziomie poprawności gramatycznej. Są sytuacje kiedy robienie dosyć poważnych błędów będzie okej, dopóki rozmówca Cię rozumie, a w innych sytuacjach te same błędy będą robiły złe albo bardzo złe wrażenie. Zarówno osoba, która co drugie zdanie mówi błędnie (ale się dogaduje) i ktoś, kto mówi poprawnie, ale np. ze słyszalnym obcym akcentem, może powiedzieć, że umie mówić „w miarę”, będąc na zupełnie różnym poziomie.
3) Nawet zakładając, że sprecyzujesz bardziej, co dokładnie chciałbyś osiągnąć (warto to zrobić), czas w jakim można się tego skutecznie nauczyć zależy od indywidualnych zdolności, dopasowania ucznia i nauczyciela, tego, jak intensywne są zajęcia, a także czasu poświęcanego poza zajęciami. Zupełnie inaczej przebiega nauka osoby, która ma talent językowy, lubi mówić w języku obcym i pracuje nad tym jeszcze sama w domu, a zupełnie inaczej u kogoś, kto nie robi sam nic i na dodatek na przykład boi się mówić, bo nie lubi popełniać błędów (ma blokadę emocjonalną). Tego się nie da ocenić w ciemno, przez Internet. Ewentualnie już po rozpoczęciu nauki, po jakimś czasie jej trwania, przy określonych dokładniej celach, nauczyciel może mniej więcej przewidzieć, za ile czasu osiągniesz cel, który sobie stawiasz. Ale to będzie możliwe dopiero, kiedy Cię pozna jako ucznia.