Proszę o sprawdzenie streszczenia pracy inżynierskiej. Wiem, że tłumaczenie nie jest identyczne z oryginałem ale nie umiałam tego obejść.
Celem pracy było przedstawienie wieloaspektowej analizy porównawczej pojazdów zasilanych paliwami gazowymi w porównaniu do zasilania paliwami tradycyjnymi.
Pierwsza część pracy ukazuje charakterystykę paliw tradycyjnych i alternatywnych LPG i CNG oraz wymagania stawiane paliwom silnikowym.
Kolejna część niniejszej pracy prezentuje budowę i zasady działania układów zasilania pojazdów.
Wymienione i dokładnie opisane zostały instalacje LPG oraz CNG. Instalacja LPG została podzielona na: mieszalnikowe układy zasilania oraz wtryskowe układy zasilania. Następnie poruszono temat adaptacji LPG w silniku o zapłonie ZS i adaptację silnika ZI do zasilania CNG.
Trzecia część pracy została poświęcona eksploatacji pojazdów zasilanych instalacją CNG i LPG. Dokonano charakterystyki prawidłowej eksploatacji samochodów, ukazano słabe i mocne strony instalacji gazowych.
Ostatnia część pracy przedstawia analizę porównawczą eksploatacji pojazdów ze względu na rodzaj zasilania. Analizie został poddany: aspekt ekonomiczny (różnice w cenie zakupu, koszty serwisowania, ceny paliw), aspekt ekologiczny (szkodliwe substancje występujące w spalinach samochodowych, sposoby ograniczenia emisji zanieczyszczeń), aspekt bezpieczeństwa, aspekt zmiany parametrów silnika
The purpose of this engineer thesis was to compare different types of vehicle power systems.
The dissertation includes four chapters.
The first part includes the chracteristic of conventional and alternative fuels (LPG and CNG) as well as the requirements for them.
The second part of this thesis describes structure and functioning of vehicles power systems.
Different types of LPG and CNG systems were listed and presented together with the division of LPG into the conventional converter-and-mixer system and the injection system. Furthemore, this part describes the LPG and CNG conversions.
The third part includes issues relevant to use of motor vehicles applied with autogas. The proper use of vehicles was described as well as the adventages and disadventages of autogas systems.
The last part presents the comparison of motor vehicles with regard to the type of the power system. The question was considered in all its aspects: economic (purchase price, servicing costs, fuel prices), ecological (types of hazardous substances emitted by vehicles, emission reduction strategies), operational safety and engine chracteristics.