Zachowanie tego samego sensu zdania

Temat przeniesiony do archwium.
Proszę o sprawdzenie zadania, w którym miałam uzupełnić zdania podanymi słowami bez zmieniania ich formy, by znaczyły to samo, co zdania wyjściowe.


1. When I was little I often helped my grandmother in the garden.

When I was little I WOULD HELP my grandmother in the garden. WOULD

2. Communicating with others was much more difficult when there were no mobile phones.
Communicating with others USED TO BE much more difficult when there were no mobile phones. BE

3. My grandfather taught me which mushrooms can be eaten and which cannot.
My grandfather taught me which mushrooms ARE ABLE TO EAT and which aren't. ARE

4. If you want your dog to obey all your commands, you need to start the training very early.
If you want your dog TO BE OBEDIENT, you need to start the training very early. BE

5. The students started the exam before the teacher explained the rules.
The teacher HAD EXPLAINED the rules when the students started the exam. EXPLAINED
Imho, dwa zdania napisałaś źle;)
Które zdania powinnam poprawić?
3 i 5
GRZYBY TEZ JEDSA ale nue o ti chodzi
Czy słowo "allowed" będzie odpowiednie?
W ostatnim zdaniu powinen być użyty czas Past Perfect Continuos?
jadalne
nie. zrozum to zdanie.
Hadn't explained? Bo gdy uczniowie zaczęli pisać egzamin, nauczyciel jeszcze nie wyjaśnił zasad. Czy taka forma jest odpowiednia?
My grandfather taught me which mushrooms ARE eatable and which aren't.
The teacher HAD EXPLAINED the rules BEFORE the students started the exam.

Reszta zdań OK .
@Wnickliwy
1. nie eatable, jest lepsze słowo
2. started... before... had explained
@mg
1. Oczywiście, jest "edible", ale "eatable' też może być.
2. Czy rzeczywiście kolejność ma tu znaczenie?
1 nie
2 nie o kolejnosc tu chodzi. poczytaj w ksiazkach do gramatyki.
1. OK, może "edible" byłoby rzeczywiście właściwsze, gdyż oznacza "nadający się do spożycia, bezpieczny", podczas gdy "eatable" oznacza "nadający się do spożycia, ale niezbyt smaczny". Ale czyż nie występują grzyby, które są niezbyt smaczne, ale nadają się do spożycia?
2. Jeżeli nie o kolejność tu chodzi, to znaczy, że podpowiedź była niejasna... A chyba nie o to chodzi na tym forum...
jednak głównym kryterium przy ocenianiu grzybów jest ich nietoksyczność
oczywiście są wyjątki np. goryczak żółciowy - nietoksyczny, lecz bardzo gorzki i przez to niejadalny
1. kto zadwalby sobie trudu, by uczyc odrozniac grzyby jadalne i smaczne od jadalnych i niesmacznych?
2. to zdanie testuje znajomość pewnej ciekawej konstrukcji (Past perfect w kontekscie niedokonczonej, przerwanej czynnosci). Pytajaca mogla ja znac, chcialem to sprawdzic, nie moglem podpowiadac inaczej
Cytat: mg
1. kto zadwalby sobie trudu, by uczyc odrozniac grzyby jadalne i smaczne od jadalnych i niesmacznych?

mykolodzy :-)

PS. Zadać sobie trudu czy zadać sobie trud?
sam sie zastanawiam
zadac sobie nieco/tyle trudu, ale byc moze faktycznie 'zadac sobie trud', bo 'zadac sobie ten trud' jest ok.
Temat przeniesiony do archwium.

« 

Pomoc językowa - Sprawdzenie

 »

Pomoc językowa - Sprawdzenie