Kilka zdań do sprawdzenia i ewentualnej poprawki

Temat przeniesiony do archwium.
Witam
Na stronę potrzebuję kilku zdań o sobie po angielsku.... uczę się go już jakiś czas więc wyskrobałem talkie coś:

"I'm a 17-year old amateur photographer from Poland. Since boyhood, I have had a passion for the natural world and photography. I started taking photos during the summer of 2005, when my parents buy me a digital compact camera. For 3 years I honed my skills by using this camera. Finally in 2008 I bought my first digital SLR. I decided on Sony Alpha system because everyone advised me to purchase the camera from Canon or Nikon... I wanted to prove that counts isn't logo on the equipment, but the photographer's skills. Currently I specialize in landscape and nature photography. Occasionally deals with the macro and Astrophotography"

Odrobinę wspomagałem się kilkoma translatorami.... dlatego proszę was o sprawdzenie czy tekst jest poprawny gramatycznie i wykazanie mi ewentualnych błędów.

Może zamieszczę jeszcze jaki ma być mniej więcej sens tego tekstu po polsku:

"Jestem 17-letnim fotografem amatorem z Polski. Od dzieciństwa pasjonuje mnie świat przyrody i fotografia. Poważnie zainteresowałem się robieniem zdjęć latem 2005 roku, kiedy rodzice kupili mi mój pierwszy osobisty aparat kompaktowy. Przez 3 lata szlifowałem swoje umiejętności za pomocą tego aparatu. Wreszcie w 2008 roku kupiłem pierwszą cyfrową lustrzankę. Zdecydowałem się na system Sony Alpha, ponieważ wszyscy zachęcali mnie do zakupu aparatu marki Canon czy Nikon ... chciałem udowodnić im, że liczy się nie logo na sprzęt, ale umiejętności fotografa. Obecnie specjalizuję się w fotografii krajobrazowej i dzikiej przyrody. Sporadycznie zajmuje się też makro i astrofotografią"

Zależy mi żeby ostateczny tekst jak najbardziej przypominał ten jednak w trakcie tłumaczenia na ang. zmieniłem kilka rzeczy bo po prostu nie umiałem ich przetłumaczyć....

Z góry dziękuję wszystkim którzy pomogą mi :)