Problem z analizą tłumaczeniową (Angielski na Polski)

Temat przeniesiony do archwium.
Witam. Mam na studia dosyć trudny projekt na przedmiot "Translation", bo studiuję filologię angielską. Musiałem przygotować jakiś tekst składający się z 2[tel]słów i go przetłumaczyć na język polski. Najtrudniejszą częścią tego projektu jest napisanie analizy tłumaczenia na ok. 1000 słów i nie mam pojęcia jak się do niej zabrać :/ z tego co wiem to trzeba w tej analizie napisać, jak się przetłumaczona wersja ma do tej oryginalnej, angielskiej. Proszę, jeśli ktoś jest w stanie, to niech mnie jakoś naprowadzi na drogę, wskaże kierunek, żebym wiedział jak to dalej pociągnąć.

Z uwagi na to, że oba teksty ( oryginał i przetłumaczony) przekraczają limit znaków w tym temacie, wrzucam linka do innego forum, w którym założyłem temat. http://darkwarez.pl/forum/problemy/6849404-problem-z-analiza-tlumaczeniowa-angielski-na-polski.html

Nie oczekuję, że ktoś mi dokona całej analizy ;p tak jak wspomniałem wcześniej, prosiłbym tylko o pokierowanie, na czym się skupić itp. Z pewnością jest tutaj mnóstwo osób, którzy biegle władają angielskim i będą mieli więcej pomysłów niż ja. Za wszelkie rady z góry serdecznie dziękuję. :)
np. the storm - burze
ang. liczba pojedyncza + the - znaczenie generic, pl. liczba mnoga
made him feel - sprawialy, ze - inny rodzaj verb complement

myslę, że m.in. o to chodzi
Być może masz rację ;d Zacząłem trochę lać wodę, bo trzeba jej wylać jak najwięcej, aż na ok. 1000 słów.
Może to nie jest perfekt, ale jakoś to trzeba napisać, aby było :D

Cytat: