wypracowanie maturalne

Temat przeniesiony do archwium.
dzisiaj na stronie oke po zalogowaniu udostępnione są dokładne rozpiski z punktami za poszczególne zadania, które się uzyskało. Zdziwiło mnie, że za wypracowanie maturalne dostałem 1/5p za sekcję treść i max za pozostałe. Oto moje wypracowanie maturalne, odtworzone dzień po napisaniu matury:

3. Coraz więcej młodych ludzi decyduje się na równoczesne studiowanie na dwóch
kierunkach. Napisz rozprawkę, w której przedstawisz argumenty za i przeciw podjęciu
takiej decyzji.

Nowadays, there are more and more students that decide to do a degree in more than only one subject. This phenomenon may have a big influence on how our education system and state prosper, thus improving them or resulting in slowing their development down. Since education is very important, we should pay more attention to the occurring problem.

First of all, if a student chooses more than one subject to do a degree in, there is a strain on the state budget. Secondly, the more students want to study a few subjects, the more difficult it gets to get into the university. What is more, if a student decides to do a degree in a few subjects, there is a risk of the lack of time and consequently, the bad results in taken exams.

On the other hand, if there are many ambitious young people, it may be good for our economy. Having a number of well-qualified, hardworking workers is the chance for our country that we can’t waste. Furthermore, if a student chooses more than only one subject to study, it increases the chance of getting a good job in the future. What is more, if a student decides to study a few subjects, they are going places so that they may be satisfied.

On balance, there are as many advantages as disadvantages of doing a degree in more than one subject. Therefore, the decision is up to us.

Prosiłbym o jakieś wskazówki, czym w tej pracy tak nagrzeszyłem :P ( w oryginale było 249 slow/250 dozwolonych, tu jest nieco mniej. )
edytowany przez darkdogg: 30 cze 2011
Nowadays, there are more and more students 'that' (tutaj mowisz o 'students' a oni, jak ja mysle sa osobami tutaj WHO) decide to do a degree in more than only one subject. This phenomenon may have a big influence on 'how' (kalka z polskiego) our education system and state prosper, thus improving them (w jaki sposob?) or resulting in slowing 'their development' (tutaj sie pogubilam, education system will slow down?) down. Since education is very important, we should pay more attention to the 'occurring problem' (jaki to problem?) .

First of all, if a student chooses more than one subject to do a degree in, there is a strain on the state budget (w jaki to sposob?) . Secondly, 'the' (zle slowo, tutaj IF) more students want to study a few subjects, the more difficult it gets to 'get into' (kolokw) 'the' (niepotr) university. What is more, if a student decides to do a degree in a few subjects, there is a risk of 'the' (niepotr) lack of time and consequently, 'the' (zly przedimek) 'bad' (zle slowo) results in 'taken exams' (zla kol slow).

Having a number of well-qualified, hardworking workers is 'the' (zly przedimek) chance for our country that we can’t waste.
What is more, if a student decides to study a few subjects, 'they are going places' (niby gdzie...to the moon, the stars?) so that they may be 'satisfied' (zle slowo).

wg mnie twoje argumenty nie byly jasno rozszerzone, powtarzales sie, no i te przedimki....
To co wypunktowałaś to zalicza sie do poprawnosci jezykowej, a poprawnosc mam na max. Nie zgodze sie z uwagami w nawiasach. sekcja tresc obejmuje glownie to czy sie pisze na temat, realizując zadane polecenie. No i czy sie to robi poprawnie. no a co do rozszerzenia argumentow, niestety limit slow na to nie pozwala.
edytowany przez darkdogg: 30 cze 2011
Ty nie musisz sie zgadzac z tym co napisalam, ale widac, ze osoba sprawdzajaca tak samo jak ja to widziala. Wg mnie ty nie za bardzo pisales na temat, argumenty byly za szerokie.
mozliwe, ale wtedy bym mial 3/5, a nie 1/5. no a gramatycznie wszystko jest ok.
bardzo dziwne, że uznali całą gramatykę. To nie jest dobra praca na poziomie B2
mq, dlaczego tak sądzisz?
nasprawdzałem się wypracowań w tym na poziomie FCE i nie dałbym za to piątki.
Błędy językowe obniżą ocenę - moim zdaniem - o 1 pkt na 5 osobno za gramatykę i słownictwo
jeżeli chodzi o treść, nie podoba mi się nazwanie tego problemem w pierwszym akapicie - jeżeli coś ma dobre i złe strony to nie jest jednoznacznym problemem. We wnioskach piszesz, że ma to wady i zalety, a więc przeczysz sam sobie.
Wydaje mi się też, że należałoby pisać bardziej o trudnościach z punktu widzenia samego studiującego, a nie o wpływie na gospodarkę, ale za to nie odjąłbym punktów.
za treść odjąłbym 2 pkt na 5.
ale to nie jest wypracowanie na certyfikat, tylko na poziomie matury z angielskiego. moze nie jest to najlepsze dzielo, ale patrząc na zegarek pisze sie zupelnie inaczej niz w formie przygotowania do lekcji. mimo wszytstko, -4p wydaje mi sie za duzo. No ale w sumie na na anglistyke sie nie wybieram, ewentualnie na 2gim roku, wiec wynik 82% mnie raczej satysfakcjonuje.
Dzieki za komentarze :)
matura rozszerzona jest na poziomie FCE.
Na egzaminach moi studenci również pisali na czas.
11/15 to mało?
18 jest max z tego co widze. 4 4 5 5. Nie mowie ze malo, mowie ze jestem zadowolony, to nie bylo ironiczne :)
Temat przeniesiony do archwium.