materiały pomocnicze do walki z czasami przeszlymi :)

Temat przeniesiony do archwium.
witam,
mam problem z czasami przeszlymi.
nie jestem poczatkujacym uczniem wrecz przeciwnie wiec nie prosze o jakies proste materialy pomocnicze wyjasniajace ogolne zagadnienia odroznienia tych czasow itp lecz pytanie swoje kieruje do kogos kto przewertowal juz kilka/naście ksiazek czy czegos pomocnego i potrafi smialo powiedziec ze ta ksiazka jest super wyjasnia i rozwiewa kazdy najmniejszy szczegol i watpliwosci.
po prostu czesto szczegolnie z zaawansowanymi podrecznikami mam problem bo jak nie jest np sprecyzowany czas i liczy sie skutek czyli juz powinien wystapic czas present perfect ostatnio w cwiczeniu mialem past simple i nie wiem od czego to tam zalezalo - niestety szukalem tego przykladu zeby na nim to wyjasnic i prosic o pomoc ale nie moge go znalesc, ale stwierdzam ze z czasami przeszlymi mam problem i to nie maly ...

tak ze zalezy mi na czyms innym moze innej metodzie wytluamczenia od tych co sa w ksiazkach np do gim lo czy na internecie bo te niestety mi nie pomagaja, bo czasem jesli przygladne sie konkretnemu zdaniu to cala struktura zgadza sie i pasowalaby do present perfect a jest past simple lub past continuous itp.... wiec jesli ktos kiedys np rowniez szamotał się z takim problemem a juz mu cos pomoglo to prosze o pomoc. :)

JEszcze raz zaznaczam aby nie odpowiadaly mi osoby ktore nie sa raczej bardziej doswiadczone lub nie sa zaawansowane lub takie ktore posiadaja jedna czy 2 ksiazki i twierda ze sa swietne i zgadzaly by sie z moja prosba :P nie twierdze ze one akurat bylyby zle bo nie koniecznie ale wieksza pewnosc mam jesli dostane odp od kogos kto przewertowal stado ksiazek lub czegos co pomaga bo jeszcze raz zaznaczam ze nie koniecznie chodzi mi o ksiazki ale o cokolwiek co pieknie wytluamczy pouklada i rozwieje najdrobniejsze problemy z czasami przeszlymi.

z gory dzieki ;p
Pzdr :)